متفرقه

به‌روزرسانی اندروید اتو توسط گوگل

گوگل از کنفرانس توسعه دهنده‌ی I/O برای اعلام به‌روزرسانی تکنولوژی‌ها و محصولات جدید خود استفاده کرده است.


اما در بخش صنعت خودرو، نسل بعدی دستیار گوگل دارای حالت رانندگی کاملاً جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد از گوشی هوشمند خود به‌صورت هندزفری استفاده کنند.


این حالت رانندگی جدید که از تابستان سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود به‌صورت خودکار و در زمان ارتباط با بلوتوث خودرو بکار می‌افتد. البته شما می‌توانید با گفتن جمله‌ی “هی گوگل، بزن بریم رانندگی” نیز این دستیار و حالت را فعال کنید.


زمانی که این سیستم بکار افتاد کاربران روی داشبورد خودرو و در صفحات نمایش شاهد عملکردهایی همچون ناوبری، پیام‌ها، زنگ زدن به افراد دیگر و مدیا خواهند بود. این عملکردها برای هر فردی شخصی سازی شده و بر پایه‌ی مسیرهای روتین و سایر موارد اقدام به پیشنهاد مسیرها خواهد کرد. به عنوان مثال اگر شما در رستورانی شامل رزرو کرده باشید دستیار گوگل مسیر رستوران را به شما نشان خواهد داد.


حالت رانندگی نیز به شما جست‌وجوهای اخیر ناوبری و آهنگ‌های موردعلاقه را نشان خواهد داد. کاربران قادر خواهند بود دوباره آخرین پادکستی را که در دستگاهی دیگر گوش داده یا دیده‌اند روی این حالت مشاهده نمایند.

حالت رانندگی تنها تکنولوژی جدید گوگل در کنفرانس یاد شده نیست زیرا کنترل‌های از راه دور خودرو نیز بهتر شده‌اند و کاربران می‌توانند با سخن گفتن چندین عملکرد را انجام دهند.


برای مثال کاربران می‌توانند بگویند “هی گوگل، کولر را روشن و در دمای ۲۵ درجه تنظیم کن” که این امر باعث روشن شدن کولر و تنظیم دمای مدنظر خواهد شد.

این سیستم بهبود یافته روی محصولات کنونی که از بلو لینک هیوندای و می کانکت مرسدس استفاده می‌کنند قابل‌دسترسی خواهد بود.


گوگل همچنین نسخه‌ی به‌روز شده‌ی اندروید اتو را معرفی کرده است. این نسخه که از تابستان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد از اینترفیس جدیدی برخوردار است که کنترل‌های ساده‌تری داشته و اطلاعات مفیدتری را نشان می‌دهد.

از جمله به‌روزرسانی‌های سیستم می‌توان به نوار ناوبری جدید اشاره کرد که به کاربران اجازه‌ی دسترسی به برنامه‌ها و همچنین دیدن جهت‌ها روی صفحه‌نمایش را می‌دهد. مرکز نوتیفیکیشن جدید هم زنگ‌ها، پیام‌ها و هشدارهای اخیر را نشان می‌دهد.

از دیگر به‌روزرسانی‌ها می‌توان به طراحی جدید با فونت‌های بهتر و تِم تاریکی اشاره کرد که هماهنگی بهتری با دید سرنشینان دارد. اندروید اتو همچنین برای کارکرد بهتر با سیستم‌های اطلاعات سرگرمی بزرگ‌تر بهینه شده و از فضای اضافی برای نمایش اطلاعات بیشتر استفاده می‌کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. احسان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    والا با 27 سال سن انقدر سوار سمند و 405 و پراید شدم که واقعا نمی تونم این تکنولوژی های جدید دنیای خودرو رو درک کنم. اصلا حس خوبی نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا