متفرقه

بررسی پورشه 911 GT3 مدل 2018

جای شکایت بسیار اندکی باقی گذاشته است. تعادل زیبایی برقرار نموده و شما همچنان باید به یاد داشته باشید که سوار بر یک ۹۱۱ هستید. نباید پیش از موعد پدال گاز را تا انتها فشار دهید.

پورشه 911 GT3
سواری با این خودرو تجربه بسیار تاثیرگذاری بود، همچون نوری که از بهشت تابیده باشد؛ یکی از آن لذت‌های استثنائی بود. البته در ورود بی مهابا به پیچ با پورشه ۹۱۱ GT3، اگر حواستان جمع نباشد امکان منحرف شدن از مسیر وجود خواهد داشت. در این مواقع بایستی تعادل کافی میان گاز و ترمز برقرار نمایید تا خودرو دچار کم فرمانی نشود.

پورشه 911 GT3
در پیست مخصوص ما، پورشه GT3 مجهز به گیربکس دستی شش سرعته توانست زمان یک دقیقه و ۲۴ ثانیه و ۶۶صدم ثانیه را به ثبت برساند. این درحالیست که نمونه مجهز به جعبه دنده PDK معادل ۲۰ صدم ثانیه بیشتر طول کشید تا از خط پایان بگذرد. حتی با این وجود هم GT3 نسبت به لامبورگینی اونتادور SV، کوروت Z06 به قدرت ۶۵۰ اسب بخار، مکلارن ۶۵۰S و لامبورگینی اوراکان ۶۱۰ اسب بخاری سریعتر عمل نموده است.

پورشه 911 GT3

پورشه 911 GT3

پورشه 911 GT3

پورشه 911 GT3

پورشه 911 GT3
همچنین زمان لازم برای دستیابی به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت از حالت سکون برای نسخه مجهز به گیربکس دوآل کلاچ هفت سرعته برابر ۳.۱ ثانیه است. شتاب ۰-۹۶ GT3 مجهز به گیربکس دستی شش سرعته نیز ۳.۵ ثانیه به طول می‌انجامد. در تست یک چهارم مایل هم ۹۱۱ اتومات بهتر عمل نموده و موفق به ثبت رکورد ۱۱.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۲۶.۶ مایل بر ساعت شده است. ارقام مذکور برای پورشه ۹۱۱ مجهز به گیربکس دستی برابر ۱۱.۵ ثانیه و ۱۲۵.۲ مایل بر ساعت است. به یاد داشته باشید که با یک پیشرانه شش سیلندر تخت به قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۴.۵ نیوتن‌متر در زیر کاپوت ۹۱۱ مذکور روبرو هستید.

پورشه 911 GT3
در مسیر لغزنده ویژه، نسخه سبک‌تر مجهز به گیربکس اتوماتیک توانست شتاب جانبی ۱.۰۷ جی را به ثبت برساند اما GT3 با گیربکس دستی و ۱۰.۵ کیلوگرم وزن بیشتر، شتاب جانبی معادل ۱.۱۱جی را از خود به نمایش گذاشت. در مسیر ۸شکل نیز نمونه دستی بهتر عمل نمود و رکورد ۲۲.۵ ثانیه را ثبت نمود. عملکرد پورشه ۹۱۱GT3 تجهیز شده با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک در پیست مذکور، به اندازه ۰.۲ ثانیه کندتر بود. شتاب جانبی وارده بر هر دو نسخه در پیست ۸-شکل، معادل ۰.۹۳جی است.

همچنین برای توقف از سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت نسخه اتوماتیک به ۳۰.۱ و نمونه دستی به ۲۹.۸۷ متر مسیر آسفالت نیاز دارند تا به طور کامل متوقف شوند.

کار با گیربکس دستی برای ثبت سریع‌ترین رکورد به تجربه بیشتری نیاز دارد. عملکرد گیربکس دوکلاچ اتوماتیک نیز بسیار دقیق و نرم و دلپذیر است و هیچگاه شما را به دنده اشتباهی رهنمون نمی‌شود.

چسبندگی تایرها به سطح جاده بسیار قابل ستایش است؛ گویی که این خودرو به نوعی قابلیت آئرودینامیک فعال مجهز شده باشد. ورود به پیچ‌ها و خروج از آن عالی انجام می‌شود. درون پیچ خبری از هرزگردی نیست و هیچ گونه انحرافی مشاهده نمی‌شود. قدرت ترمزگیری نیز در حد اعلا قرار دارد و هر لحظه که اراده کنید در اختیار شما خواهد بود.


رانندگی با ۹۱۱ GT3 بسیار لذت‌بخش است و البته اگر سریع می‌رانید، لازم است کمی حرفه ای هم باشید. زمانی که قلق رانندگی حرفه‌ای با این خودرو دست‌تان بیاید، آنگاه خواهید توانست در پیست برای سایر رقبا خط و نشان بکشید.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چه عکسایی / توربین های بادی و عملکرد بی نظیر 911 / همیشه دوست داشتم ارتفاع سقف 911 کمتر می بود و طراحی داخلش با — ا ام گ جی تی — خیلی فاصله داره / یه جورایی دشبورد و دریچه های تهویه ش قدیمی به نظر میاد ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MoNsTeR

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    دوس داشتنی و با اصلالت پورشه
    موتور تنفس طبیعیش دیوانه کننده است❤️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    هیولای کم نظیر
    عالیه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amirferrari

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (352 ديدگاه)

    گیربکس PDK پورشه بینظره،فوق هوشمندترین گیربکس اتومات مال پورشه ست،بر خلاف باقی خودرو سازها که گیریکس دستیشون سریعتره گیربکس اتومات پورشه بسیار دقیق تر و حرفه ای تر از دستی عمل میکنه،یه پا هوش مصنوعیه واسه خودش این گیربکس،گیربکسی که واکنشش دقیق تر از واکنش انسان باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2431 ديدگاه)

      اینجام که گفته گیربکس ۶ سرعته دستی سریعتر تو پیست عمل کرده ولی شتاب صفر تا صد نسخه اتومات بهتر بوده.چرا اینجوریه؟
      گیربکس فقط انزو و لاغیر خیلی گشتم تا طرز کارشو بفهمم متاسفانه چیزی پیدا نکردم.البته گیربکس بوگاتی سریعتره ولی همه چیز که سرعت نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mehran911

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    ((( سواری با این خودرو تجربه بسیار تاثیرگذاری بود، همچون نوری که از بهشت تابیده باشد؛ یکی از آن لذت‌های استثنائی بود.)))
    حد اعلای یک سوپراسپرت
    نیم قرن تکامل بی وقفه
    نسخه های ۹۱۱R و GT3 و GT3rs خالص ترین نسخه های ۹۱۱ هستند که صرفا برای لذت بردن ساخته شدن
    .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    ماشین باید به اندازه باشه. نه خیلی قوی نه خیلی پیچیده نه توربو نه امکانات بیخود همراه با گیربکس دستی…این ماشین خیلی به اندازست :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      اینطوری که شما ماشینو تعریف کردی یاد پیکان افتادم همراه با گیربکس دستی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ایلیا

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    وای خدا تمام مدتی که متن رو خوندم قلبم تند تند میزد، حالا ببین کسی که پشت فرمونش نشسته چه لذتی میبره.
    واقعا اخر مهندسیه این ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Saied

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    عشق یه ماشین باز واقعی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. الف.ی

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    911 و کلا پورشه چیز هایی هستن که صنعت خودروسازی آلمان رو سربلند و فاخر میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Sajjad

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    (((( اگر حواستان جمع نباشد امکان منحرف شدن از مسیر وجود خواهد داشت. در این مواقع بایستی تعادل کافی میان گاز و ترمز برقرار نمایید تا خودرو دچار کم فرمانی نشود.)))
    این مشخصات یه ماشینه که من عاشقشم و میتونم از رانندگی باهاش لذت ببرم
    اصلا همین که سواری این ماشین نیاز به راننده واقعی داره خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Omid622

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    به نظرم یکی از بهترین لذتهای رانندگی با این همه مدل ماشین تو دنیا پورشه ۹۱۱ با تنفس طبیعی بالای ۵۰۰ اسب بخار اونم با گیربگس دستی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا