متفرقه

اوبر و لیفت باعث افزایش ترافیک می‌شوند!

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که حضور کمپانی‌های اوبر و لیفت در سیاتل باعث ایجاد ۱۵۱ کیلومتر ترافیک بیشتر در جاده‌ها شده است.


داده‌های دپارتمان حمل‌ونقل سیاتل نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰ میلیون سفر از طریق کمپانی‌های حمل‌ونقل همچون اوبر و لیفت انجام شده است. موسسه مشاوره حمل‌ونقل بروس شالر این داده‌ها را با داده‌های دیگر شهرها ترکیب کرده تا تخمینی از تأثیر برنامه‌های اشتراک سواری روی ترافیک سیاتل به دست آورد.


اگرچه اکثر افراد عقیده دارند این‌گونه برنامه‌های اشتراک سواری باعث تشویق مردم به رانندگی کمتر می‌شوند اما حقیقت این است که شرکت‌هایی همچون اوبر و لیفت بجای کاهش ترافیک باعث افزایش آن می‌شوند. نتایج مطالعه مورد بحث نشان می‌دهد این برنامه‌ها باعث می‌شوند افرادی که معمولاً مسیرهای خود را به‌صورت پیاده طی می‌کنند یا از اتوبوس استفاده می‌کنند اقدام به گرفتن خودروی مسافربر بکنند.


در واقع تنها حدود ۴۰ درصد کاربران اوبر و لیفت در صورت در دسترس نبودن سرویس موردنظر اقدام به رانندگی کرده یا تاکسی می‌گیرند. بقیه افراد از دیگر انواع حمل‌ونقل استفاده خواهند کرد.

به عنوان نتیجه، شالر می‌گوید سیاست‌های عمومی شدیداً نیازمند کنار آمدن با ترافیک رو به افزایش هستند.
این شرکت می‌گوید:

بدون دخالت سیاست‌های کلی، شهرهای بزرگ آمریکا احتمالاً با مشکل ترافیک بیشتر و حمل‌ونقل کمتر روبرو خواهند شد و این موضوع روی اقتصاد و رفاه اجتماعی تأثیر خواهد گذاشت.

زمانی که اوبر و لیفت برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ وارد سیاتل شدند شهرداری این شهر محدودیت وجود حداکثر ۱۵۰ راننده همزمان را برای این شرکت‌ها اعمال کرده بود. بدون هیچ‌گونه تعجبی این قانون دوام زیادی نیاورد و هم‌اکنون بیش از ۲۸ هزار راننده ثبت نام شده در کینگ کانتی وجود دارد. خود اوبر حدود ۱۴ هزار راننده تنها در سیاتل دارد.


تحلیل‌های شالر همچنین نشان می‌دهد طول متوسط سفر در سیاتل ۸.۳ کیلومتر بوده و یک راننده معمولاً حدود ۴.۸ کیلومتر بین دو سفر را طی می‌کند.


شالر درباره افزایش این سرویس‌ها خاطرنشان می‌سازد:

ترکیبی از فاکتورهای خوب و مشکل‌ساز از نظر رشد کاربری اوبر و لیفت وجود دارد. قطعاً آن‌ها سرویس‌های بسیار ارزشمندی ارائه می‌کنند اما اگر از سیستم‌های حمل‌ونقل بزرگ پیشی بگیرند یک نقص برای شهرهای بزرگ به وجود خواهد آمد. این فرایند باید مدیریت شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    برنامه هایی که میتونن اینجا هم خیلی موفق باشن اما بعید میدونم اجازه فعالیت بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      سرویسهای خدماتی رو هرکسی میتونه انجام بده.خود خودرو مهمتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. emad1990

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    کسی راجع به اوبر و لیفت اطلاعات داره؟چه فرقی با سرویس های فعال در ایران داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    بیان از مدیران ما مشورت بگیرن تا قدر آفیت رو بدونن و پشت دست مسئولاشون رو بوسه بارون کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا