متفرقه

تأیید قوانین آزمایش خودروهای خودران در آلمان

پارلمان آلمان قوانینی را که به خودروسازان اجازه می‌دهد تا پروتوتایپ های خودران خود را در خیابان‌های این کشور تست کنند تصویب کرد.


این قانون از هر خودرو می‌خواهد تا به جعبه سیاهی مجهز شود که داده‌های هر سفر را ضبط می‌کند. به علاوه رویترز گزارش داده این قانون به راننده‌ها اجازه خواهد داد تا زمانی که سیستم خودران خودرو را تحت کنترل دارد دست‌های خود را از روی فرمان و چشم‌ها را از جاده بردارند.


استفاده از جعبه سیاه برای تشخیص مقصر یک تصادف ضروری خواهد بود. این قانون تصریح می‌کند اگر در زمان تصادف راننده خودرو را کنترل کرده باشد شخصاً مسئول و مقصر است. هرچند، اگر سیستم خودران دخیل باشد و نقص سیستم باعث حادثه شود خودروساز مسئول آن خواهد بود.


همه‌ی خودروسازان بزرگ آلمانی نظیر فولکس‌واگن، ب ام و، مرسدس و آئودی در حال توسعه‌ی سیستم‌های سواری خودکار بوده و همه‌ی آن‌ها به جز آئودی اکثر تست‌های خود را در ایالت کالیفرنیا برگزار می‌کنند. احتمالاً با تصویب این قانون خودروسازان آلمانی به جاده‌های آلمان بازخواهند گشت.

mercedes self driving

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. پرهام

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    اون فرمون هایی که تو اون BMW و VW بود ؛ الان تو نسخه تولیدی ای هستن؟
    خوشگلنا??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا