متفرقه

بازی پوکمن گو دلیل 145 هزار تصادف!

مطالعه جدیدی که در آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد بازی پوکمن گو می‌تواند باعث ایجاد یک‌صد هزار تصادف بیشتر در این کشور شود زیرا پوکمن گو محبوبیت فوق‌العاده‌ای دارد.


پرفسور مارا فاسیو و جان مک کانل که در دانشگاه Purdue حضور دارند چندین دهه مشغول بررسی تلفات سوانح رانندگی آمریکا بوده و فهمیده‌اند که از سال ۲۰۱۱ به بعد شاهد افزایش میزان مرگ‌ومیر بوده‌ایم.


بسیاری از محققان از گوشی‌های هوشمند به خاطر افزایش تلفات سوانح رانندگی یاد کرده و فاسیو و مک کانل نیز تصمیم گرفتند تا ببینند آیا یک بازی نیز می‌تواند نقشی در افزایش تصادفات داشته باشد یا خیر. آن‌ها در بازه زمانی ۱۸ ماهه مشغول بررسی بازی پوکمن گو بوده‌اند.


این دو محقق داده‌های تصادفات رخ داده در Tippecanoe کانتی ایندیانا بین ماه مارس ۲۰۱۵ تا ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ را گردآوری کردند. پس از عرضه بازی پوکمن گو در جولای سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر این بازی را دانلود کرده و احتمال ایجاد تصادف در فاصله کمتر از ۱۰۰ متری بیش از ۲۶.۵ درصد افزایش یافت. محققان با نگاه به مکان‌های دیگر نتایج مشابهی را مشاهده کردند.


آن‌ها با تعمیم دادن این نتایج به کل کشور آمریکا پیشنهاد می‌کنند پوکمن گو می‌تواند تعداد تصادفات را ۱۴۵۶۳۲ بار افزایش دهد و تنها در ۵ ماه تعداد مجروحان افزایش ۲۹۳۷۰ نفری و تعداد تلفات نیز افزایش ۲۵۶ نفری را نشان دهد. هزینه‌های مرتبط با این تصادف بین ۲ تا ۷.۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است.


واضح است که تمامی آمار و ارقام منتشر شده توسط محققان تنها گمانه‌زنی محض هستند اما خب کاری که انجام داده‌اند و نتایجی که منتشر کرده‌اند کاملاً ما را شگفت‌زده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ahmad

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    واقعا تعجب میکنم بازی به این مضخرفی و پوچی اینقدر طرفدار داره!
    توی ایران که یک هفته نکشیده تبش خوابید…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا