متفرقه

تماشای بزرگ‌ترین برن اوت دنیا در استرالیا

استرالیا کشوری مرموز و هیجان‌انگیز بوده است. علاوه بر ویژگی‌های آب و هوایی و گونه‌های جانوری خاص این منطقه، صنعت خودروی استرالیا نیز ویژگی‌های خاص خود را دارد. اگر همچون ما دیوانه‌ی خودرو باشید کافی است این ویدئوی ذوب شدن لاستیک‌ها را به تماشا بنشینید. البته این رویداد شامل خودروهای زیادی است که با برن اوت خود رکورد جهانی گینس را جابجا کرده‌اند.


این رکوردشکنی در Summernats انجام شده است. این رویداد یک گردهمایی چهار روزه است که در آن شاهد غرش خودروهای پرقدرت خواهید بود. این رویداد سالانه در فصل تابستان و در کانبرا برگزار می‌شود و امسال هم دود زیادی به هوا برخاسته است!


برای اینکه کمی با حس و حال این رویداد خودرویی در استرالیا آشنا شوید بهتر است بدانید که این بار ۲۵۰۰ خودرو به همراه ۱۰۰ هزار نفر در Summernats حضور داشته‌اند. هزاران بازدیدکننده به همراه موزیک زنده لحظات خوشی را در این گردهمایی داشته‌اند و البته دود لاستیک‌های برن اوت شده نیز از چند کیلومتر دورتر نیز قابل‌مشاهده بوده است.


خب رکوردشکنی استرالیایی‌ها چگونه انجام شده است؟ در این مورد ۱۲۶ خودرو حدود ۳۰ ثانیه اقدام به برن اوت کرده‌اند. در تئوری ۲۵۲ لاستیک دود شده‌اند. البته ناپدید شدن ابر دودی تشکیل شده خیلی طول نکشیده است. رکورد قبلی برن اوت در جهان به ۱۱۹ دستگاه خودروی در عربستان سعودی تعلق داشت اما بیایید صادق باشیم! استرالیا به خاطر دو چیز شناخته می‌شود: خزندگانی که شما را خواهند کشت و برن اوت‌هایی که شما را هیجان‌زده خواهند کرد!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تو همایش های ما پژو کف خواب کردن گیر می‌کنه به سیم کف زمین ذوق مرگ میشن.
    اکثر اینایی که تو ایران به خودشون میگن ماشین باز، تهش یه ارت زدن یا پنو بستن با سیستم صوتی و بوق های متنوع حال می‌کنن و این بیشتر بخاطر محدودیت های توی ایرانه. خیلی کم پیدا میشه کسی تیونینگ کنه و رو اصول ماشین رو تغییر بده. البته بعضیا هم کارشون خیلی باحاله، مثل اون آقایی که پنوماتیک بسته رو سیلواردو.
    واقعا کار هرکسی نیست این هیولا رو پنو ببندی. دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهراب

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ببینید مردم دنیا چقدر ساده و راحت شاد هستن/
    وضع ما واقعا خوف ناکه ولی گرمیم متوجه نیستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    فقط دودش زیباست / فشار الکی به ماشین و از بین بردن / لذت ماشین تو جاده ست که مه گرفته باشه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Car Lover

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    عاااههه اومد اومد اومد
    منظورم اومدن ویدیو بود که بالاخره اومد آخه خیلی وایسادم لود شه :)))))))))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hamed

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اونا مثل ما غمگین داغون نیستن !!اکثر مردم نیازهای اساسی شون به زور تهیه میکنن!! میشناسم ودیدم کسایی که پول دو حلقه لاستیک ایرانی رو هم ندارن چه برسه به دود کردنش!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا