متفرقه

تست اولیه تاکسی‌های خودران دلفی در سنگاپور

شرکت بریتانیایی تأمین‌کننده قطعات تکنولوژی اتومبیل، «دلفی اتوموتیو» قصد دارد تا تست عمومی ناوگان تاکسی‌های خودران خود را از اوایل سال آینده میلادی در سنگاپور آغاز کند. این کمپانی که پایگاه اصلی‌اش در جنوب شرقی انگلستان، در «کِنت» قرار دارد، یک سری از مدل‌های آئودی با تکنولوژی رانندگی خودکار و سیستم‌های نقشه‌یابی برای تردد در یک مسیر ۴ مایلی (۶/۴ کیلومتری) در پارک «وان-نورث» در منطقه «کوئینزتاون» آماده کرده است.

delphi-amod-0031
این برنامه آزمایشی ۳ ساله که با همکاری دلفی و مرجع ترانزیت زمینی سنگاپور (SLTA) صورت می‌گیرد، با هدف ارائه یک سرویس تاکسی خودران کاربردی با استفاده از وسایله نقلیه الکتریکی تا سال ۲۰۲۲ شکل گرفته است. این در واقع، بخشی از طرح وسایل نقلیه خودران سنگاپور (SAVI) است که در سال ۲۰۱۴  برای ایجاد بستری مناسب برای تولیدکنندگان و سهامداران وسایل نقلیه خودران تهیه شده است. «دلفی» یکی از شرکای این طرح محسوب می‌شود.

delphi-amod-0340
SLTA امیدوار است که این تست به توسعه تکنولوژی برای همراهی مسافران در تمام طول سفرشان که می‌تواند مسیر بین خانه، محل کار و ایستگاه‌های ترانزیتی را پوشش دهد، کمک کند. علاوه بر استفاده آزمایشی از سیستم‌های رانندگی و ناوبری، دلفی برای توسعه یک نرم‌افزار «تاکسی تلفنی» مبتنی بر داده‌های ابری برنامه‌ریزی کرده است. افراد با استفاده از این نرم‌افزار خواهند توانست از طریق گوشی موبایل‌شان، خودران‌ها را به محلی که در آن حضور دارند، فراخوانی کنند. گلن دی ووس (Glen De Vos)، معاون سرویس‌های دلفی در این زمینه می‌گوید:

وقتی به سرویس‌های امروزی مبتنی بر داده‌های ابری فکر می‌کنیم، می‌بینیم که آنها به شکل بسیار خوبی برای گوشی‌های موبایل توسعه داده شده‌اند. شما قابلیت‌های زیادی در هنگام استفاده از موبایل‌هایتان دارید؛ از جمله خرید، خواندن تیتر اخبار یا نتایج مسابقات ورزشی. وقتی یک خودرو واقعاً‌ چنین چیزهایی ندارد. ما می‌خواهیم چنین امکانی را به درون خودروها بیاوریم؛ جایی که می‌توانید به برنامه‌ریزی‌های خود بپردازید. مثلاً از نقطه A به نقطه B برای صرف شام یا دیدار دوستان بروید، و یا اینکه یک مسافرت داشته باشید. هدف ما این است که همه اینها را با یکدیگر یکپارچه کنیم.

Delphi-Automotive
البته دلفی تنها شرکتی نیست که به دنبال راه‌اندازی سیستم‌های خودران برای جایگزینی سرویس‌های تاکسی سنتی است. «اوبر» نیز قبلاً ۵۰۰ میلیون دلار برای یک پروژه نقشه‌یابی سرمایه‌گذاری کرده و یک فورد فیوژن خودران را در ایالات متحده آزمایش کرده است. این در حالی است که رقیب این شرکت، یعنی «لیفت» بر روی یک پروژه مشابه با همکاری جنرال‌موتورز کار می‌کند.

delphi-amod-0245
منبع: autocar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    مطلب جالبی بود
    کاش شهردار اصفهان نیز یک مسیر با خودروهای الکتریکی و خودران در چارباغ راه میانداخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بنازم رخ این آئودی رو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    از هر فرصتی استفاده می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Developer

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      میگم بابت کامنت گذاشتن حقوق نمیدنا خیالت راحت، هر پستی رو نگاه میکنم حتما یه کامنت بی محتوا و مبهم به سبک جواد خیابانی ازت هست ، انگار مجبورت کردن کامنت بذاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Madjid

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فکر کنم احمد آقا تا به 6750 کامنت دوست عزیزمون میلاد نرسه ول کن نیست.
      هر کسی یک دلخوشی هایی داره دیگه…یکی پول…یکی ماشین…خانواده…همسر…یکی سلامتی…شغل عالی …. یکی هم مثل ایشون دلخوشیش کامنت هاش تو پداله!!!!
      عزیز جان ارزش کامنت به محتواشه. شما اگه 5 میلیون کامنت هم بذاری همه میشناسنت و تعداد کامنت هات ارزشی نداره.
      میلاد در هر کامنتی که میذاره چند جمله ی مفید و بدردبخور داره. من و کاربرای دیگه همیشه از مطالبش استفاده میکنم برای همین کامنت هاش ارزش داره. ولی شما….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    برنامه ریزی هاشون ادم حال میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. volvo fh

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    دلفی,کمپانی ساخت قطعه است,که برترین ماشین سازای جهان مشتریش هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا