متفرقه

خبر خوب بوش برای طرفداران، ادامه سرمایه‌گذاری روی خودروهای درون‌سوز

بنا به گزارش پدال و به نقل از فاینشنال تایمز، بوش از تمرکز شدید اتحادیه اروپا روی خودروهای الکتریکی ناخرسند است. مدیر اجرایی بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات خودرویی اروپا از اقداماتی که به‌طور پیش‌بینی پذیر پیشرانه‌های درون‌سوز را بازنشسته می‌کنند انتقاد کرده و اتحادیه اروپا را به داشتن اهداف کوته فکرانه درباره خودروهای الکتریکی متهم نموده است.

ولکمار دنر گفته چرا تحقیقات بیشتری روی سوخت‌های هیدروژنی و تجدید پذیر انجام نشده است. او به فاینشنال تایمز گفته است: “تلاش برای حفظ محیط‌زیست به معنی پایان پیشرانه درون‌سوز نیست. این موضوع به پایان سوخت‌های فسیلی مربوط می‌شود؛ و اگرچه حمل‌ونقل الکتریکی و سبز باعث شده راه حرکت به سمت کربن خنثی هموار شود اما همین موضوع درباره سوخت‌های تجدید پذیر نیز صدق می‌کند.” او گفته اگرچه راه‌های دیگر را بررسی نکرده اما اتحادیه اروپا مسیرهای احتمالی برای کار در این حوزه را مسدود کرده است.

اظهارات دنر زمانی منتشر می‌شوند که برخی از مطرح‌ترین خودروسازان چارچوب زمانی خود برای تبدیل شدن به برندی الکتریکی را منتشر کرده‌اند. خودروسازانی همچون فولکس‌واگن تصمیم گرفته‌اند دیگر روی تکنولوژی‌ای همچون هیدروژن سرمایه‌گذاری نکنند و مدیرعامل این خودروساز آلمانی به وضوح گفته که آینده از آنِ خودروهای الکتریکی است. برندهای دیگر همچون ولوو و جگوار نیز گفته‌اند در سال‌های آینده فقط خودروهای الکتریکی تولید خواهند کرد.

این اظهارات در آستانه پیشنهاد‌های جدید برای وضع قوانین یورو ۷ جدید برای محدودیت‌های تولید کربن دی‌اکسید و نیتروژن منتشر شده‌اند. بسیاری از افراد پیش‌بینی می‌کنند این محدودیت‌ها به معنی مرگ پیشرانه‌های درون‌سوز خواهد بود. شاید قوانین جدید دیگر به عنوان یک تست تک و ساده وضع نشوند اما بسیار سخت‌گیرانه‌تر خواهند بود.

همچنین به تازگی مطالعه‌ای منتشر و در آن تائید شده تقاضا برای خودروهای الکتریکی در اروپا رو به رشد بوده و این میزان در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۴۳ درصد بیشتر از تقاضای سال ۲۰۱۹ بوده است.

اگرچه بوش ۵ میلیارد یورو روی تکنولوژی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده اما بخش اعظم کسب‌وکار این غول تأمین قطعات خودرو با خودروهای درون‌سوز ارتباط دارد.

بوش همچنین می‌گوید پیشرفت‌های پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی به نقطه‌ای رسیده که دیگر تأثیر محسوسی روی کیفیت هوا ندارند. یکی از اعضای هیئت‌مدیره بوش گفته این شرکت ۲۰ تا ۳۰ دیگر نیز روی تکنولوژی پیشرانه‌های درون‌سوز سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. taha malek

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (914 ديدگاه)

    میگم بوش خودرو هم میساخت خوب میشدا

    موافقم 30
    مخالفم 6
    1. RezaRs

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      دریل هاش خیلی خوبند خدایی

      موافقم 26
      مخالفم 7
    2. محمد رستمی نژاد

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      کسی میدونه که این قوانین آلایندگی که نیاز هم نیست وجود داشته باشن
      چه‌طور عمل میکنن .یعنی خودروسازان را ملزم به انجام چه کار هایی میکنن
      میدونم‌ملزم میکنن که ماشین هاشون آلایندگی کمتری تولید کنن
      ولی چه آلایندگی و چه قدر

      موافقم 6
      مخالفم 9
      1. SS

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (735 ديدگاه)

        تمرکز این تست ها روی الاینده های NOX که در فشار و دمای بالای احتراق تولید میشن و کربن مونوکسید هست. علاوه بر این ها میزان هیدروکربنهای نسوخته و ذرات معلق هم در تست های جدیدتر یورو سنجیده میشن.
        نکته قابل توجه این هست که از استاندارد یورو 4 تا یورو 6d روند سختی این استاندارد تقریبا ملایم بوده با این حال خودروسازها به سختی میتونستن این استانداردها رو پاس کنن. حالا یورو 7 به حدی سطح الایندگی مثل CO رو پایین اورده که خیلی از خودروسازها معتقدن عملا پیشرانه های درونسوز از دور خارج میشن (از 1 گرم بر کیلومتر که از استاندارد یورو 4 ثابت بوده به 0.1 گرم بر کیلومتر)!

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. محمد رستمی نژاد

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          واقعا. گریه داره ss جان
          چی بگم
          بیشتر توضیح بده
          واقعا موتور های درونسوز از دور خارج میشن
          نمیدونستم که اینقدر سخت هستن اینطور قوانین آلایندگی

          موافقم 4
          مخالفم 4
  2. porsche

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    بوش کلرور مارک از دست آرمیچر نجات بده?????

    موافقم 10
    مخالفم 6
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بابا ایوالله??????????
    اینها همش سیاسته،برق فقط یه بهونست، اگه دنبال سوخت تجدید پذیر هستن چرا سراغ هیدروژن و یا نور خورشید نمیرن که هیچ وقت تمومی نداره و هیدروژنم که تو این کره خاکی پره؟!همین برق توی خیلی از جاهای دنیا از طریق سوخت فسیلی تامین میشه،پس آینده از آن هیدروژنی هاست،اما فعلا باید در اختیار بنزینی ها باشه?…

    موافقم 15
    مخالفم 9
  4. Aryan kia

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    دوستان میدونم زیاد ربطی نداره اما اینجا میگم من دانش آموز سال دوازدهم رشته تجربی هستم و امروز توی کتاب شیمی خودمون در مورد سلول های سوختی درس خوندم این سلول ها مزایای فوق العاده زیادی دارن مثل پاک نگه داشتن محیط بازده بالا 60 درصد و همچنین این سوخت از سال 1960 توسط ناسا در سفینه های جیمینی و آپولو استفاده شد تا علاوه بر الکتریسیته آب آشامیدنی مورد نیاز فضانوردان رو تامین کنه بنابراین این سوخت بیشتر برای فضا پیماها استفاده میشه در ضمن سوخت سلول های سوختی گرمای زیادی ندارن و سوختن هم ندارن و به آرامی اکسید میشن و یک خوبی دیگه ای که دارن فضای کمی اشغال میکنن و حتی قابل خنک شدن با هوا هم هستن اما معایبی که باعث شد این سوخت برای خودروسازی استفاده نشه تهیه گاز هیدروژن بود چون هیدروژن به شکل آزاد در طبیعت یافت نمیشه بنابراین برای تهیه هیدروژن باید از سوخت فسیلی استفاده بشه که هم هزینه بسیار زیادی داره و هم آلودگی این کار از موتور های درون سوز بیشتر هستش علاوه بر این خطرات حمل و نقل بسیار زیادی داره و نمیشه اون رو خیلی درون یک تانکر جا داد و باید بگم که برخلاف نظر خیلی ها این سوخت ها خیلی خوب نیست که فقط به خاطر تهیه هیدروژن هستش دوستان ببخشید طولانی شد گفتم یه توضیحی بدم تا همه در مورد این سوخت بیشتر بدونن ارادتمند شما آرین عارفی کیا

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. H.najafi

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      خیلی خوب بود افرین، خیلی وقت بود مطلبی علمی که بوی تعصب و نگاه علاقه وارانه نباشه رو خوندم…
      مثلا نه بنز بده نه بی ام و، ولی یکی مثلا عشق دریفت داره یا هیجان بالا میگه مثلا بی ام و و میگه هنوز اینقدر پیر نشدم بنز بخرم! یکی هم طرفدار بنزه میگه بنز شخصیت داره و بی ام و فلان و بمان…
      درصورتی که این جور نگاه های سطحی رو کنار بزاریم و علمی هم صحبت بشه دیگه میشه بحث شعور اینکه یاد بگیریم بنا نیست همه مثل هم فکر کنن و به یک نقطه میشه از ۳۶۰ زاویه نگاه کرد و پامون رو نکنیم تو یک کفشششششش که نههههه فقط من درست میگم و من عقل کل هستم …

      موافقم 17
      مخالفم 6
    2. محمد رستمی نژاد

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      دست مریزاد آرین جان
      امید وار هستم که در رشته پزشکی در کنکور قبول بشی
      و حتما سعی و تلاشتو بکن که آینده متعلق به توست
      روزی رو ببینم که بیایی در پدال و بگی من پزشکی قبول شدم
      دیگه بهت میگیم‌ دکتر آرین

      موافقم 14
      مخالفم 13
      1. Aryan kia

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        ان شالله به امید خدا ممنون از لطف شما

        موافقم 11
        مخالفم 7
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10165 ديدگاه)

      کاربر Aryan kia عزیز
      کامنت عالی‌ای گذاشتید ، ممنون .
      اما دقیقاً به نکته‌ای اشاره کردید که جای بحث داشت و آن‌جایی که فرمودید ( من دانش‌آموز سال دوم رشته‌ی تجربی هستم )

      رنج سنی کاربران پدال از کوچک تا بزرگ همه محترم هستند و همه با هم دوستیم .

      خارج از بحث ایشون که عزیز هستند ، اما بحث من اینه که وقتی در مورد خودرویی بحث و کامنت میگذاریم که پس از سال‌ها تجربه به دست آمده ، حتماً تفاوتی هست با دوستانی که فقط برای فامیل ، پدر ، همسایه و … بوده و اینجا در قسمت کامنت‌ها ، با تعصب بقیه را نقد میکنند !

      خودرو یه چیزیه بین تجربه و احساس که یا باید حِسِمان را به آن خودرو بیان کنیم و یا تجربه‌ی استفاده از آن خودرو را شرح دهیم !

      اما دقیقاً پدال از زمانی تحلیل رفت که کرونا و خانه‌نشینی‌ها بیشتر شد و تفاوتش را میتوانید در کامنت‌های گذشته با امروز مشاهده بفرمائید !

      ای کاش حداقل کاربران عزیز کم‌سن ، مثل ایشون معرفت راستگویی داشتند و کامنت‌هایی چنین میگذاشتند که هم ما کیف کنیم و هم بدانیم چه تجربه‌ای از ( سواری یا مالکیت ) خودرو دارند یا اصلاً فقط از روی احساس نظر میدهند !

      خب الان حدود ۳ سالی میشه که خودرویی وارد نشده و ما مجبوریم از روی احساس یا از روی تجربه‌ی سواری یا مالکیت برخی از نسل‌های گذشته‌اشان نظر دهیم که این اصلاً موردی نداره و زیباتر هم میکنه قسمت کامنت‌ها را اما ای کاش حداقل برخی‌ها نمکش را کم یا زیاد نکنند که انگاری روتین شده بحث راه انداختن در پدال و به جون هم انداختن کاربران !

      موافقم 22
      مخالفم 6
      1. محمد رستمی نژاد

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        بله آقا نوید
        ولی من یه زمانی گفتم که دیگه بحث نخواهم ‌کرد
        دیدید که‌با رامین چینی خودمون که به تازگی توبه کرده بحث نکردم
        ولی بعضی از دوستان اینقدر تعصبی نظر میدن
        آدم هم میدنه فیک نیستن یا بیکار
        خب واقعه اعصاب آدم خورد میشه
        نمیشه جواب نداد
        مثل بحث من با تسلا دوستان
        میگن تو میخواهی بحث راه بندازی
        ولی من هیچ وقت قصدی نداشتم که بخواهم بحث راه بندازم
        چه میشه کرد با بعضی دوستان

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. محمد رستمی نژاد

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          جدیدا هم نمیدونم دیسلایک خورِ کامنت هام رفته بالا ???
          نمیدونم چرا
          ولی خداییش هیچ وقت قصد اذیت کردن نداشتم
          و دوست هم ندارم چنین چهره ایی از من در سایت باشه
          مقداری با تسلا فن‌ها بحث کردیم

          موافقم 9
          مخالفم 3
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10165 ديدگاه)

          محمد رستمی نژاد عزیز

          دقیقاً بهترین کار ، اهمیت ندادن به کاربران جو راه بنداز هست که اگر جوابشون را بدهیم ، بحث راه میوفته و قضیه مُدام کِش پیدا میکنه تا جایی که به مشاجره و بچه بازی کشیده میشه و کاربران حیله‌گر هم کم نداریم که با نیرنگ میخواهند فتنه بیندازند !

          اما روی سخنم با کسانیست که اصلاً خودروی شاخصی سوار نشده‌اند یا حتی گواهینامه هم نگرفتند چون سِنِشون هنوز به حد نِساب نرسیده اما اینجا چنان قاطعانه اما بی‌سوادانه نظر میدهند که خود مالک خودرو یا حتی کسی که تجربه‌ی سواری خودروی شاخصی هم داشته به شک میوفته !

          اما چه میشه کرد ، اینجا فضای مجازیه به همراه حُباب ، اینجا خرگوش هم میتونه خودش را شیر جا بزنه !

          برای همینه که همیشه میگویم اِستناد به هیچ کامنتی نکنید و اگر هم میکنید ، خودتان برای اطمینان بیشتر از افراد حقیقی اطلاعات کسب کنید تا پی ببرید کی چی میگه و آیا درست میگه یا به قول معروف مثلاً طرف داره قُپی در میکنه و بزرگنمایی میکنه !

          موافقم 6
          مخالفم 4
      2. Aryan kia

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        بله دقیقا حرف شما رو قبول دارم اما من هم با همین سن تقریبا کم تجربه سواری چند خودرو وارداتی رو دارم بنده تقریبا از اوایل۹ سالگی به خاطر قد بلندم رانندگی میکنم و تا الان که گواهینامه ندارم با بعضی از خودرو ها رانندگی کردم و تقریبا از ۳ سالگی به ماشین علاقه دارم دایی بنده در جزیره کیش یه تعمیرگاه خیلی بزرگ و چند خودرو شخصی داشت که بنده تجربه سواری اونها رو داشتم اعم از فورد موستانگ ۲۰۱۰، فورد تاروس، شورلت کامارو ۲۰۱۰، تویوتا کرولا و کمری ۲۰۰۸،و مرسدس بنز c کلاس ۲۰۰۶ و خودرو های ایرانی هم و تیبا و النود و سمند و ۴۰۵ رو سوار شدم اما یه نکته جالب اینه که برای آزمون رانندگی همیشه خاموش میکنم چون من اصلا تو پراید جا نمیشم جالب اینجاست که اصلا نمیزارن صندلی رو تا آخر عقب ببریم و من همیشه موقع کلاچ گرفتن پام تو جعبه فرمونه دوستان کسی میدونه چرا نمیزارن تا ما صندلی رو تا آخر عقب ببریم چون من اصلا این حرکت رو درک نمیکنم

        موافقم 10
        مخالفم 4
    4. حسین

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1085 ديدگاه)

      مطلب خوبی گذاشتید آرین جان.
      من قبلا این مطلب که لینکش رو میذارم راجع به پروسه های تولید هیدروژن خونده بودم که اینجا لینکش رو میذارم.
      اصلی ترین روش تولید هیدروژن استفاده از گاز طبیعی هست که راجع به مزایای این روش اینطور توضیح داده :
      Petroleum use and emissions are lower than for gasoline-powered internal combustion engine vehicles. The only product from an FCEV tailpipe is water vapor **but even with the upstream process of producing hydrogen from natural gas as well as delivering and storing it for use in FCEVs, the total greenhouse gas emissions are cut in half and petroleum is reduced over 90% compared to today’s gasoline vehicles.**

      https://www.energy.gov/eere/fuelcells/hydrogen-fuel-basics

      موافقم 2
      مخالفم 2
  5. Amirreza

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    واقعا خوشحال شدم که قرار نیست حالا حالا ها از بین برن

    موافقم 2
    مخالفم 5
  6. بهراد

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (753 ديدگاه)

    به نظرم روی کاتالیزور های سبک نانو و فلزات جاذب آلایندگی کار کنن .
    و روی افزایش غلظت اکسیژن ورودی و میل بادامک بدون زنجیر یا تسمه که الکتریکی کنترل بشه و همچنین آلودگی صوتی رو کاهش بده تحقیق کنن میتونه قدم خوبی باشه.

    عملکرد مکانیکی رو کاهش بدن و مثل ترموستات و اویل پمپ و فرمان که برقی هستن، بقیه ادوات رو با برق تغذیه کنن و تبدیل نیروی مکانیکی به برقی کمتر بشه و بیشتر نیرو با کمترین اتلاف به چرخ ها منتقل بشه.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. Amin

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    یه خبر خوب ?
    البته که ماشین های درونسوز خیلی جذاب ترن،ولی به نظر من یه سوپر کار یا وایپر کار الکتریکی واقعی تاحالا ساخته نشده و این کار از دست ایتالیایی ها بر میاد ،میدونم بی ادبی هست ولی تصور کنید که لافراری تمام الکتریکی باشه،درست از جذابیت پیشرانه اش کم میشه ولی خیلی نسبت به این ماشین هایی الکتریکی الان که شبیه ریش تراش هستن بهتر میشه

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. RezaRs

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      یه بحث جای کار میمونه کی میتونه بهتر روح خودروشو با وجود انجن برقی نگه داره
      فراری
      لامبورگینی
      پاگانی
      نمی دونم فراری شاید برا اینکار مناسب تر باشه اخه لامبو و پاگانی رو ببشتر به خاطر صدای v12 میشناسیم البته ( v10 های خوش صدای لامبو هم هستند) فکر میکنم شاید فراری برا تجربه اولشون خوب باشه فراری میتونه یه چیزی بزنه که حس فراری بودن بده واقعا یه فراری باشه منتها برقی حتی بهتر از کاری که پورشه با تایکان کرد

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. Sina10

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    بالاخره یه خبر خوب شنیدیم!!!
    البته ب‌ام‌و و مزدا و مورشه هم سرمایه گذاری هاشون روی موتور های درونسوز ادامه داره و پیشبینی من اینه که موتور های درونسوز برای چند دهه دیگه روی خودرو هایی مثل ۹۱۱ یا ماشین های اسپرت و پرفورمنس حفظ بشه و در عوض ماشینای شهری سریعتر برقی بشن

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. Swedish arrogant tiger

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    کی فکرشو می‌کرد اینقدر سریع همه چی به سمت الکتریکی شدن پیش بره و قرار باشه به این زودی با خودرو های واقعی خداحافظی کنیم؟! :(

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا