متفرقه

برگزاری نمایشگاه خودروی شیکاگو در ماه جولای

همه‌گیری کرونا باعث لغو بسیاری از رویدادهای عمومی در سال پیش از جمله دو نمایشگاه خودرویی در آمریکا شد، نمایشگاه‌هایی که پیش از آن نیز در جذب مخاطبان و بازدیدکنندگان با مشکلاتی دست‌به‌گریبان بودند. البته با ادامه واکسیناسیون در این کشور برخی نشانه‌ها از بازگشت مردم به زندگی عادی و در پی آن برگزاری رویدادهایی همچون نمایشگاه خودروی شیکاگو دیده می‌شود. قرار است نمایشگاه شیکاگو امسال و در ماه جولای برگزار شود.

این نمایشگاه معمولاً در ماه فوریه برگزار می‌شد اما همه‌گیری کرونا مقامات را مجبور به تغییر زمان برگزاری کرد. قرار است این رویداد خودرویی از ۱۵ تا ۱۹ جولای که مدت‌زمان بسیار کوتاه‌تری نسبت به دوره‌های پیشین است برگزار گردد. در سال ۲۰۲۰ و درست قبل از همه‌گیری کرونا این نمایشگاه از ۸ تا ۱۷ فوریه برگزار شده بود. این رویداد خودرویی همچنین شامل تغییراتی در محل برگزاری بوده و قرار است در فضای باز نیز شاهد حضور بازدیدکنندگان باشیم. همچنین محل‌هایی برای تست خودروها و نمایش تکنولوژی‌های جدید در نظر گرفته شده است.

مقامات برگزار کننده این نمایشگاه برنامه‌هایی برای استفاده از بلیت‌فروشی الکترونیکی و گیت‌های ورود زمان بندی شده دارند تا از ازدحام جمعیت در داخل نمایشگاه جلوگیری کنند. هنوز مشخص نیست که کدام خودروسازان در این رویداد خودرویی حضور خواهند یافت اما این تنها نمایشگاه خودرویی نیست که امسال برگزار خواهد شد. اگرچه نمایشگاه دیترویت امسال هم لغو شده اما رویداد متفاوت موتور بلا در فضایی کاملاً باز و در میشیگان برگزار می‌شود. این رویداد نیز قرار است از ۲۳ تا ۲۶ سپتامبر بازدیدکنندگان را جذب خود کند.

اواخر امسال نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس نیز برگزار خواهد شد هرچند مدت‌زمان آن بسیار کوتاه و تنها دو روز ۱۷ و ۱۸ نوامبر خواهد بود. البته همه رویدادهای خودرویی برگزار نشده‌اند و به‌طور مثال مقامات نمایشگاه توکیو در ماه پیش اعلام کردند رویداد امسال لغو بوده و سال ۲۰۲۲ شاهد بازگشت آن خواهیم بود. تنها نمایشگاه خودرویی چند وقت اخیر نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. نعمت اله آزموده

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    عالی خبری از خودروهای قارچ وار چینی نیست وکمتره هر روز ۳ مقاله

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. Amirreza

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    از موستانگ مک ای خوشم میاد چون بیشتر از این که ضمختی آمریکاییا رو داشته باشه ظرافت آلمانیا رو داره ، یعنی انگار آلمانیه نه آمریکایی برا همین دوسش دارم?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. Mohammad Rostami Nejad

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    پدال لطفا اخبار این نمایشگاه را پوشش بده
    تا از جَو خسته کننده این چند وقت اخیر دربیاییم (اخبار برقی زیاد)
    خوشبحال مردم آنجا
    هر ماشینی که بخواهند را می‌توانند در نمایشگاه ببیند
    یادم هست که چند سال پیش به‌نمایشگاه ماشین اهواز رفتم
    انواع ماشین ها آنجا بود و در همه باز
    از کامیون تا لندکروز تا ماستنگ
    خیلی برایم جالب بود
    ولی دیگه برگزار نشد که نشد
    نمیدونم چرا
    یک چیز دیگه هم بگم میخواهم بحثش رو اینجا بکشم وسط
    در تمام دنیا (به جز ایران) از خودرو های دست ساز حمایت میشود ، ولی در ایران این کار اصلا قابل قبول برای دولت نیست!!!!!
    ماشین پرشین طایفون را یادتان هست، با موتور TU5 و ۱۶۰ اسب قدرت ، موتور عقب ،دیفرانسیل عقب ، سبک وزن، شتاب عالی ، تعمیر راحت ، بدون هیچ مشکلی در پرفورمنس، ولی چه شد ، هیچ حمایتی از آنها نشد
    حتی به گروه مارِد اجازه پلاک کردن ماشین رو هم ندادن. حتی اجازه تولید هم به اونها ندادن ، کاملا راهشان را بستن
    بعد این همه تبلیغات حمایت ملی میکنن، پس چرا از گروه مارِد هیچ حمایتی نشد
    من که‌کارشان را بسیار دوست داشتم
    مهندسی شاسی هم‌از خودشان بود
    اگه تولید میکردن و قیمت ماشین کمتر میشد
    من خودم یکی اَزَشان میخریدم
    ولی هیچ حمایتی نشد ، دریغ از یک لیوان آب

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mohammad Rostami Nejad

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      صفر تا صد رو توی ۵ ثانیه طی می‌کرد
      و هندلینگ بسیار عالی داشت
      میتونید برسی و فیلمش مصاحبه با طراح و سرپرست گروه رو در سایت خودرو بانک ببنید ،
      به راحتی می‌گم در هر ضمینه ایی کامارو RSو جنسیس کوپه رو میبره
      هم‌شتابش از آنها کمتر هست
      هم هندلینگ بهتری دارد
      شتاب ۵ ثانیه الکی نیست
      کامارو RS فکر کنم ۶.۵ ثانیه نیاز داره
      جنسیس هم فکر کنم ۶.۵ ثانیه لازم داره
      بعد تازه ، پرشین طایفون موتور عقب هم هست که به هندلینگ خیلی کمک میکنه

      خیلی ماشین عالی است و حرف نداره
      صد در صد هندلینگ عالی دارد
      هندلینگ‌بسیار عالی و شتاب عالی
      یک فیلم بود از سایت خودرو بانک که دیدم
      شتاب عالی و تیپ عالی
      من که اینجا کامارو RS سوار شدم
      RS مدل های شیش سیلندر هستن
      به جرئت میگم چیزی که من دیدم در فیلم ها و مشخصات فنی
      در هر زمینه ایی کاماروRS رو میگیره
      چه در شتاب و چه در هندلینگ
      کامارو RS شتاب فکر کنم ۶.۵ ثانیه ایی داره
      ولی شتاب این پرشین طایفون ۵ ثانیه هست که خیلی عالی هست و به دلیل وزن کم و مهم تر از همه، موتور عقب بودن ، هندلینگ عالی داره
      این هارو گفتم که آنجا نمایشگا میزنن که شرکت ها، محصولات شان نشان دهند و از آنها حمایت شود
      ولی در بهشت ( کنایه از جهنم خودرویی ) خودروی ایران ………….

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. new Ramin

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      اگر از انها حمایت کنن سایپا موتورز !! و ایران خودرو موتورز !! ورشکست میشوند.

      فکر میکنی اگر من یه خودرو تولید کنم مثلا با قیمت تمام شده 220 میلیون تومن ولی شتاب در حد جنسیس کوپه کیفیت در حد چری راحتی در حد محصولات تویوتا و ایمنی هم بسیار بالا.

      خب تو خودت 206 تیپ 2 میخری با منتاژ ایران خودرو ؟ یا ماشین منو میخری ؟؟

      .
      اگر این ها حمایت کنن یزرگترین منبع تولید پولشان ورشکست میشود…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خداروشکر یکم ماشین آمریکایی زیادتر میبینم،اون کوروته چقدر خوشگله!?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. آوان

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (75 ديدگاه)

    صرف نظر از خوشبختیشون برای دسترسی به بهترین خودروها، اینکه اینقدر واکسیناسیون گسترده بوده که دیگر محدودیتهای کرونایی رو دارند برمی دارند مایه حسرت دو چندان ماست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا