متفرقه

ایمن‌ترین و خطرناک‌ترین ایالت‌های آمریکا برای رانندگان مسن

مطالعه‌ی اخیر نشان داده که ریسک درگیر شدن رانندگان مسن در تصادفات بسته به ایالت‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

seniordrivers
پایگاه اینترنتی Caring.com تعداد تصادفات فوتی را در هر ایالت و برای رانندگان ۶۵ ساله و بالاتر مقایسه کرده و بر همین اساس ۱۰ ایالت ایمن و ۱۰ ایالت خطرناک برای این دسته از رانندگان را لیست نموده است. منابع مورد استفاده در این مطالعه از داده‌های NHTSA و U.S. Census Bureau مربوط به سال ۲۰۱۴ گرفته شده‌اند.

جای تعجب نیست که فاکتورهایی نظیر آب‌وهوا، تراکم جمعیت و قوانین رانندگی سخت‌گیرانه‌تر برای رانندگان مسن‌تر در تعداد فوت‌شدگان افراد مسن تصادفات تأثیر دارند. بسیاری از شهرهای ایمن برای رانندگان کهن‌سال فاقد آب‌وهوای برفی و یخی هستند. در ادامه نگاهی به ایمن‌ترین و خطرناک‌ترین ایالت‌های آمریکا برای رانندگان مسن می‌اندازیم.

o-SENIOR-CAR

ایمن‌ترین ایالت‌ها

  1. کنتیکت

تقریباً ۱۷ درصد آمار فوت‌شدگان تصادفات در این ایالت را افراد سالخورده تشکیل می‌دهند. این افراد همچنین ۱۵ درصد ترکیب جمعیتی کنتیکت را از آن خود کرده‌اند.

  1. فلوریدا

این ایالت که غالباً به عنوان مقصدی محبوب برای بازنشستگان محسوب می‌شود به‌طور تعجب‌آوری دارای نسبت پایین تصادفات برای افراد مسن است. در حقیقت نسبت فوت‌شده‌ها میان افراد مسن ۱۹ درصد بوده که با درصد ترکیب جمعیتی همین افراد در فلوریدا برابری می‌کند.

  1. وایومینگ

وایومینگ شاید یکی از ۱۹ ایالت آمریکا باشد که قوانینی سخت‌گیرانه برای راننده‌های کهن‌سال ندارد اما درعین‌حال یکی از ایمن‌ترین‌ها هم هست. درصد افراد مسن فوت‌شده در تصادفات این ایالت و درصد ترکیب جمعیتی افراد بالای ۶۵ سال در وایومینگ برابر با ۱۴ هستند.

  1. کارولینای جنوبی

افراد مسن ۱۶ درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند اما درصد افراد سالخورده‌ی فوت شده در تصادفات ۱۵ است. کارولینای جنوبی یکی از سخت‌گیرانه‌ترین ایالت‌ها در بحث رانندگی افراد کهنسال است. این افراد با رسیدن به سن ۶۵ باید گواهینامه‌ی خود را تازه نمایند و هر ۵ سال یکبار تست بینایی را انجام دهند.

  1. می سی سی پی

یکی دیگر از ایالت‌های جنوبی که مکانی ایمن برای این دسته از راننده‌ها است می سی سی پی بوده که ۱۳ درصد کشته‌های تصادفات آن را رانندگان ۶۵ سال به بالا تشکیل می‌دهند. این افراد ۱۴ درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند.

  1. مونتانا

۱۵ درصد کشته‌های تصادفات در این ایالت سنی بالاتر از ۶۵ سال دارند. همچنین ۱۷ درصد جمعیت این ایالت را این دسته از افراد تشکیل می‌دهند.

  1. آلاسکا

علیرغم آب‌وهوای سرد و یخی در زمستان، آلاسکا هنوز هم به عنوان ایالتی امن برای رانندگان مسن مطرح است. این افراد ۹ درصد جمعیت ایالت را تشکیل داده‌اند اما تنها ۷ درصد کشته‌های تصادفات را شامل می‌شوند. آلاسکا نیز قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای تجدید گواهینامه‌ی افراد بالای ۶۹ سال وضع کرده است.

  1. لوئیزیانا

در لوئیزیانا تقریباً ۱۱ درصد فوت شده‌های تصادفات بالاتر از ۶۵ سال سن دارند درحالی‌که همین افراد ۱۴ درصد جمعیت ایالت را تشکیل می‌دهند. با رسیدن به سن ۷۰ سال افراد باید برای تجدید گواهینامه‌ی رانندگی خود اقدام کنند.

  1. داکوتای شمالی

جمعیت پراکنده و قوانین رانندگی سخت‌گیرانه به این ایالت کمک کرده‌اند تا یکی از ایمن‌ترین ایالت‌ها برای رانندگی افراد مسن لقب بگیرد. در سال ۲۰۱۴ تنها ۱۳۵ تصادف منجر به فوت در این ایالت گزارش شده که ۱۰ درصد کشته‌ها سن بالای ۶۵ سال داشته‌اند. افراد مسن هر ۴ سال یک‌بار و رانندگان جوان‌تر هر ۶ سال یک‌بار باید برای تجدید گواهینامه رانندگی اقدام کنند.

  1. نیومکزیکو

و بالاخره ایمن‌ترین ایالت کشور امریکا برای رانندگان مسن نیومکزیکو است. طبق داده‌ها افراد بالای ۶۵ سال ۱۵ درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند اما تنها ۹ درصد فوتی‌های تصادفات به این قشر مربوط است.

hc-ed-taking-grandpa-keys-away

خطرناک‌ترین ایالت‌ها

  1. دلاویر

در این ایالت افراد مسن ۱۶ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۱۴ طبق داده‌های NHTSA و U.S. Census Bureau 22 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی سن ۶۵ و بالاتر داشته‌اند. احتمالاً این درصد زیاد کشته‌ها به تراکم بالای جمعیت، زمستان‌های یخی و فقدان قوانین سخت‌گیرانه برای رانندگان سالخورده مربوط می‌شود.

  1. واشنگتن

نهمین ایالت خطرناک برای این دسته از راننده‌ها واشنگتن است.۲۰ درصد کشته‌های تصادفات سنی بالاتر از ۶۵ سال دارند درحالی‌که تنها ۱۴ درصد ترکیب جمعیتی را تشکیل می‌دهند.

  1. نیوجرسی

در سال ۲۰۱۴ در این ایالت ۵۵۶ نفر در تصادفات خودرویی کشته شدند که ۲۱ درصد آن‌ها افراد مسن بودند. این افراد ۱۵ درصد جمعیت نیوجرسی را تشکیل داده‌اند.

  1. هاوایی

شاید توریست‌ها به هاوایی به عنوان یک مقصد گردشگری عالی نگاه می‌کنند اما این ایالت یکی از خطرناک‌ترین ایالت‌ها برای رانندگان با سن بالا محسوب می‌شود.۱۶ درصد جمعیت هاوایی سن بالای ۶۵ سال دارند اما حدود ۲۳ درصد کشته‌های تصادفات را تشکیل می‌دهند.

  1. پنسیلوانیا

۲۴ درصد کشته‌های تصادفات افراد مسن هستند درحالی‌که تنها ۱۷ درصد جمعت پنسیلوانیا را این دسته از افراد تشکیل داده‌اند.

  1. آیداهو

اگرچه که این ایالت تراکم جمعیت نسبتاً پایینی دارد و افراد مسن نیز باید مکرراً گواهینامه رانندگی خود را تجدید نمایند اما هنوز هم آیداهو به عنوان ایالتی خطرناک برای این دسته از افراد شناخته می‌شود.۱۴ درصد جمعیت آیداهو از افراد مسن تشکیل‌شده اما ۲۲ درصد کشته‌ها جزو این دسته هستند.

  1. نیویورک

نیویورک یکی از شلوغ‌ترین ایالت‌های آمریکا است بنابراین جای تعجبی ندارد که این ایالت در این لیست قرار داشته باشد. ۲۳ درصد کشته‌های مربوط به تصادفات رانندگی سنی بالاتر از ۶۵ سال دارند درحالی‌که تنها ۱۵ درصد ترکیب جمعیتی نیویورک را تشکیل می‌دهند. اگرچه که حمل‌ونقل عمومی به آسانی در دسترس است اما زندگی در حومه‌ی شهر باعث می‌شود تا رانندگان سالخورده پشت فرمان قرار بگیرند.

  1. مینه‌سوتا

شرایط برفی زمستان این ایالت را به یکی از خطرناک‌ترین ایالت‌ها برای رانندگان سالخورده تبدیل کرده است. در سال ۲۰۱۴ ترکیب جمعیتی این ایالت از ۱۴ درصد افراد بالای ۶۵ سال تشکیل شده اما این دسته افراد ۲۳ درصد تلفات رانندگی را تشکیل داده‌اند.

  1. مِین

در مجموع از ۱۳۱ کشته‌ی تصادفات رانندگی سال ۲۰۱۴ در این ایالت بیش از ۲۷ درصد کشته شده‌ها دارای سن بالای ۶۵ سال بوده‌اند. مورد هشداردهنده اینکه این افراد ۱۸ درصد جمعیت مِین را تشکیل می‌دهند و حتی تست‌های متعدد بینایی برای رانندگان بالای ۴۰ سال سن نیز برای ایمنی بیشتر در جاده‌ها کافی نبوده است.

  1. رود آیلند

رود آیلند شاید کوچک‌ترین ایالت آمریکا باشد اما خطرناک‌ترین ایالت برای رانندگان مسن نیز هست. افراد بالای ۶۵ سال حدود ۱۶ درصد جمعیت این ایالت کوچک را تشکیل داده‌اند اما ۳۵ درصد کشته‌های تصادفات نیز از این دسته هستند.

Senior-Drivers-4

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. عام پوری

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    یعنی از ایران بدتره؟؟؟!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      قلعه حسن خان-اسلامشهز-میدان ابوذر یا فلاح تهران-خاک سفید تهران پارس-گمرک-پامنار-زمزم
      چابهار سیستان و بلوچستان-بانه کردستان-
      ایران هم درگیری زیاد داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خوبی امریکا اینه که برا هر چیزی آماری دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Danial

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (466 ديدگاه)

      ما هم آمار داریم اما متاسفانه نسبت به وضعیت تغییر میکنه مثلاً اگه من مدیر باشم میگم تو این دوره مدیریت من تورم زیر 0 رفته بود مردم همه حال میکنن من که میرم مدیر بعدی میاد میگه نه اون آمارش اشتباه بود مردم اون زمان مدیر قبلی 100درصد تورم داشتن و بدبخت بودن حالا من امار خودم رو میدم الان تورم زیر صفر رفته…
      اسن یه وضعیه :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باز هم آمارش خیلی پایینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Alpha

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    از یک سنی که میگذری دیگه با خیال راحت رانندگی هم نمیتونی بکنی😢😢😢

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرهاد

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اون عکس پائینی چه خوشحالن، پیراهن گلگلی و خندون پشت فرمون یه ماشین هیکلی:) ولی مسن های ایرانی خیلی خسته و غمگینن، اونجا انگاری خیلی غم و غصه ندارن و سن 65 سال خیلی بالا محسوب نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hamid3x

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (394 ديدگاه)

    بچه ها برای زندگی کجارو پیشنهاد می کنید ؟
    مونتانا،
    آلاسکا
    هاوایی
    فلوریدا
    نیویورک
    کالیفرنیا
    کارولینا
    میامی
    شیکاگو
    کلرادو
    خواهشا کمک کنید یه جای خوب انتخاب کنم خسته شدم از شهر فسقلیمون قزوین،یه خیابون خوب داره میری اونجا انگار رفتی مانور جنگی،از پلیس گرفته تا هلال احمر و …..رژه میرن خدانکرده چشمت به کسی نخوره،ساعت 12هم میشه تبدیل میشه شهر ارواح،دوتا جای دیدنی هم نداره،عمرمون هم داره تلف میشه تو این کشور،چهارتا جای خوبم نداره ،اگه هم باشه ماله بچه پولداراست با حقوقای ما پول دوا درمونتم نمیشه چه برسه به خوشگذرونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      تگزاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. great britain

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      من خودم آلاسکا رو خیلی دوست دارم.منتها میگن جنوبش هوایه ملایمی داره و برای زندگی مناسب تره.یه جورایی آلاسکا بکر و دست نخوردست.و طبیعته عالی هم داره.من خودم آلسکا رو خیلی دوست دارم.
      نیویورک هم یه ایالت شلوغ و اقتصادیه و برای آدمایه اهل کار خیلی مناسبه.و یه پارک مرکزی فوق العاده هم داره که تو مرکز منهتنه.به نظره من ایجا هم گزینه خوبیه.مراکز تفریحیه زیادی هم داره.
      هاوایی هم اگه اهل طبیعت هستی جایه عالی هستش.
      کالیفرنیا هم جایه جالبیه یه جورایی بزرگترین مرکز اطلاعات و رایانه ای رو تو دنیا داره تویه سانفرانسیسکو.(که به سیلیکون ولی) معروفه .وهمینطور لس آنجلس هم تو این شهره که برای عشقه فیلم ها خیلی معروفه.
      شیکاگو هم شهره جالبیه(جزءایالت ایلینوی).و پر از مراکز علمی و سرگرمی.
      به نظره من آلاسکا یا کارولینای شمالی بهترینه.البته میگن شهره(رالی) در کارولینای شمالی بهترین شهر تو آمریکا محسوب میشه.
      من تا اونجایی که اطلاعات داشتم گفتم.دیگه ببخشید مختصر و کامل نبود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid3x

        ۶ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (394 ديدگاه)

        ممنون داداش اطلاعاتت عالی بودن
        خودم ایالت کالیفرنیا رو دوست دارم چون شهرای بزرگی داره اب و هواشم به کشور ما نزدیکتره،لس انجلس هم که ایرانی زیاده،
        ولی دستمون کوتاهه فعلا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد زمانلو

        ۶ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (129 ديدگاه)

        در ضمن اینو هم به گفته ی دوست عزیزمون اضافه می کنم که اگه جنابعالی عاشق مسابقات ایندی 500 هستی و دوست داری از نزدیک ببینی ، ایالت ایندینا رو هم در نظر بگیر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. محمد زمانلو

      ۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (129 ديدگاه)

      واسه من یکی که عاشق سرما و برف و یخ و طبیعت بکر و وسیع هستم ، آلاسکا بهترینه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid3x

        ۶ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (394 ديدگاه)

        ممنون داداش از راهنماییت
        منم الاسکا رو خیلی دوست دارم ولی شرایط زندگی در فصل زمستون واقعا سخته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تعداد کشته ها تو بعضی از ایالت ها در طول سال شاید به اندازه یک هفته ماهم نباشه واقعا رعایت میکنن البته از نسبت به اروپایی ها بی پروا تر رانندگی می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حميد

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کاش یکی این آمار رو در مورد ایران میداد کدام شهر أیمن تَر است برا رانندگی مسن ها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا