متفرقه

ایمنی خودروهای الکتریکی برای بیماران قلبی!

اگر در بدن خود دستگاه تنظیم کننده ضربان‌ قلب کار گذاشته و می‌ترسید که سرمایه‌گذاری روی خودروهای الکتریکی می‌تواند مشکلاتی را برای قلب شما در پی داشته باشید دیگر نگران نباشید! مطالعه جدیدی که توسط دو دکتر بیمارستان Good Samaritan اوهایو صورت گرفته نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی تأثیری روی بیماران قلبی ندارند.


این مطالعه می‌گوید ایمنی خودروی الکتریکی تسلا برای بیمارانی که دارای دستگاه شوک قلبی هستند اولین قدم در تثبیت این موضوع است که چنین خودروهایی برای بیماران با دستگاه‌های قلبی در بدن ایمن هستند.


این مطالعه از ۲۶ مرد و ۸ زن با سن متوسط ۶۹ سال استفاده کرده است. تمامی این افراد دارای دستگاه شوک قلبی بوده که در موقعیت های مختلف با استفاده از خودروی تسلا مدل S P90D و شارژ با جایگاه ۲۲۰ ولتی مورد آزمون قرار گرفته‌اند. عملکرد دستگاه شوک قلبی بیماران در خلال این تست‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. تنظیمات این دستگاه‌ها بر روی حساس‌ترین نقطه بوده و هیچ پیام الکترومگنتکی یا دیگر مداخلات از سوی خودرو یا جایگاه شارژ مشاهده نشده است.


در این مطالعه پزشکی از خودرویی ساخت تسلا استفاده شده اما باید مطالعه یاد شده با طیف وسیع‌تری از خودروهای الکتریکی صورت پذیرد. البته گفته شده خودروهای تسلا در زمان شارژ نسبت به خودروهای مشابه فعالیت الکتریکی بسیار بیشتری را تولید می‌کنند.


مطالعه مذکور نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی برای افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند ایمنی بیشتری دارند اما ما پیشنهاد می‌کنیم درباره خرید جدیدترین محصول تسلا یعنی رودستر بیش از سایر موارد فکر کنید. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت رودستر جدید کمتر از ۲ ثانیه بوده که قطعاً می‌تواند برای رانندگانی با بیماری‌های قلبی خطرناک باشد.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Amirho3ein

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    عالی شد فقط نگران این مشکل بودم که نگرانیم رفع شد من برم تسلا s بخرم و برگردم:/
    ولی به دور از شوخی دغدغه ما ایرانیا این هست که قیمت پراید زیادتر نشه اما دغدغه اروپای این هست خوردرو الکتریکی بر روی بیماران قلبی در هنگام شارژ شدن تاثیری نذاره
    چقدر تفاوت …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا