متفرقه

ایلان ماسک و مری بارا، مؤثرترین افراد سال در حوزهٔ خودرو

مجلهٔ تایم لیست سالانهٔ خود حاوی مؤثرترین افراد سال را منتشر کرده است. این لیست ۱۰۰ نفره با سلبریتی‌ها و سیاستمداران پُر شده است اما بااین‌حال، دو نام بزرگ از حوزهٔ خودرو هم در آن به چشم می‌خورد که «مری بارا» مدیرعامل جنرال موتورز و «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا هستند. واضح است که این دو نفر از مدیرانی هستند که بشدت روی خودروهای الکتریکی تمرکز دارند. تایم هم به این نکته توجه کرده و گفته است:

بارا در حال تنظیم یک محور اصلی در خودروسازی ۱۱۳ ساله است. او هدایت جنرال موتورز برای فروش صرفاً خودروهای بدون آلاینده تا سال ۲۰۳۵ را به عهده دارد و همان‌طور که خودش گفته است، این کار درستی است

البته این تحول فعلاً فقط در سبد محصولات سبک جنرال موتورز ایجاد می‌شود اما این هنوز هم تغییر بسیار بزرگی است. این شرکت قصد دارد تا اواسط همین دههٔ جاری ۳۰ مدل الکتریکی مختلف به بازار عرضه کند. جنرال موتورز همچنین گفته است که در پایان سال ۲۰۲۵ چهل درصد از مدل‌های آمریکایی آن الکتریکی خواهند بود.

حضور ایلان ماسک در این لیست هم که نیاز به هیچ توضیحی ندارد زیرا بسیاری از امورات جهان به هر توییتی که وی پست می‌کند بستگی دارد! تسلا همچنین نقش بسیار مهمی در حرکت صنعت خودروسازی به سمت قوای محرکهٔ الکتریکی داشته است. هرچند قبل از تسلا خودروهای الکتریکی زیادی در بازار وجود داشتند اما مدل S نشان داد که نیازی نیست این خودروها زشت، کُند و رقت‌انگیز باشند. خریداران هم به این حرکت تسلا پاسخ دادند و باعث شدند سرمایهٔ این شرکت در حال حاضر به بیش از ۷۵۰ میلیارد دلار برسد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
time

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    مطمئنن قدرت رسانه ای و آمریکایی بودن نقش مهمی تو انتخابشون داشته و داره.

    فقط امیدوارم مدلای بنزینی جنرال موتورز تا جای ممکن بمونن، خداحافظی با موتورای LS خیلی دردناکه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      کاملا حق با شماست ، کلا یکی آمریکایی ها و یکی انگلیسی ها معمولا رسانه ای تر هستن

      مثال :
      حالا خدارا شکر امسال راننده ی آمریکایی در فورمول یک نداریم ، ولی راننده ی انگلیسی و تیم انگلیسی زیاد داریم
      مثلا ، وقتی تیم الپین برد ، حدود ۲ تا پست براش گذاشت پیج f1 , ولی یه تیم انگلیسی ببره ، حدود ۵۰ پست میزاره
      یا مثلا، در زمان پخش لایو، هزار بار اسم جورج راسل و لندو نوریس برده میشه ، در صورتی که مثلا الونسو جلوی اون دوتا داره رانندگی میکنه ، و کل زمان دوربین روی جورج راسل هست

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        به هر حال قدرت دستشونه محمد جان و به نحو احسن ازش استفاده می کنند. البته هر کشور دیگه ای هم بود همینکارو می کرد.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ❤Potus45❤

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (38 ديدگاه)

          ای کاش شما تو پستایی که بنحوی به آمریکااییا مربوطه کمتر عرایض میگفتی
          قدرت رسانه ای چه ربطی به این انتخاب داره ف….. خوب اولن مجله آمریکاییه و انگلیسی زبون ۱۰۰ تا هم میتونن انتخاب کنن کجاش عجیبه که یکی از قدرتمندان تکنولوژی امریکایی هم وسط این ۱۰۰ تا سلبریتی های بیخود باشن حتما باید یه وصله ای بهش بچسبونید بقول سایلنت اگر اسم دوویوودا بود اونموقع شما معترض نبودی
          دومن اونایی که سالها تحقیق دارن میدونن که مجله تایم و ۹۹ درصد رسانه های جهان (نه فقط رسانه های امریکا) همشون از دموکراتا دستور میگیرن و ابزار دست گلوبالیستها هستن و اتفاقا دشمن ایلان ماسک چونکه ماسک پشت پرده از حامیانه پرزیدنت دلها ترامپه ببین چقد ماسک مطرح بوده که با وجود دشمنی مجبور شدن اسمش بیارن تو لیست
          سوما خواهشا اون عکس آمریکایی رو از رو پروفایلت بردار
          ضمنا همین پایین یکی گفته تمام تکنولوژیهای ماسک ازقبل وجود داشتن خواستم بهش متذکر بشم چرا وقتی اطلاعات کامل در مورد چیزی نداری دیس اینفورمیشن پخش میکنی چه هدفی از اینکار دارید کار به تسلا که خودش یه انقلاب تکنولوژیه ندارم شما فقط بگو تکنولوژی فرود موشک روی لانچر متحرک در سطح دریا بصورت عمودی اونم راکتی ۳۰۰۰ تنی و ۲۰۰ متری که تازه دو ماهه شرکت اسپیس ایکس بهش رسیده کجای دنیا قبلن علمشو دستیابی داشتن حتی کمپانی به عظمت لاکهید مارتین همچین دانش و تکنیکی نداشته
          اخرش به هرکسی که حرف حق بزنه میگن متعصب اگه تعصب اینه ارهههه من رو عقایدم تعصب دارم

          موافقم 0
          مخالفم 5
        2. R@m!n

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          پیام بازرگانی اومد

          موافقم 2
          مخالفم 0
  2. (JONATHAN (TESLA

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    آیندگان در مورد ایلان ماسک به نیکی سخن خواهند گفت
    همون جور که مردم در مورد هنری فورد به نیکی یاد میکنن

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. R@m!n

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      ایلان ماسکو به هر اسمی نچسبون خواهشا، نام فورد و بنز خیلی بزرگتر از قواره ماسک و باتری سازیش هست.

      موافقم 5
      مخالفم 4
    2. Ninja

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      با اینکه ایندگان به نیکی سخن میگن کاری ندارم ولی گذشتگان …….

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. مازیار

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    موثرترین افراد سال در حوزه خودرو

    جالبه که در اینجا ، یکی از این دو نفر بشدت و دیگری کم و بیش مورد نفرت هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Mohammad

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (421 ديدگاه)

    مری بارا واقعا به جنرال موتورز کمک کرد و اوضاعشو سرو سامون داد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. (JONATHAN (TESLA

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    شاید برخی به خاطر برخی اقدامات ماری بارا ناراحت باشن
    ولی این خانوم چراغی در دوردست برای جنرال موتورز روشن کرد و نقشه راهی دقیق ترسیم کرد
    جنرال موتورز در صورت ادامه این راه موفق خواهد بود

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      مری بارا شاید بعضی ماشینای دوست داشتنی رو نابود کرد ولی به نظرم خیلی خوب تونست یه شرکت به این بزرگی رو در جهت پیشرفت کنترل کنه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  6. امیرعلی

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    میخوام یک بار برای همیشه قضیه مری بارا رو جمع کنم که کسی نگه مدیرعامل بدیه
    خیلی از مستند ها هستن که مدیرعامل ها توش میرن شرکت های در مرز ورشکستگی رو تحویل میگیرن و به سود دهی می رسونن توی همشون هم اولین کاری که میکنن اینه که تولید محصولاتی با سود و فروش کم رو متوقف میکنن
    مری بارا هم از این قضیه مستثنی نیست و باید محصولات کم بازده مثل سدان ها رو حذف می‌کرد و به نظر من یکی از بهترین مدیر های کل دوران جنرال موتوره که تونست جنرال موتور رو از مرز ورشکستگی به سوددهی برسونه و قیمت سهام جنرال‌موتورز رو ۲.۵ برابر کنه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. AMIR / ARMI

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    مری بارا از نظر من هم مدیر عامل موفقی هستش
    سال ۲۰۱۴ وقتی جنرال موتورز رو تحویل گرفت
    این کمپانی وضعیت با ثباتی نداشت
    همه پیش بینی ها میگفتن سدان ها در آینده سهم خودشون از دست میدن در بازار
    این اتفاق هم افتاد کراس اوور ها و شاسی بلند ها گسترش پیدا کردن
    جنرال موتورز هم روی پیکاپ ها و suv ها و کراس اوور های شهری سرمایه گذاری زیادی کرد و نتیجه گرفت
    قبل از اکثر کمپانی ها به فکر سرمایه گذاری روی الکتریکی ها افتاد
    خودرو های کم بازده رو حذف کرد
    کوروت رو از نو ساخت تا جایی که الان میشه یه برند جدا و سود ده به حسابش آورد
    روی بخش خودرو های نظامی سرمایه گذاری کرد
    به طور کلی GM رو از افول به سمت بالا کشوند
    حالا چند نام موفق هم قربانی شدن مثل کامارو
    ولی به طور کلی بیشتر لیوان پره

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. RezaRs

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    منم با نظر دوستان موافقم
    مری بارا به عنوان اولین مدیرعامل اجرایی خانوم در یک کمپانی خودرو سازی بسیار موفق بوده
    البته به خاطر کم لطفی به برخی خودرو ها از دستش ناراحتم ولی کلا به نظرم خوب کار کرده

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. Elmiraj

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    تأثیری که ایلان ماسک بر دنیای تکنولوژی گذاشته در تاریخ بشر نظیر نداشته…..

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      نگوووووووووو ، شاید ایلان ماسک تو زمینه تکنولوژی کار ای جالبی کرده باشه ولی اینو در نظر بگیر که خیلیاشونو هنوز عملی نکرده پس تا وقتی که هنوز خیلیاشونو عملی نکرده به نظر من بیل گیتس و استیو جابز پپدر های تکنولوزی تاریخن

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        ایلان ماسک هیچ مالی نیست اگه انیشتین،هاوکینگ و باقی دانشمندان دیگه نبودن دیگه الان ایلانی وجود نداشت،تمام اون تکنولوژی هاییم که ساخته اصلا جدید نیست فقط تولید انبوه شدن، ماشین برقی که از قدیم هی بوده، پنل خورشیدی که از نیم قرن پیش وجود داشته، تمام اون موشکایی هم که فرستاده تکنولوژیشون از قبل وجود داشته و….

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. ARAZ

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (63 ديدگاه)

      با المیراج موافقم ایلان ماسک از نظر من هم
      در کنار افرادی مثل استیو جابز و بیل گیتس
      تاثیر گذار ترین افراد در حوضه تکنولوژی بودن

      موافقم 4
      مخالفم 5
  10. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    ایلان ماسک مرد بلند پرواز و باهوشیه اما رفتار و سیاستاش باعث شده که خیلیا از جمله خود من به افکارش مشکوک بشیم که نکمه هدفش چیز دیگه ایه و نکنه که اصلا هدفش پیشرفت نیست و این حرفا و البته خیلی از ما به خاطر سیاستاش در مورد تسلا و بزرگنمایی ها و وعده های الکی و حرفای عجیبش و حاشیه های زیاد دور و بر خودش و محصولاتش ازش خوشمون نیاد و حس خوبی بهش نداشته باشیم ، من خودم یه دسته از همین آدمام ولی اگر ایلان ماسک بیشتر شفاف سازی میکرد و انقد برای پول بدست اوردن از نظر ما و پیشاز از نظر بعضی ها برای پیشرفت عجله نمیکرد ( برای مثال قضیه خودرانش که درسته تکنولوژیش بالاس ولی اشتباه های نابخشودنی داشته و نباید حالا تحویل داده میشد که واقعا جوریه که آدم فکر میکنه ایلان داره از آدما به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده میکنه ( البته شایدم هدفش چیز دیگه ایه ) یا مثلا حواشی دور و بر رودستر و سایبرتراک و اینهمه تاخیر و کار های عجیب دیگه ) درکل هنوز معلوم نیست که ایلان ماسک هدفش پیشرفت بشریته یا هدفش چیز دیگه ایه ، امیدورام که اولی باشه چون ایلان ماسک آدم باهوشیه و میتونه به پیشرفت بشریت خیلی کمک کنه ولی از اونطرف هم اونقد باهوش و با نفوذ هست که بتونه همه چیزو عوض کنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. محمد امین

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    خیلی جالبه که مآثر ترین افراد در صنعت خودرو ، جزو افراد مآثر در صنعت خودرو برقی بودن…
    در واقع این دو آدم باعث تاثیر گزاری در تکنولوژی خودرو های برقی شدن و قراره که کره زمین رو به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنن ، اما بعد از ۱۰ سال فعالیت شرکت هایی مثل تسلا ، و دیگر شرکت ها در صنعت خودرو برقی و تولید ملیون ها خودرو برقی ، حداقل تصور می‌شد آلودگی ها حدود ۵ در صد الا ۱۰ درصد کاهش پیدا کنه ولی نمودار ها نشون میدن که وضعیت کربن دی اکسید در حونه ی شهر های شلوغ مثل نیویورک و لندن و …، کاملا صعودی هست و سال ۲۰۱۹ این شدت به بیشترین مقدار خودش رسیده ، همچنین شدت برداشت از منابع طبیعی زمین مدام در حال افزایش هست و سال ۲۰۲۱ یک رکورد جدید ثبت شده که دوبرابر پارسال بوده
    و حتی مصرف برق بعضی از شهر ها که خودرو های الکتریکی بخش قابل توجهی از حمل نقل ها رو شامل میشه ، تا ۳ برآب بیشتر شده، تصور کنید اگر ۵۰۰ ملیون خودرو برقی وارد جهان بشن تا چند سال اخیر ، انرزی الکتریکی مورد نیاز از کجا تامین میشه ، از نفت ، یا از اورانیم و سوراخ کردن زمین برای پیدا کردنش و یا از سد آب، آبی که هر روزه داره نایاب تر میشه و برای ساخت باطری ها ، هزاران لیتر آب مصرف میشه …
    برای اطلاعات بیشتر میتونید به نمودار های محیط زیستی بپردازید
    یعنی آیا ۱۰ سال مدت زمان کافی نبوده برای به تحقق رسیدن حرف های طرفداران‌ خودرو های الکتریکی ، بهتر نیست یه ۳۰ سال دیگه بهشون فرصت بدیم 😅😅😅
    در آخر باید بگم ، ایلان ماسک یه بیزنس من هست ، و هرکاری میکنه برای درآمدزایی خودش هست ، وگر نه الان ۲۰۰ ملیارد دلار سرمایه نداشت ، و قطعا دلش برای آب و هوا نمیسوزه ، فقط به پولش برسه کافی هست براش

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      متاسفانه کاملا درسته

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. M.K karimi

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      دقیقا آقا امین 👌👌

      موافقم 2
      مخالفم 0
  12. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    مری بارا رو کار ندارم چون برای جنرال موتورز کار های خوبی انجام داد.
    ولی ایلان ماسک چه کاری خوبی انجام داد برای خودرو ؟
    در واقع شرکت ها و افراد موثر در حوزه خودرو ولوو بود که ایمنی خیلی خوبی رو برای
    ماشین ها تامین می کنه ، سوبارو که ایربگ برای بیرون از بدنه رو استفاده می کنه ،
    مرسدس بنز که نو آوری های زیادی رو آورد و ….. ولی تسلا چی کار کرد ؟
    یه تکنولوژی نصف و نیمه که آدم رو می کشه وارد خودروسازی کرد و ماشین های برقی
    رو گسترش داد که خودروساز هارو مجبور به رقابت کرد که همین امر موجب شد برخی
    از مدل های بنزینی منحصر به فرد رو حذف کنن.

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      امیر جان
      در واقع همون چند کلمه “خودروسازها رو مجبور به رقابت کرد” در اواخر کامنت شما که کاملا درست هم هست حاکی از تاثیر غیر قابل انکار ایشون در صنعت خودروسازی هست

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. محمد امین

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        ولی ، یه نکته ی خیلی بد این هست که شتاب ماشین هارو سریعا بالا برد ، و این خیلی بد شد ، باعث شد سوپر ماشین های یک سال پیش از هاچپک های الکتریک امسال کند تر بشن ، و این خوب نیست ، آخه آخرش مشخصه ، شتاب تا جه قدر؟
        واقعا جو خودرو سازی متشنج شده ، قبلا فقط برند های انگشت شماری توان این رو داشتن در کلاس هایپر کار ها رقابت کنن، الان شرکت های سیگار سازی و …‌هم اومدن و هایپر کارهایی میسازن که از موشک سریع تره
        یا مثلا، تا الکتریکی سازی خودرو ها گسترش یافت ، سریع هو آوی و شیاومی، اومدن وارد صنعت شدن ، اگر اینطور نمیشد تا ۱۰۰۰ سال دیگه هم عقلشون به ساخت موتور های بهینه ی بنزینی نمی‌رسید

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. Karl Benz

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      برخی ؟ همه !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امید

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      ایلان ماسک رو فقط به این دلیل که توی حوزه خودرو هستش نیاوردن
      ایلان ماسک توی حوزه های دیگه مث رمزارزهای و زمینه های فضایی هم فعالیت داشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ″حضور ایلان ماسک در این لیست هم که نیاز به هیچ توضیحی ندارد زیرا بسیاری از امورات جهان به هر توییتی که وی پست می‌کند بستگی دارد!″
    خدایی عاشق این جور تیکه ها تو متنم خیلی باحاله!🤣🤣آقا تا توییت میزنه کل بازار زیر و رو میشه پس معلومه همیشه توی صدر این لیسته!
    درمورد مری بارا حرفی ندارم کلا هم خوشم ازش نمیاد عاشق ایمپالا بودم اما خیلی راحت حذفش کردن اونم بخاطر این زنیکه….

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    ایلان ماسک آدم بدیه من ازش بدم میاد چه رءیس دنیا باشد وچه تو یه سیاه چال باشد و هیچکس نشناسدش.اما مری بارا اگه‌هم‌ آدم خوبی باشه و بهترین مدیریت هم داشته باشد ولی دوست ندارم رءیس شرکت های بزرگ باشد.چون و چرا هم نمی‌خواهم توضیح بدم.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    من فکر میکنم اگه لیستی با عنوان منفور ترین افراد صنعت خودرو هم تهیه بشه باز نام آقای ماکس در صدر جدول مشاهده میشه!

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا