متفرقه

آغاز بررسی دوربین‌های جانبی خودروها توسط NHTSA

موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا NHTSA اعلام کرد تست خودروهای مجهز به دوربین‌های جانبی بجای آینه‌های سنتی را آغاز خواهد کرد.


رویترز گزارش داده که این موسسه رفتار رانندگی و چگونگی مانور تغییر لاین حرکتی را در چنین خودروهایی بررسی می‌کند و همچنین به عموم مردم اجازه‌ی اظهارنظر دراین‌باره را می‌دهد. تست‌های موردبحث در ابتدا روی خودروهای سواری تمرکز خواهند داشت و سپس خودروهای بزرگ‌تر را نیز شامل خواهند شد.


اتحادیه‌ی خودروسازان که نماینده‌ی شرکت‌هایی همچون جنرال موتورز، فولکس‌واگن، تسلا و تویوتا در آمریکاست در سال ۲۰۱۴ از NHTSA درخواست کرده بود تا خودروها به‌صورت قانونی بتوانند از دوربین‌های جانبی بجای آینه‌های سنتی استفاده کنند. دایملر هم درخواست مشابهی داشته است.


ورود دوربین‌های جانبی از خودروهای مفهومی به مدل‌های تولیدی مدت نسبتاً زیادی طول کشیده اما به محض بکارگیری چنین تکنولوژی‌ای شاهد گسترش سریع آن بوده‌ایم. لکسس ES بازار ژاپن اولین خودروی تولیدی بوده که از این دوربین‌ها استفاده کرده است.


آئودی e-tron هم دارای سیستم مشابهی بوده اما به خاطر اینکه تکنولوژی یاد شده تنها در اروپا و ژاپن تائید شده است بنابراین مدل‌های بازار آمریکا دارای آینه‌های سنتی هستند. یکی از سخنگوهای آئودی در آمریکا می‌گوید سیستم‌های بدون آینه مثالی از جلو بودن تکنولوژی خودرویی از پیچ و خم های قانون‌گذاری است.

نسل جدید هوندا e هم دیگر خودرویی است که به زودی با دوربین‌های جانبی روانه‌ی بازارهای اروپایی خواهد شد. هایپرکارهای گران‌قیمتی همچون مک لارن اسپیدتیل و لوتوس اویجا نیز با این تکنولوژی عرضه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    بعدش یه فکر درست هم برای طراحی خودرو ها باید بکنند es جدید را ادم هر جور نگاه می کنه انگار یه چیزش کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    قطعات گرانتر و پیچیده تر بجای قطعات قدیمی!
    ایا وزن کمتری دارند؟
    ایا ایرودینامیک را بسیار محسوس بهبود میدهند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    کارایی و اطمینان هنوز معلوم نیست / ولی تو عکس 4 اگر بخوان مانیتوراینجوری کار بزارن جمش کنن بهتره / تو سوپراسپرت ها اینه های جانبی خیلی لاتیه و زیبا / پایه های باریک و بلند ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا