متفرقه

برنامه دولت بریتانیا برای اخذ مالیات بیشتر از دیزلی‌ها

خودروهای دیزلی در بریتانیا باید مالیات بیشتری پرداخت کنند زیرا دولت محلی می‌خواهد مالکان وسایل نقلیه را به‌سوی جایگزین‌هایی هدایت کند که آلودگی کمتری دارند.


برنامه مالیاتی جدید بریتانیا در بیانیه بودجه پاییزی این کشور اعلام خواهد شد و گفته شده که فیلیپ هموند تصمیمی جدی برای افزایش خودروهای دیزلی گرفته و گفته که این کار بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری دولت روی وسایل نقلیه پاک‌تر است.


هنوز مشخص نیست که این مالیات به چه صورتی از مالکان خودروهای دیزلی اخذ خواهد شد. فروش خودروهای دیزلی در بریتانیا افت شدیدی را تجربه کرده و کاهش ۱۴.۹ درصدی در بازه زمانی ابتدای سال تا اکتبر را نشان داده است که بخش اعظم آن به خاطر عدم اعتماد عمومی می‌باشد.


این تصمیم پس از آنکه لندن اخذ عوارض ۱۰ پوندی اضافی از خودروهای بنزینی و دیزلی یورو ۴ به پایین در مرکز شهر را شروع کرد گرفته شده است. شهرداری لندن در حال حاضر به بررسی گسترش این برنامه در مکان‌های دیگر مشغول است.


از طرف دیگر خودروسازان معتقد هستند پیشرانه‌های دیزلی جدید بسیار پاک‌تر از قبل بوده و حتی از نظر آلایندگی نیتروژن اکسید با نسخه‌های بنزینی برابری می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. (Ali(Chevy Nova

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6779 ديدگاه)

    کار خىلى خوبى مىکنن
    ماشىن دیزلى دورش تمو شده و رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا