متفرقه

چرا بیگانه‌های فضایی نمی‌آیند؟!

چندی پیش پروفسور «توماس هیر» ریاضیدان دانشگاه Gulf Coast فلوریدا، نتایج جالب مطالعات خود را در انجمن ریاضیات بوستون آمریکا منتشر نمود؛ نتایجی که هرچند پیش‌بینی ماحصل آن‌ چندان هم دور از انتظار نبود اما بخاطر جدید بودنشان هنوز هم جای تامل زیادی با خود دارند.

طبق این مطالعه که توسط «خبرگزاری مهر» منتشر شده، اگر بیگانگان فضایی وجود داشته باشند، باید تاکنون انسانها را پیدا می کردند، بنابراین احتمالا بیگانگان به عمد از برخورد با انسان‌ها اجتناب می‌کنند!

توماس هیر می گوید: «یا انسان در این جهان تنها است، یا آن‌ها ما را تنها گذاشته اند». این گفته‌های توماس براساس محاسباتی بوده که یک جامعه نیاز دارد تا با علوم تکنولوژیکی خود جهانی که در آن  زندگی می‌کند را ترک کرده تا به دنیایی دیگر در فضا سفر کند.

اگر بیگانه‌ها هستند پس چرا به زمین نمی‌آیند؟!!

مطابق این محاسبات جالب، اگر بیگانه‌ها حتی با سرعتی کمتر از یک درصد سرعت نور (یعنی حدودا ده کیلومتر برساعت) درفضا حرکت می‌کردند، باید طی ۵۰۰ سال به نزدیک‌ترین ستاره در همسایگی خود می‌رسیدند. حال اگر ۵۰۰ سال دیگر برای ساخت یک فضاپیما در نظر گرفته شود و سال‌های دیگری نیز برای کارهای حاشیه ای آن‌ها کنار بگذاریم، محاسبات نهایی نشان می‌دهد تمدن‌هایی که از قدیمی‌ترین ستاره‌های کهکشان راه شیری سفر خود را آغاز کرده‌اند، اکنون باید به زمین رسیده باشند، اما شواهد موجود عدم حضور آن‌ها را نشان می دهند؛ پس بیگانگان فضایی کجا هستند؟!

برای توجیه عدم تمایل‌های بیگانه‌ها به تمدن انسان‌های زمینی می‌توان هزار و یک دلیل آورد اما یکی از جدیدترین آن‌ها که توسط توماس بیان شده، این است که «انسانها چیزی که بیگانه‌های فضایی بدنبال آن هستند را در تمدن خود ندارند. هر نوع تمدن باستانی احتمالا بیولوژیکی نیست، پس می‌توان چنین حدس زد که به مکانی مانند زمین نیاز ندارد. مثلا آن‌ها نیازی ندارند که به زمین آمده و آب آن را به سرقت ببرند! آن‌ها می توانند چنین نیازهایی را در دیگر نقاط جهان نیز برطرف سازند».

شاید داشته‌های کنونی بشر، جوابگوی نیازهای بیگانه‌های فضایی نباشد . . .

وی در گزارش خود چنین ادامه می‌دهد: « دیده نشدن انسان‌ها به هر دلیلی که باشد، دلیل بر این نیست که بیگانگان از وجود ما آگاهی ندارند چرا که وقتی انسان‌ها بر روی سیاره‌ای با قدمتی پنج میلیارد ساله به فناوری مانند کپلر (که می‌تواند سیاره‌ها را در مدار دیگر ستارگان رصد کند) دست پیدا کرده‌اند، تمدن‌های بیگانه که حدودا ۱۰میلیون سال قدمت بیشتری نسبت به زمین دارند، به طور قطع پیشرفته‌تر از ما هستند».

توماس نتایج نهایی مطالعات خود را چنین به پایان می‌رساند: «من اطمینان دارم آنها توانایی این را دارند تا بفهمند بر روی سیاره‌ای حیات وجود دارد یا نه، تنها کلروفلوروکربن یا CFC موجود در اتمسفر زمین نشانه‌ای قابل توجه برای کشف این موضوع است».

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. javad

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    هیج بیگانه فضایی وجود نداره
    حداقل اونطور که ما فکر می کنیم وجود نداره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. مک میسل

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      اخه مگه میشه تو اینهمه منظومه موجود زنده فقط ما باشیم………
      نمیشه که…..

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. عطا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    موجودات فضایی بر اساس دیده ها و شنیده هایی که از طرف مقامات رسمی هم در جای جای دنیا و کشور خودمون تایید شده اند وجود دارند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. ای ول

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ما خودمون بیگانه فضایی هستیم خودمون خبر نداریم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه برادر من ازکجا میدونی شاید خداوند موجوداتی هم افریده که زمانی روی انسان هایی که روی زمین هستن رو کم کنه وحداقل انسان از یه چیز بترسه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. فرزین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این آقای باهوش از اول فرض رو بر این گرفته که حتما موجودات فضایی وجود دارند و بعد نظریه شو شروع به طرح کرده!!
    خب آقای دانشمند! اصلا تو وجود یه همچین موجوداتی شک و شبهه وجود داره اونوقت شما میگی چون هنوز به زمین نیومدن پس حتمن وجود دارند و دارن مارو کنترل میکنن!!!
    دانشمند هم دانشمندای قدیم! … والا :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرزین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با شاید و اما اگر که نمیشه نظریه علمی مطرح کرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارشیا

    ۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    حالا این چه ربطی داشت به ماشین ؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ramin

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    آقافرزین جسارتا این آقا همون آدمیه که کل دنیا پیگیر نظریاتشن این مطلبی هم که اینجا نوشته کامل نیست که تیکه هایی از حرفاشه باید متن کاملشو خوند و بعد نظرداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چه ربطی داره به ماشین؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. M_435

    ۲۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (146 ديدگاه)

    به نظر من که هستن یه بار با چشا خودم تو اخبار دیدم یه ادم فضایی بیدا کرده بودن یه نو فلز عجیب قریبم تو شکمش بود خودشونم نیدونسن چیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Yashar

    ۲۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    شاید خیلی مسخره بنظر بیاد ولی من فکر میکردم آمریکا با موجودات فضایی رابطه انحصاری داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    انسان های فضایی وجود دارند. در فضا برای دیگر موجودات که وجود دارند مانیز موجود فضایی برای اونها هستیم. با توجه به آیه های قرآن. کسی هست که قرآن رو قبول نداشته باشه؟ نه نیست پس سخن خداوند که در قرآن هست میگه انسان های فضایی وجود دارند و پس از طی خلق چندین موجود که خداوند خلق میکنه و بعد انسان رو میگه که توانستم بهترین موجود یا حیوان دارای عقل به نام انسان خلق کنم. و اینجاست که میگن ما انسان ها اشرف دیگر مخلوقات هستیم چون دارای عقل هستیم اما باید چیزی را ببینیم تا یاد بگیریم نسبت برتری به دیگر موجودات. و چون ما انسانها بعد از موجودات فضایی (نمیگم انسان فضایی چون معلوم نیست چطورین.) خلق شدیم موجودات فضایی خیلی پیشرفته تر از ما هستند. و چون ما اونها رو نمیبینیم دلیل این نیست که وجود ندارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میگن خداوند کل این فضای بیکران رو در شش روز آفریده(در فضا هر 1 روز برابر 1000 سال در زمین) پس خداوند این فضای بیکران را در 6000 سال آفریده است.
    و وقتی میگن ما فضایی ها رو نمیبینیم یعنی وقتی فضایی ها با سرعت بالا حرکت میکنند همون(1در1000) پس وقتی روی زمین بیان وقتی ما باید 1000 سال طی کنیم تا به یک روز فضایی برسیم وقتی موجودات فضایی ها بیان با سرعتی که اونها دارن وقتی بیان روی زمین و حتی (1 سال زمینی) پیش شما پشینن شما اونا رو حس نمیکنید.
    شرط میبیندم هیچکس نفهمید. آسون تر بگم 1روز فضایی برابر 1000 سال روی زمین. خوب بعد یعنی سرعتی که فضایی ها نسبت به ما موجودات زمینی داریم یعنی غیر قابل شمارش (نکه نمیشه حساب کرد میشه ولی خیلی سرعت بالا هزاران با ر بیشتر از سرعت نور) و برای مثال من پشت کامپوترم دیدگاهم رو مینویسم یک فضایی بیاد و پیش من بشینه و من 1 روز پشت کامپوترم باشم( روز زمینی) سرعت موجود فضایی چیزی مثل یک هزارم ثانیه هست و خیلی بیشتر هست. با این سرهت میاد و میره. مثلا (فکر کن 1 میلیونم ثانیه 1 روز باشه) این طوری. پس انسانها هیچ گاه قادر به دیدن فضایی ها نیست مگر اینکه در فضا 1000 سال قبل یک فضایی عبور کرده باشه و تصویری که به دست ما انسانها میرسه یعنی ماهواره تلسکوپ و… مال 1000 سال قبل هست. چطوری میگن یه ستاره 100 سال نوری با زمین فاصله داره 50 ساله نابود شده ولی ما هنوز نور اون رو در آسمون میبینیم> حرکت فضایی ها هم مثل این هستش. یعنی اونا میتونن بیان زمین یه 100سال بمونن برای اون میشه 2ساعت و 24 دقیقه. فکر کنم حالا یکمی فهمیدین چرا نمیشه موجودات فضایی رو دید یا گیرشون انداخت اونا زرنگ ترند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمدرضا بی ام و

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    بابا همش دروغه فقط میخوان ما به چیز های چرت فکر کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Sahar

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در این آسمان ها که حتی فکر کردن به چگونگی نظم وترتیبش ما رو گیج میکنه و معلوم نیست چه موجودات باهوش و با اختیار دیگری در اون زندگی میکنند واقعا وقتی به خودت نگاه میکنی عظمت خدا و کوچیکی خودتو درک میکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا