متفرقه

تخمین تعداد خودروهای الکتریکی تا سال 2040

کمپانی عظیم بریتیش پترولیوم BP جدیدترین پیش‌بینی خود از چشم‌انداز انرژی را که منتشر کرده است. طبق این پیش‌بینی خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی تقاضا برای نفت را کاهش خواهند داد.


اگرچه اطمینان از آنچه در آینده رخ می‌دهد غیرممکن است اما این کمپانی می‌گوید تا سال ۲۰۳۵ حدود ۱۹۰ میلیون خودروی الکتریکی در جاده‌ها تردد خواهند کرد. ۵ سال بعد نیز انتظار می‌رود ۱۳۰ میلیون خودروی الکتریکی به این ناوگان افزوده شده و کل تعداد خودروهای الکتریکی موجود در جاده‌ها تا سال ۲۰۴۰ به حدود ۳۲۰ میلیون دستگاه برسد.


اگر تخمین‌های BP درست باشد حدود ۲۵ درصد از فروش جهانی خودروها تا سال ۲۰۴۰ از نوع محصولات الکتریکی خواهد بود. البته اگر دولت‌ها برنامه‌های ممنوعیت تولید و تردد خودروهایی با پیشرانه احتراق داخلی را اجرا کنند تمامی فروش خودروهای جدید به این نوع محصولات تعلق خواهد گرفت.

Mercedes-Benz S500 plug-in hybrid
BP همچنین انتظار دارد فروش خودروهای پلاگین هیبریدی نیز تا سال ۲۰۴۰ افزایش قابل‌توجهی را تجربه کند. اگر پیش‌بینی این شرکت صحیح باشد در آن سال به اندازه محصولات الکتریکی شاهد تردد خودروهای پلاگین هیبریدی در جاده‌ها خواهیم بود.


اگرچه خودروهای بنزینی هنوز هم در آینده وجود خواهند داشت اما احتمالاً نسبت به مدل‌های امروز مصرف سوخت کمتری را نشان خواهند داد. BP تخمین می‌زند خودروهای موجود در اتحادیه اروپا حدود ۷۰ درصد کم‌مصرف‌تر از خودروهای سال ۲۰۰۰ خواهند بود. بدین ترتیب خودروهای احتراق داخلی می‌توانند مصرفی در حدود ۳ لیتر در هر صد کیلومتر داشته باشند که بهبود قابل‌توجهی را نسبت به مصرف حدود ۵ لیتری در زمان حال نشان می‌دهد.


تکنولوژی نقش مهمی در چگونگی استفاده از خودروها در آینده خواهد داشت و انتظار می‌رود تکنولوژی رانندگی خودکار، سرویس‌های حمل‌ونقل و خودروهای الکتریکی در کل باعث کاهش تقاضا برای نفت شوند. اگرچه BP انتظار دارد خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی تا سال ۲۰۴۰ تنها ۱۵ درصد از کل خودروهای جهان را تشکیل دهند اما ۳۰ درصد از کل مسافت‌های طی شده به این خودروها تعلق خواهد گرفت. این کمپانی پیش‌بینی می‌کند خودروهای کاملاً خودران تا اوایل دهه میلادی آینده عرضه شوند و معتقد است بسیاری از آن‌ها از نوع الکتریکی خواهند بود و برای استفاده دز سرویس‌های حمل‌ونقل بکار خواهند رفت.


به لطف تمامی این فاکتورها، رویترز گزارش داده تقاضای سوخت برای خودروها تا سال ۲۰۴۰ احتمالاً از ۱۸.۷ میلیون بشکه در روز به ۱۸.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. پویان

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (748 ديدگاه)

    مرغ، چون «از زمین بالا پرد، اگرچه به آسمان نرسد این قدر باشد که از دام دور باشد. هم چنین اگر کسی درویش شود و به کمال درویشی نرسد، این قدر هست که از زمره ی خلق و اهل بازار ممتاز باشد.
    حتی اگه خودروها کامل برقی نشن .یا پلاگین هیبرید و یا هیبرید خالی می شن که بالطبع مصرف و الایندگی خیلی کمتری دارن.یا مزدا که داره با فناوری خاص خودش سعی میکنه خودرو بنزینی با الایندگی مشابه الکتریکی بسازه و تا حالا خیلی موفق بوده .همین تا حد زیادی برای کاهش الودگی و مصرف خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed Boroomand

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    بریتیش پترولیوم شرکت نفتیه و آمار هاش بد بینانه هست بالطبع…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا