متفرقه

اولین ابررایانه جهان برای خودروهای خودران سطح 5

انویدیا تولید جدیدترین ابررایانه خود برای خودروهای کاملاً خودران را اعلام کرد. این پروژه که با کد Pegasus شناخته می‌شود پلتفرم PX درایو را به منظور برطرف نمودن قدرت محاسبه موردنیاز برای خودروهای خودران سطح ۵ گسترش می دهد.


برای دست‌یابی به این هدف، کامپیوتر Drive PX Pegasus انویدیا از نظر قدرت پردازش ۱۰ برابر قوی‌تر از نسل قبلی یعنی Drive PX2 است و در هر ثانیه بیش از ۳۲۰ تریلیون محاسبه را انجام می‌دهد.


این امر خودرو را قادر به عملکرد بدون راننده کرده و بنابراین نیازی به غربیلک فرمان، پدال‌ها و آینه‌ها نبوده و کابین خودرو بیشتر شبیه یک اداره یا محل استراحت خواهد بود.


مدیرعامل و مؤسس انویدیا می‌گوید:

ساخت خودروی کاملاً خودران یکی از مهم‌ترین تلاش‌های جامعه و یکی از چالش‌برانگیزترین مسائل روز است. عملکرد محاسبه ساختارشکن و راندمان Pegasus برای دست‌یابی به این مهم حیاتی و ضروری است.

انویدیا می‌گوید از میان ۲۲۵ الگوی موجود روی پلتفرم Drive PX، بیش از ۲۵ الگو برای روبوتاکسی های کاملاً خودرانی که دارای GPU های Cuda شرکت هستند توسعه یافته‌اند.


روبوتاکسی‌ها در فرم نهایی خود نیازهای محاسباتی عظیمی داشته زیرا باید جهان اطراف خود را از طریق دوربین‌های ۳۶۰ درجه با کیفیت بالا و لیدارها درک کرده و موقعیت خودرو را تشخیص دهند و در عین حال دیگر خودروها و مردم اطراف را زیر نظر داشته باشند تا به‌طور امن و راحت به مقصد برسند. انویدیا می‌گوید نیازهای محاسباتی برای این خودرو ۵۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از پیشرفته‌ترین خودروهای کنونی هستند.

Pegasus جدید از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ در دسترس همکاران صنعت خودروسازی انویدیا خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حسين

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    ساخت خودروهای خودران سطح 5، بیشتر از اونی که اولش به نظر میومد سخته. فورد که گفته بود تا سال 2021 ناوگان تاکسیهای بدون پدال یا فرمان رو به خیابونها میفرسته الان میگه احتمالا تا سال 2021 نشه به این سطح رسید. در واقع خیلی باید هزینه و تکنولوژی صرف بشه تا یه ماشین توانایی پردازش مغز و چشم انسان رو پیدا کنه. انسانها توانایی بسیار بالایی در تشخیص اجسام جاندار و بیجان و پیش بینی مسیر حرکت سایر انسانها دارن، اونم توی چهار راهی که ممکنه 100 نفر اطراف ماشین حضور داشته باشن.

    نمیدونم چرا انقد عجله دارن برای رسیدن به دنیایی متفاوت اما هرچه هست الان دارن به این سمت پیش میرن و شاید بچه های ما در دنیایی کاملا متفاوت از دنیای ما زندگی کنن. همونطور که زندگی ما کاملا متفاوت از پدربزرگهامونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا