متفرقه

تفکر دوباره درباره باتری خودروهای الکتریکی

یکی از سرمایه‌گذاران باتری‌های لیتیوم-یون معتقد است باتری‌های بکار رفته در خودروهای الکتریکی نیازمند بهبود قابل‌توجهی مخصوصاً به دلیل تقاضای موجود برای ناوگان خودروهای خودران الکتریکی می‌باشند.


آکیرا یوشینو در مصاحبه با بلومبرگ گفته که خودروهای موردنظر برای سرویس‌های اشتراک خودرویی بسیار بیشتر از خودروهای سنتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
او گفت:

یک خودروی مشترک بین ۱۰ فرد به این معنی است که آن خودرو ۱۰ برابر بیشتر کار خواهد کرد. خودروها یک کاربرد کاملاً جدید خواهند داشت و ما باید تا زمان یافتن نوع باتری‌های مناسب و موردنیاز صبر کنیم. آینده باتری‌ها به آنچه که در آینده جامعه خودران رخ خواهد داد بستگی دارد.


آساهی کاسی بزرگ‌ترین سازنده جداساز باتری‌های جهانی در اواخر دهه ۸۰ میلادی تولید باتری‌های لیتیوم-یونی با پلی استیلن را به عنوان آند آغاز کرد اگرچه که نهایتاً سونی در سال ۱۹۹۱ و با تجاری کردن این باتری‌ها برای موبایل‌ها توانست آساهی کاسی را شکست دهد.

به نظر شما آینده در دستان کدام تکنولوژی خواهد بود؟ آیا خودروهای الکتریکی خواهند توانست به مدل‌های دارای قوای محرکه سنتی غلبه کنند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    اینکه ماشینهای الکتریکی بر ماشینهای سنتی میتوانند غلبه کنند خیلی احتیاج به پیشگویی نداره چراکه همین الان هستند ماشینهای برقی که نیازهای روزانه و مسافرتهای زیر 1000 کیلومتر یک خانواده را تامین میکنه. ولی من یک حس دوگانه نسبت بهشون دارم هم خوبه که آلودگی نداره و هم صدای موتورهای درونسوز را با هیچ ماشین برقی نمیشه تامین کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      صدای موتور درون سوز شنیدنش هیچ لذتی نداره کلا تعداد نادری ماشین هستن که صداشون حس خوبی به آدم میده و همونم شرکت هایی مثل بی ام و دارن روی شبیه سازی صداشون کار میکنن.
      بعضی صدا ها اگه برن کنار خیلی خوب میشه صدای اتوبوس ها، صدای موتورسیکلت های ایران و موتور سیکلت های هارلی دیویدسون توی خارج از ایران. (البته از یه جنس نیستن). چقدر شرکت ها هزینه میکنن واسه عایق های صوتی حالا که مشکل میخواد حل شه صدای موتور شد چیز خوب، تا دیروز لکسوس معروف بود به کم صدایی الان… اون ماشین های خاص خوش صدا حالا حالا ها میمونن و کسی کاریشون نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. عارف

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (143 ديدگاه)

    با این سرعتی که خودروهای الکتریکی دارن پیشرفت میکنن قطعا در آینده بخش بزرگی از بازار را بدست خواند گرفت حتی شاید روزی بیاد که دیگه هیچ خودروی درون سوزی تولید نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا