متفرقه

بازداشت همدستان کارلوس گوسن در فرار از ژاپن!

دادستان‌های ترکیه‌ای هفت نفر را به خاطر کمک به فرار کارلوس گوسن از ژاپن در ماه دسامبر متهم کردند.

گفته می‌شود مقامات ترکیه‌ای علیه چهار خلبان، دو خدمه پرواز و یک مدیر شرکت هوایی اعلام‌جرم کرده‌اند. خلبانان و مدیر شرکت هوایی به “قاچاق مهاجران” متهم شده‌اند و افراد دیگر نیز با اتهام عدم گزارش جرم روبرو هستند. این افراد دوم ژانویه دستگیر شده‌اند.

در ۲۹ دسامبر سال پیش بود که گوسن با اعتقاد به اینکه دادرسی منصفانه‌ای نداشته از ژاپن گریخت. در حرکتی که بیشتر شبیه فیلم‌های هالیوودی بود گوسن خانه‌ی خود در توکیو را ترک کرده و با طی مسافت طولانی از طریق قطار به فرودگاه اوزاکا رسیده است.

گفته می‌شود گوسن داخل یک چمدان مشکی چرخ‌دار که معمولاً برای حمل تجهیزات موسیقی بکار می‌رود از ژاپن گریخته است. او ابتدا با یک جت شخصی به دوبی رفته و سپس با تعویض جت خود وارد بیروت لبنان شده است.

خبر رسیده دو هواپیمای شرکت هوایی MNG ترکیه به‌صورت غیرقانونی برای فرار گوسن مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به همین خاطر از این شرکت شکایت شده است.

ماجرای اتهامات وارد شده به گوسن توسط نیسان جزو خبرسازترین اتفاقات خودرویی چند وقت اخیر بوده است. ژاپنی‌ها این مدیر ارشد صنعت خودرو را به خیانت در امانت، کسب مال از طریق نامشروع و… متهم کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    الان کجاس خوده گوسن؟ داخل چمدون آخه؟!! ? دقیقا انگار فیلمه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Farzad

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      البته امکان ندار چمدون باشه بلکه جعبه بوده :چون طبق قوانین ژاپن بارهای بزرگی که وارد هواپیماهای اختصاصی می‌شوند، از بازرسی معاف ان . گوسن با هواپیمای حامل این جعبه که در سطح آن حفره‌هایی برای گردش هوا و تنفس تعبیه شده بوده فرار کرده !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      باید گوسنو همدستاشو تاکسی درمیشون کنن بذارنشون وسط میدان توکیو تا همه ببینن و درس عبرت بشه
      دزدی و حقه بازی عاقبت نداره ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آرش وان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (305 ديدگاه)

    همش زیر سر اون هیروتو سایکاوا مدیر عامل اسبق نیسان و باند مافیایی اطرافش بود که بر علیه عمو کارلوس گوسن( تلفظش گون هست) توطئه کردند و خودش هم چندی بعد به خاطر دریافت حقوق نجومی مجبور به استعفا شد

    کارلوس گون در صدد بود تا سایکاوا رو به خاطر عملکرد نامطلوب در نیسان ، خلع کنه که اون اتفاقات ناگوار بر علیه وی انجام شد. نیسانی ها فراموش کردند که در طی ۳ سال ، گون نیسان را از ورطه ی ورشکستگی در سال ۱۹۹۹ به سودرسانی رساند و در سال ۲۰۱۸ بزرگترین اتحاد خودروسازی جهان شد. فراموش کرده اند که در سال ۲۰۱۶ ، ۳۴٪ سهام میتسوبیشی را برایشان خرید. نیسانی ها خیلی کارهای مفید کارلوس را فراموش کردند و به جای قدردانی براش پاپوش درست کردند ؛ حالا هم باید کاسه ی چه کنم در دست بگیرند و دور دنیا دنبال مدیر لایق و چیره دستی مثل کارلوس بگردند
    امیدوارم نیسان ؛ دومین قدرت خودروسازی ژاپن بعد از تویوتا دوباره به روزهای اوج خودش برگرده … هرچند به نظر میرسه دیگه دیر شده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      جوری نیسان رو از ورشکستگی نجات داد که بهش لقب قاتل هزینه ها رو دادن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Aran Milan

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    نمیدونم واقعا داستان چیه ولی مدیر و رهبر بزرگی بود واقعا حیف شد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Farzad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    واقعا نمیشه راجبش قضاوت کرد که این کارهارو واقعا انجام داده یا نه ؟؟!! (استفاده شخصی از 7 میلیون دلار از پول‌های شرکت نیسان. 21.7 میلیون دلار از پول‌های شرکت نیسان را که جزو اختیارات مدیرعامل بوده به پخش‌‌کننده‌ محصولات نیسان در عمان منتقل کرده است ، ۵ میلیون دلار از پول‌های شرکت نیسان را صرف شرکت تجاری پسر خود و خرید قایق تفریحی استفاده کرده است ) !!
    به هر حال …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (853 ديدگاه)

      البته فکر کنم مسئله فراتر از این چند میلیون باشه شاید انتقال یک
      طرفه تکنولوژی نیسان به رنو یا دور زدن نیسان یا فریب کاری رنو در مسائل شراکت یا از این دست کارها ست که از فرانسوی ها بعید نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. هادی 8 سیلندر

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (458 ديدگاه)

        دقیقا همینه
        نیسان یه شرکت با عظمت که بین سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ بهترین خودرو ها میداد بیرون رو نابود کرد این فرانسه از سال ۲۰۰۵
        یه سری ها غیرت دارن رو اسم فرانسه نمیدونم چرا !

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. آرش وان

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (305 ديدگاه)

        وقتی ۴۴/۳٪ سهام شرکتی متعلق به شخصیتی حقوقی و یا حقیقی باشد ، طبق قوانین تجارت یعنی آن نهادها سهامدار اعظم و تقریباً مالک آن شرکت هستند در اینجا هم نیسان از سال ۱۹۹۹ متعلق به رنوست همانطوریکه بنتلی ، بوگاتی و لامبو متعلق به فولکس هستند. پس سوء استفاده تکنولوژیک، فریب و از این قبیل مسائل محلی از اعراب برای رنو که سهامدار ارشد نیسان است ، ندارد چون مالک آنست. البته طبق توافق سال۱۹۹۹ ، نیسان نیز ۱۵٪ از سهام رنو را در اختیار دارد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. هادی 8 سیلندر

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (458 ديدگاه)

      قضیه رو پیچیده نکینن مدیریت این یارو از سال ۲۰۰۵ یه موتور جدید نتونس طراحی کنه همه این ماشین های جدید از موتور های قدیمی استفاده میکنن تو نیسان
      طرف معلومه چه گندی زده با رشوه های فرانسه بهش. چیز سختی نیست
      دقیقا برید کد موتور های ماشین های ۲۰۱۹ رو با ۲۰۰۴ ۲۰۰۵ مقایسه کنین وقتی رنو نیسان با مدیدرت ایشون شکل گرفت تو سال ۲۰۰۵ این اتفاق افتاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش وان

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (305 ديدگاه)

        کسی که ده سال پیش سخت طرفدار خودروهای برقی بود کسی نبود جز کارلوس گون و باعث شد نیسان با نیسان لیف از حدود ۱۰ سال پیش یکی از پرچم داران خودروهای برقی در جهان باشد. آینده نگری و جاه طلبی او در بین مدیران طراز اول جهان خودرو واقعاً مثال زدنی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خوب یا بد کارلوس گوسن و کار ندارم …..ولی به شخصه یکی از طرفداراش هستم …..

    چون انقلابی تو رنو انجام داد و نیسان و از اون فلاکت نجات داد .

    یادمه یه درس کارآفرینی تو دانشگاه بود …قرار بود زندگینامه یه کارآفرین و مطالعه کنیم ، که چون عاشق خودرو بودم ، زندگی نامه کارلوس گوسن و خوندم …واقعا جالب بود.

    حالا ژاپن و نیسان و زورشون اومده زیر سلطه فرانسوی ها هستن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1066 ديدگاه)

      ژاپن و نیسان زورشون اومده تحت سلطه فرانسه هستن! ژاپن و نیسان هر دو باهم ! تحت سلطه فرانسه!!! یعنی هوندا و مزدا و سوبارو و تویوتا هم تحت سلطه فرانسه هستن! عیب نداره، این افتخارم باشه واسه فرانسه که بازار خودروسازاش محدود به کشور خودش و دو سه تا کشور اروپایی دیگه هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رضا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    کارلوس گوسن سالها جزو بهترین مدیرهای دنیا بود ، چهار زبان اسپانیولی ، عربی ، فرانسوی و انگلیسی رو روان صحبت میکنه ،،، فرهنگ ژاپنی تحمل مدیر قوی رو نداره چون تو ژاپن مدیر و کارگر همه در یه سطحن ، کارلوس گوسن سالها مثل یک رئیس قوی باهاشون برخورد کرد و نهایتا جنگ قدرت تو نیسان به اینجا کشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا