متفرقه

سال 2018 سال خوب پیشرانه‌های درون‌سوز

بسیاری از خودروسازان تراز اول جهانی قبلاً از الکتریکی سازی محصولات خود به عنوان روش بهبود راندمان خودروهایشان استفاده کرده‌اند؛ اما هنوز هم پیشرانه‌های درون‌سوز نقش مهمی در صنعت خودرو و حداقل برای دو دهه‌ی آینده خواهند داشت اما کارشناسان دنیای خودرو می‌گویند حداکثر محبوبیت این پیشرانه‌ها به گذشته تعلق دارد.


پس از گفت‌وگو با چندین متخصص صنعت خودرو، فاینشنال تایمز گزارشی جامع درباره‌ی پیشرانه‌های درون‌سوز منتشر کرده است. موضوع جالب اینکه چند کارشناس گفته‌اند فروش خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی به بالاترین میزان در سال ۲۰۱۸ رسیده بنابراین احتمال اینکه خودروهای بیشتر مجهز به پیشرانه‌های درون‌سوز در آینده فروخته شوند کم است.


فلیپ مانوز یکی از تحلیل گران Jato Dynamics می‌گوید:

ما احتمالاً شاهد پیک فروش خودروهای درون‌سوز در سال قبل بوده‌ایم.

کارشناسان در ژانویه سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی کرده بودند تقاضا برای این دسته از خودروها رشد خواهد کرد و به پیک خود در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید؛ اما افت فروش خودروهای جدید در سه بازار بزرگ یعنی اروپا، آمریکا و چین باعث تغییر قابل‌توجه این پیش‌بینی شده است.


اکسل اشمیت یکی دیگر از تحلیل گران صنعت خودرو معتقد است:

زمانی که به سال ۲۰۱۸ نگاه کنید درخواهید یافت که فروش خودروهای جدید در تمامی بازارهای مهم با افت همراه بوده است. فروش خودروهای درون‌سوز در آینده رشد نخواهد کرد.

انتظار نمی‌رود فروش خودرو در سال ۲۰۱۹ کاهش یابد زیرا محصولات الکتریکی با افزایش تقاضا برخوردار خواهند شد. حتی اگر فروش کلی خودرو در سال جاری افزایش یابد، احتمالاً تقاضا برای خودروهای درون‌سوز با کاهش روبرو خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    بنظرم الان در دوره گذار هستیم و هیبریدها مهم ترین نقش رو بر عهده دارن.
    شرکت هایی مث نیسان (ضریب متغیر) و مزدا (اسکای اکتیو) و هوندا (VTec) که دنبال بهبود درونسوز ها هستن هم بنظر من برنده خواهند بود لاقل تا 15 سال دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    بنظر من خودرو های درون سوز ، چه خودرو هایی که فقط از موتور بنزینی استفاده میکنند مثل کرولا و کمری ( نسخه معمولی شون) و چه خودروهایی که قلب اصلی شون موتور بنزینی هست مثل پریوس هایی که در ایران هم هست ؛ همه و همه درون سوز هستند و تقاضا براشون بیشتر هم خواهد شد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سام

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    گرچه فروش خودروهای برقی با سرعت زیادی در حال گسترش است اما پیشرانه های درون ساز هم در طی صد سال اخیر تکامل بسیاری نمودند و هنوز هم خیلی از خریداران خودرو در دنیا ترجیح می دهند که از خودرویی با پیشرانه درون سوز استفاده کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Car Lover

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    در نظر بگیرین ماستنگ هایی که مال پنجاه سال پیش هستند هنوز هم متقاضی دارن
    به نظرتون تا پنجاه سال آینده ماستنگ هایی که در امسال تولید میشوند(یا هر مدل قابل کلکسیون کردن) نیز در پنجاه سال آینده ارقام پنج رقمی به خود میبینند؟؟!
    در صورت تاییدکلکسیونی بودن یک مدل ماشین ساخت 2018 :لایک(خودروی کلکسیونی مورد نظر را نام ببرید)
    در غیر این صورت:دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      داج دیمن
      لامبو استایرون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Car Lover

        ۱۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        دیمنو واقعا هستم
        همین الان 4-5 برابر شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Behrouz anzali

    ۱۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    الکتریک در کنار درونسوز خوبه . هیچ لذتی چیز صدای پیشرانه درون رو نداره. الکتریک حالا حالا ها راه داره تا جا بیوفته . توی ایران هم فقط بدرد هوای الوده تهران میخوره که براش یه الزام هست . اگه بزارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا