متفرقه

الزامی شدن نصب چراغ‌های جلوی خودکار در ژاپن

اکثر کشورهای جهان دارای حداقل الزامات ایمنی برای خودروهای جدید هستند که البته این موارد از کشوری به کشور دیگر فرق می‌کنند. از دو کیسه هوای جلو گرفته تا دیلایت ها، این سیستم‌ها جزو سیستم‌های الزامی در صنعت خودروی دنیا هستند.

با این وجود کشور ژاپن معتقد است یک سیستم ایمنی دیگر یعنی چراغ‌های جلوی خودکار نیز باید به‌صورت الزامی روی خودروهای جدید نصب شوند. ژاپن اولین کشوری است که از اول آوریل ۲۰۲۰ این قانون را عملیاتی خواهد کرد. همچنین خودروهای کنونی از اکتبر ۲۰۲۱ باید با این ویژگی عرضه شوند و در غیر این صورت اجازه عرضه به بازار را نخواهند داشت.

این سیستم به رانندگان اجازه نخواهد داد تا چراغ‌های جلو را در شب خاموش کنند، چیزی که هنگام منتظر ماندن در پشت چراغ‌قرمز موضوعی عادی است. در واقع رانندگان ژاپنی برای احترام به دیگر رانندگان در پشت چراغ‌قرمز چراغ‌های خودروی خود را خاموش می‌کنند اما گاهی اوقات با سبز شدن چراغ فراموش می‌کنند که چراغ‌های خودروی خود را روشن کنند و این امر می‌تواند خطراتی برای عابران پیاده و سایر کاربران خیابان ایجاد کند.

در این قانون آمده که چراغ‌ها باید زمانی که نور به کمتر از ۱۰۰۰ لوکس (حدود ۱۵ دقیقه پیش از غروب آفتاب) روشن شوند. زمانی که نور به فراتر از ۷۰۰۰ لوکس برسد چراغ‌ها به‌صورت خودکار خاموش خواهند شد و بنابراین شرایط ایمنی کافی برای رانندگی مناسب وجود خواهد داشت.

دفتر حمل‌ونقل جاده‌ای ژاپن گفته است:

روشن کردن چراغ‌ها پیش از تاریکی هوا مهم است زیرا نه‌تنها رانندگان دید بهتری خواهند داشت بلکه عابران پیاده نیز آن‌ها را بهتر تشخیص خواهند داد. ما معتقدیم روشن کردن زودتر چراغ‌ها به افراد مسن‌تری که دید ضعیف‌تری دارند کمک خواهد کرد تا خودروها را راحت‌تر مشاهده کرده و بنابراین میزان تصادفات کاهش یابد.

تا آگوست سال ۲۰۱۴ حدود ۳۰ درصد از تمامی خودروهای فروخته شده در ژاپن به چراغ‌های جلوی خودکار مجهز بوده‌اند. این سیستم‌ها به رانندگان اجازه می‌دهند هر زمانی که تمایل داشت چراغ‌ها را خاموش کند اما طبق قوانین جدید، رانندگان فقط در روز خواهند توانست چراغ‌ها را تنظیم کنند.

از آوریل ۲۰۲۱ به بعد تراک های جدید با وزن بالای ۳.۵ تن و اتوبوس‌هایی با بیش از ۱۱ صندلی نیز باید به چراغ‌های جلوی حساس به گردوغبار مجهز باشند. همه‌ی خودروها از اکتبر ۲۰۲۳ به بعد نیز باید تمامی استانداردهای جدید را پاس کنند. در این بازه زمانی دیلایت ها نیز وارد قوانین الزامی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    سیستم چراغ اتوماتیک (Auto Light) رو اکثر ماشینای وارداتی و حتی چینی نصب هستش و فقط دو گاری ساز داخلی یعنی سایپا و ویرانخودرو از این تکنولوژی بی بهره هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10184 ديدگاه)

      کی گفته سایپا و ایرانخودرو از این تکنولوژی بی‌بهره هستند .
      هنوز که هنوزه تمام کارشناسان دنیا تو شوک فرو رفتند که هنگام زدن بخاری پراید به جای دریچه‌های کولر ، باد گرم از کجا میاد بیرون که احساسش میکنی ولی نمیدونی از کجا احساس میشه ? .
      کجای دنیا دیدی به بنز G کلاس بگن سلطان ولی ۴۰۵ سلطان باشه حدود ۳۰ سال .

      اصلا شما با کدوم تکنولوژی میتوانی به چنین دستاوردی عظیم بین طرفداران برسی .
      رزیتا ، این تکنولوژیا واسه خارجیاست که در حسرت نداشتن پراید و پژو ما دارند میسوزند ، دلشون آب شه ایشالاه با این تکنولوژیهای مسخرشون .
      عشقست سایپا و ایرانخودرو معظم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      احتمالا سمند رو بازم تغییر میدن و یه تیپ جدید از دنا میسازن
      دنا پلاس اتوماتیک تیپ 3 auto light بعد رونمایی میکنن به عنوان خودروی ملی جدید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. GERMANY

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      عکس آخر..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مزدا

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      مثلا این دو فرغون ساز کدوم تکنولوژی رو دارن که این تکنولوژی رو هم داشته باشند!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohsen. G

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (180 ديدگاه)

        هروقت این فرهنگ رو پیدا کردیم که تو هر پست در مورد همون موضوع صحبت کنیم باید انتظار پیشرفت خودرو سازی هم داشته باشیم، جالبه که متوجه نشدید منظور از این مدل auto lighit چیزی است که رو ماشینهای چینی داخل ایران نیست، دقت کنید که تو این سیستم ففط در روز میتونید رو چراغ در حال رانندگی کنترل داشته باشید و تو شب به محض روشن کردن خودرو چراغ های اصلی روشن میشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Zonda R

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    تکنولوژیو و این چیزا مسخره بازیه بابا برای دول متخاصم…
    یعنی چی چراغ خودش روشن بشه؟؟؟؟
    یعنی چی 6 ایربگ 10 نقطه ای؟؟؟؟
    چرا اصلا عابر باید زنده بمونه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا