متفرقه

افزایش فروش خودروهای الکتریکی در اروپا

تقاضا برای خودروهایی با سوخت جایگزین (AFVs) در اروپا در حال افزایش بوده و انجمن خودروسازان اروپا با اعلام ثبت رکورد جدید فروش این‌گونه خودروها در سه ماهه اول سال میلادی جاری مهر تأییدی بر این گزارش زده است.


در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ فروش خودروهای هیبریدی با رشد قابل‌توجه ۶۱.۲ درصدی به ۱۱۱۰۰۶ دستگاه رسیده است. به علاوه فروش خودروهای هیبریدی نیز رشد ۱۳ درصدی داشته و تعداد ۲۱۶۴۴ دستگاه از آن‌ها فروخته شده است. تقاضا برای خودروهای تمام الکتریکی نیز بالا بوده به گونه‌ای که رشد ۴۹ درصدی داشته‌اند و تعداد ۲۴۵۹۲ دستگاه از آن‌ها به خانه مشتریان جدید راه یافته است.


انجمن خودروسازان اروپایی گزارش داده که خودروهای الکتریکی در فرانسه محبوبیت بالایی دارند. در سه ماهه اول سال تعداد ۷۴۰۲ دستگاه از این نوع خودروها در فرانسه فروخته شده که نسبت به فروش ۶۰۲۲ دستگاهی سال پیش رشد خوبی را نشان می‌دهد. رشد فروش خودروهای الکتریکی در آلمان نیز با افزایش چشمگیر ۱۱۷ درصدی از ۲۳۳۲ دستگاه به ۵۰۶۰ دستگاه رسیده است.


در کل تعداد ۲۱۲۹۴۵ دستگاه خودرو با سوخت جایگزین در سه ماهه اول سال جاری در اتحادیه اروپا فروخته شده که نسبت به فروش ۱۵۴۷۵۴ دستگاهی مدت مشابه سال پیش افزایش ۳۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد.


امسال رنو Zoe ثابت کرده محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی از نوع خود در بازار است. بیش از ۹ هزار دستگاه از این خودرو در بازار اروپا فروخته شده که سهم ۱۴.۷ درصدی از بازار را شامل می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    رنو زوئی واقعا ماشین قشنگیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رسول

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ارم رنو واقعا نیاز بہ تغییر دارہ خوب ماشین میزنہ اما ارمش بہ دل نمیشینہ مثلاً کولئوس ظاھرا عالی اما ارم فوق العادہ بد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا