متفرقه

تست تصادف خودروهای خانه‌به‌دوش با نتایجی نگران‌کننده

خودروهای خانه‌به‌دوش (موتورهوم ها) از همان استانداردهای ایمنی و تصادف سخت‌گیرانه‌ی خودروهای استاندارد تبعیت نمی‌کنند اما آژانس حمل‌ونقل Trafikverket سوئد به منظور بررسی عملکرد این دسته از خودروها در تصادفات اقدام به برگزاری تست‌های مخصوص کرده است. البته نتایج به دست آمده کاملاً شوکه کننده هستند.


Trafikverket پس از آنکه چندین تصادف منجر به فوت خانه‌به‌دوش‌ها در سوئد را مشاهده کرده تصمیم به انجام این تست‌ها گرفته است. همچنین محبوبیت خودروهای خانه‌به‌دوش در حال رشد بوده و از سال ۲۰۱۴ تاکنون رشد ۵۰ درصدی در فروش این دست از خودروها گزارش شده است. از آنجایی که این موسسه معمولاً ارزیابی‌های ایمنی را روی کمپرها انجام نمی‌دهد بنابراین انجام این تست‌ها مهم بوده است.

موسسه موردبحث دو نوع از این خودروهای تفریحی را انتخاب کرده است. خودروهایی با طراحی نیمه یکپارچه به گونه‌ای هستند که خود خودرو ساخت خودروسازان مطرح بوده و بخش خانگی آن ساخت شرکتی دیگر است؛ اما در طراحی کاملاً یکپارچه، خودروی خانه‌به‌دوش کاملاً توسط کمپانی مختص تولید چنین خودروهایی متولد شده است.


هیچ‌یک از خودروها در تست عملکرد خوبی نداشته‌اند. Trafikverket پیش‌بینی می‌کند راننده‌ی مدل‌های نیمه یکپارچه در تصادف زنده نخواهند ماند. در مدل‌هایی با طراحی یکپارچه بدنه از شاسی جدا شده و ساختاری برای تصادف وجود ندارد زیرا سازنده پانل‌ها را از چوب ساخته است.


در این تست‌ها خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت با مانع برخورد داشته است. به خاطر وزن بالای خودروهای تفریحی، Trafikverket تخمین می‌زند تست انجام شده شبیه به برخورد سرنشینان با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت بوده است.

این موسسه هم‌اکنون به دنبال تحت‌فشار گذاشتن شرکت‌ها برای ساخت خودروهای ایمن‌تری است و در حال گفت‌وگو با یورو انکاپ برای بررسی بیشتر خودروهای خانه‌به‌دوش می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فکر کنم اگه پراید رو با سرعت 64 km تست اورلپ بگیرن مثل اینه که ماشینهای جدید همین تست رو با سرعت 150 تا تست میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با کمال احترام به شما… ای کاش نظرهای کاربران تخصصی تر و در مورد موضوع مقاله و در تکمیل آن باشد.
      موفق باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    من عاشق این نوع از ماشینها هستم ولی با دیدن این تست نگران کننده . موافق تحت فشار قرار دادن سازنده برای ایمنی بیشتر هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    این ماشین ها و ون ها در اروپا پرفروش اند اما در ایران … .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    الان منظورش کلاس بی هست و کلاس ای درسته چون تا جایی که میدونم کلاس سی میشه ون هایی که برای سفر تغییر شکل یافتن مثل ترانسپورتر
    کار خیلی خوبی این تست ها ولی ته دل خریداران رو هم خالی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. هادی 8سیلندر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    کاری نمیتونن بکنن عقب ماشین سنگین کل وزن عقب میاد جلو کمترین کار جلوش رو مثل اتوبوس یه تیکه کنن زه کشی و کلی سیستم الکترونیکی که قیمت اینا رو سرسام‌آور میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا