متفرقه

تولید اولین ون‌های تجاری الکتریکی توسط بوش

بوش از جمله شرکت‌هایی است که به دنبال سهم خواهی از محصولات الکتریکی در آینده بوده و برنامه‌های مفصلی برای توسعه دو نوع قوای محرکه بدون آلایندگی دارد.


این قوای محرکه که گفته شده برای محصولات تجاری سبک با ظرفیت بین ۲ تا ۷.۵ تن مناسب هستند هنوز در حال فاز توسعه‌ای قرار دارند بنابراین بوش فعلاً علاقه‌ای برای انتشار مشخصات فنی آن‌ها ندارد.


البته این کمپانی مهندسی چندملیتی که نزدیک اشتوتگارت آلمان مستقر است گفته صرف‌نظر از انتخاب صورت گرفته، مشتریان از محدوده حرکتی این قوای محرکه راضی خواهند بود.


بسته به نوع پیکربندی، قوای محرکه eCity Truck بوش می‌تواند محدوده حرکتی ۲۰۰ کیلومتری داشته باشد که برای تردد در مسیرهای شهری کافی به نظر می‌رسد.


بوش می‌گوید:

اکثر مسیرهای شهری در روز کمتر از ۸۰ کیلومتر طول داشته و این فاصله را به‌سادگی می‌توان با یک‌بار شارژ باتری‌ها پوشش داد. ناوگان‌ها می‌توانند باتری‌های خودروهای خود را در طول شب شارژ کنند.

همچنین ازآنجایی‌که قوای محرکه بوش هیچ‌گونه دی‌اکسید کربنی تولید نمی‌کنند بنابراین ون‌های این شرکت تحت تأثیر برنامه‌های ممنوعیت تردد در نظر گرفته شده توسط چندین شهر اروپایی نخواهند بود.


بوش ادعا می‌کند اولین خودروهایی که از این قوای محرکه استفاده می‌کنند سال آینده روانه بازار خواهند شد.


در همین اثنا برنامه الکتریکی سازی این شرکت مشهور فراتر از خودروهای تجاری خواهد رفت زیرا آن‌ها قبلاً در حال همکاری با اداره پست آلمان برای تولید اسکوترهای شهری هستند که از سیستم رانندگی بوش استفاده می‌کند. بوش همچنین راهکارهایی برای خودروهای سواری ارائه کرده و اهدافی برای توسعه قوای محرکه بدون آلایندگی با همکاری نیکولا موتور دارد تا به این ترتیب محدوده حرکتی قوای محرکه خود را افزایش دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. سامان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دنیای الکتریکی ها کم کم داره به روزهای خوشی میرسه …..اما باید در این دنیا سهم بسیاری برای تسلا و ایلان ماسک قائل بود که واقعا استارت به یک دنیای دیگر رو زدند….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (750 ديدگاه)

      نخیر .باید به نیسان لیف کردیت و اعتبارش رو داد .
      ایلان ماسک فقط با تقلب سهام تسلا رو بالا می بره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا