متفرقه

بوق بزنید بیشتر پشت چراغ‌قرمز می‌مانید!

بوق خودرو، دوست قدیمی ما! برخی از رانندگان بیش از دیگران از بوق استفاده می‌کنند و البته برای فرهنگ بوق زدن در کشور ما می‌توان چندین صفحه را اختصاص داد! اما جدای از کاربردهای روزمره بوق خودرو همچون سلام کردن، دشنام دادن و… یک وظیفه اصلی برای بوق تعریف شده و آن‌هم هشدار دادن به سایرین درباره خطر است.

همچنین شما نباید در سه ثانیه پس از سبز شدن چراغ بوق بزنید. ظاهراً این موضوع در بمبئی هند یک مشکل بزرگ بوده جایی که رانندگان بی‌قرار و نا آرام بسیار به بوق زدن علاقه‌مند هستند و این امر باعث ایجاد آلودگی صدا در این شهر پرجمعیت شده است. به همین خاطر مقامات بمبئی در حال تست چراغ‌قرمزهای متصل به صوت سنج هستند و اگر صدای زیادی وجود داشته باشد چراغ سبز نخواهد شد! در واقع فکر کنید زنگ آخر کلاس به صدا درآمده اما معلم می‌گوید تا ساکت نشوید اجازه خروج از کلاس را نخواهید داشت! هرچقدر بیشتر حرف بزنید بیشتر منتظر خواهید ماند.

در شهری ۲۰ میلیون نفری که ترافیکش در جهان زبانزد خاص و عام است، پشت چراغ‌قرمز ماندن می‌تواند محرکی عالی برای رانندگان باشد تا رفتار خود را اصلاح کنند. البته شاید هم این موضوع باعث بدتر شدن وضعیت شود اما گفته می‌شود تست‌های اولیه نتایج مثبتی در پی داشته‌اند. نیروی پلیس بمبئی به دنبال گسترش این چراغ‌های فعال شونده با صدا در کل شهر هستند.

آیا چنین سیستمی در سایر شهرهای شلوغ همچون نیویورک یا لس‌آنجلس هم جواب می‌دهد؟ نگرانی‌های ایمنی همچون محدودیت‌های شخصی استفاده از بوق خودرو جهت کمک به روان شدن ترافیک در شرایط اضطراری وجود دارد. البته به نظر می‌رسد این سیستم تنها زمانی فعال می‌شود که صدای بوق چندین خودرو بلند شود و به همین خاطر تنها بوق یک خودرو باعث طولانی‌تر شدن چراغ‌قرمز نخواهد شد. همچنین کاهش صدا می‌تواند به شنیدن صدای آمبولانس و سایر خودروهای از این دست کمک کند.

این سیستم قطعاً روشی جالب برای کاهش آلودگی صوتی است اما آیا این روش به کاهش خشونت‌های رانندگان هم کمک خواهد کرد؟ نظر شما چیست؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. فرید

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    این هندی که یه زمانی معنای واقعی بدبختی بوده هم درست شد و البته دمشون گرم ولی ما هنوز …
    تو ایران جلوی پلیس خلاف میکنی نگاتم نمیکنه چه برسه به اینکه وقت بزاره راه حل واسه مشکلا پیدا کنه
    ای بابا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MjM

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (720 ديدگاه)

    دمشون گرم. همیشه اونایی ک پشت چراغ بوق میزنن رو اعصابن هنوز میبینی 5 ثانیه مونده تا سبز بشه بوق میزنه! ازونور سبز نشده تا وسط چهار راه اومده. من اگه بودم قوانین سختگیرانه تری واسه چراغ قرمز میذاشتم! من ک تا سبز نشه تکون نمیخورم. هرکس پشت من چراغ سبز نشده بوق بزنه چند لحظه هم بیشتر نگهش میدارم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    شاید تو هند جواب بده،ولی تنها راهی که اینجا جواب میده توپ و تفنگه
    اونایی که خونه اشون نزدیک مدرسه اس سر صبحا عذابی میکشن بخاطر این بوق زدنای یه عده کج فهم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khan

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (362 ديدگاه)

    هزاربار دیدم چراغ سبز میشه همون ثانیه ماشین بیستم بوق میزنه. خب حیوان نیم ثانیه چراغ سبز شده نوزده تا ماشینم جلوته. بوق زدنت یعنی چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza s4

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (144 ديدگاه)

      مخصوصا تاکسیا انگار سنسور نصب کردن تا سبز شد شروع به بوق زدن میکنند!
      ی بار هم به ی نفر گیر دادم گفت دوست دارم تو هم داری بزن !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Danial

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    فقط اون ***ی که تا سبز میشه بوق میزنه…

    پ.ن: هندی ها که مختو میخورن کلاً یکجور روال توی حرکت بوق بزنن من هند رفتم دو روز اول مخم پکیده بود یکی بخاطر همین بوق زدن های واقعاً الکی یکی هم از بوی گندی که تو کل شهر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا