متفرقه

قانونی شدن تردد اسکوترهای الکتریکی در معابر عمومی آلمان

پارلمان آلمان استفاده از اسکوترهای الکتریکی ایستاده در مسیرهای مختص خودروها و دوچرخه‌ها را قانونی اعلام کرد. به این ترتیب راه برای کمپانی‌هایی همچون برد رایدز، لایم و همچنین فولکس‌واگن برای رقابت هرچه بیشتر در این زمینه باز شده است.


این قانون جدید به مالکان اجازه می‌دهد با حداکثر سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند. البته سن افرادی که از اسکوترهای برقی در معابر عمومی استفاده می‌کنند باید ۱۴ سال و بالاتر باشد. معاون وزیر حمل‌ونقل آلمان می‌گوید این قانون از ماه آینده اجرایی خواهد شد.

اگرچه استارت آپ هایی همچون برد رایدز و لایم به منظور عرضه‌ی محصولات خود چند صد میلیون دلار را سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما شرکت سوئدی ووی تکنولوژی اعلام کرده در ماه ژوئن کارخانه‌ی تولید اسکوترهای خود در آلمان را راه‌اندازی خواهد کرد.


مدیرعامل شرکت ووی تکنولوژی اعلام کرده است:

آلمان تا به اینجا سخت‌ترین بازار برای ما بوده است. آن‌ها روش کاملاً آلمانی را به کار گرفته‌اند و روی خودروها تمرکز داشته و چیزهایی همچون زاویه‌ی بین چراغ عقب و زمین را در نظر می‌گیرند!

سخنگوی شرکت برد رایدز نیز به بلومبرگ گفته که این شرکت به دنبال عرضه‌ی اسکوترهای الکتریکی در شهرهای این کشور اروپایی است.


البته خودروسازان نیز به این تجارت علاقه نشان داده‌اند و فولکس‌واگن قبلاً از کانسپت های سیتی اسکیتر و استریت میت در ژنو رونمایی کرده است. این خودروساز آلمانی اظهار داشته اسکوتر سیتی اسکیتر تا پایان سال عرضه خواهد شد و برد ۱۵ کیلومتری خواهد داشت.

VW Segway-Type Scooter
دیگر خودروسازی که از این قانون می‌تواند استفاده کند سئات است که کیک اسکوتر eXS را طراحی کرده است. فورد نیز اخیراً شرکت اسپین که در زمینه‌ی ساخت اسکوترها فعالیت می‌کند را خریده است.


البته برخی مؤسسات همچون انجمن دوچرخه‌سواران آلمان برای محدودیت سرعت اسکوترهای برقی لابی می‌کنند. همچنین در قوانین آمده که نمی‌توان این وسیله را در پیاده‌روها سوار شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا