متفرقه

اودیسه 21، یک آفرودر الکتریکی و آماده رزم!

مسابقاتی با نام Extreme E برگزار خواهد شد که معادل مسابقات قهرمانی فرمول E در خارج از جاده است. خودروی مسابقه‌ای اودیسه ۲۱ نیز به دنبال شرکت در این مسابقات است.


اولین کسی که به فکر راه‌اندازی این مسابقات بوده مدیر فرمول E آقای الخاندرو آگاگ می‌باشد. تولیدکننده‌ی این خودرو در فستیوال سرعت گوودوود خودروی خود را به نمایش گذاشته و برخی جزئیات آن را نیز در اختیار رسانه‌ها گذاشته است.


شاید اولین چیزی که با دیدن اودیسه ۲۱ متوجه شوید ابعاد آن است. این خودرو طول ۴.۳۸ متری، عرض۲.۲ متری و ارتفاع ۱.۸۸ متری داشته و وزن آن نیز ۱۶۳۲ کیلوگرم است که به این ترتیب سنگینی آن دو برابر یک خودروی فرمول E است.


هنوز جزئیات برگزاری این مسابقات و همچنین مشخصات خودروها نهایی نشده است. اودیسه ۱ تنها یک خودروی نمایشی در گوودوود بوده که توسط شرکت تکنولوژی‌های مسابقه‌ای اسپارک ساخته شده است. تمامی شرکت‌های حاضر در این مسابقات از شاسی و مجموعه باتری مشترک که توسط شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز تولید می‌شوند استفاده خواهند کرد. تیم‌ها پیشرانه‌ی الکتریکی خود را تولید خواهند کرد. برخی آزادی عمل‌ها در بخش بدنه خواهند داشت.

مدیر فنی سازنده درباره‌ی این خودرو گفته که نمونه‌ی نهایی قدرتی بیشتر از یک خودروی رالی خواهد داشت. تئوفیل گازین گفته است:

چالش ما ساخت خودرویی بوده که می‌تواند از تمامی مسیرها عبور کند. اودیسه ۲۱ و عملکرد آن بسیار احساس‌برانگیز خواهد بود و قدرت و گشتاور آن از خودروهای قهرمانی رالی فراتر خواهد رفت. در واقع باید گفت پرفورمنس این خودرو فوق‌العاده چشمگیر خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    افرودر الکتریکی / خوب است / تو کوه و کمر نیاز به الکتریس پیدا کنه نه برق تا اونجا میاد نه این تا اونجا میره / میمونه برا خودش اونجا و روزگار میگذرونه / همه چی عالی داره پیش میره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      نهایت اگه بخاطر سهل انگاری راننده شارژش تموم بشه هم یه ژنراتور کوچیک بنزینی از شهر میارن شارژش میکنن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آخه دوست عزیز اگه بنزین تموم کرد اونوقت بنزین تا اونجا میاد یا اونجا تا بنزین میره ؟ یعنی باطری زاپاس نمیتونه داشته باشه ؟ این میتونه یه صفحه ی خورشیدی با خودش ببره تو کوه و کمر 2 ساعت استراحت کنه دوباره ماشین راه بیوفته. اتفاقا ماشینای الکتریکی صحرا نوردی رو خیلی راحتتر کردن. تا ابد میتونی تو صحراها و دشت ها بچرخی واسه خودت. هی شارژش کنی هی بچرخی. بنزینو باید اونجا زمینو بکنی نفت استخراج کنی به کمک بچه ها یه پالایشگاه دم دستی بنا کنی و بلاخره بنزین.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا