متفرقه

پیشی گرفتن تعداد جایگاه‌های شارژ بریتانیا از تعداد پمپ‌بنزین‌ها!

درحالی‌که مقامات بسیاری از کشورها در متقاعد کردن خریداران به استفاده از خودروهای الکتریکی کار سختی پیش رو دارند و یکی از مشکلات آن‌ها هم کمبود تعداد جایگاه‌های شارژ می‌باشد، تعداد این جایگاه‌ها در بریتانیا از تعداد پمپ‌بنزین‌ها پیشی گرفته است.


این کشور هم‌اکنون ۹۳۰۰ محل برای شارژ خودروهای الکتریکی دارد که بیش از ۱۶۰۰ جایگاه از نوع شارژ سریع هستند. این جایگاه‌ها می‌توانند حدود ۸۰ درصد باتری را در کمتر از یک ساعت شارژ کنند.


کاهش نگرانی مصرف‌کنندگان درباره‌ی محدوده حرکتی خودروهای الکتریکی و وجود زیرساخت‌های شارژ آن‌ها باعث شده سهم این خودروها از بازار بریتانیا به ۱.۴ درصد برسد و در همین ماه میلادی تقاضا برای چنین خودروهایی ۱۵۸ درصد افزایش یافته است. معرفی منطقه‌ی آلایندگی بسیار پایین در ماه آوریل نیز تأثیر زیادی روی شهروندان لندنی داشته و برخی از آن‌ها به دنبال محصولات الکتریکی برای ترددهای روزانه هستند.


یکی از مدیران نیسان بریتانیا می‌گوید:

ما نگرانی‌های اولیه درباره‌ی برد حرکتی خودروهای الکتریکی را پشت سر گذاشته و حالا بخش اعظم نیازهای رانندگی روزمره‌ی مشتریان را هم تأمین می‌کنیم. چالش بعدی برای زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی است. تجربه شارژ دوباره و رانندگی لذت‌بخش و بی‌زحمت خودروهای الکتریکی هم باید موردتوجه قرار گیرد.


اگرچه تعداد جایگاه‌های شارژ الکتریکی به‌طور قابل‌توجهی رشد کرده اما تعداد پمپ‌بنزین‌ها از سال ۱۹۷۰ تاکنون افت حدود ۸۰ درصدی داشته و به ۸۴۰۰ جایگاه رسیده است. اولین پمپ‌بنزین بریتانیا در نوامبر ۱۹۱۹ و در برکشایر تاسیس شده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. پویا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    یکی از خبرایی ک منو ب شدت خوشحال میکنه اینه ک بگن یک انقلابی در عرصه باتری شده ک ظرفیت شده 10 برابر و سرعت شارژ شده 20 برابر!!!!
    سامسونگ روی باتری های گرافینی کار میکنه و تویوتا و پاناسونیک رو باتری های جامد.
    البته تویوتا گفته ک سعی میکنن قبل المپیک 2020 توکیو رونمایی کنن ازش.امیدوارم ک بشه
    دوستانی ک اطلاع دارن ب نظرشون و از روی شواهد کی انقلابی توی باتری اتفاق میفته؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      پویا جان من شخصا نمیدونم حداقل تا کی،
      اما میدونم که اگه اشتباه نکنم، از سال ۲۰۲۵ فروش خودروهای درون سوز توی اتحادیه ممنوعه
      .
      اول هم بنظر میومد واقع بینانه نیست، ولی با پیشرفتهای اخیر و اینکه هنوز حدود ۶ سال زمان باقیه، کاملا معقولانه است
      .
      یعنی حداقل رو نمیدونم و احتمالا زودتره، ولی قاعدتا حداکثر ۶ سال دیگست
      و البته پایان سلطه نفت بر بازار انرژی دنیا
      و البته کشورهای نفت خیز!!!
      ۶ سال دیگه اگه ازش درست استفاده نکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. me84

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    کلا ساخت باتری و سرمایه گذاری روی باتریهای ظرفیت بالا از پایه و اساس کار بیهوده ای است. نیکولا تسلای خدابیامرز کلی طرح و ایده کاملا اثبات شده داشت که میشد به تمام دنیا برق رایگان و کاملا پاک داد. میشه با بعضی از طرح های تسلا خودروهایی سبک و سنگینی طراحی و تولید کرد که برق مورد نیازش رو خودش تامین میکنه. اما متاسفانه هیچوقت نتونست طرحهاشو عملی کنه بخاطر اینکه تمام معادلات اقتصادی و سیاسی رو بهم میریخت. هیچوقت نزاشتن ایده هاشو عملی کنه. آخرشم خیلی بد فوت کرد بیچاره و بعد از مرگش FBI بلافاصله ریخت تو خونش و تمام اسناد و مدارک موجود رو مصادره کرد. حتی مستندش هم تو یوتوب موجوده. کمی درمورد طرحهاش تحقیق کنید خودتون متوجه میشید. بعد از اون خیلیها اومدن طرح های نیکولا تسلا رو پیاده سازی کنن که از طرف FBI دستگیر شدن و حتی تا حد مرگ هم رفتن. یه سرچی در مورد پرفسور جان سرل و طرح موتورهای بدینی ایشون بکنین که اگه همین الان عملی بشه دنیا بطور کل زیر و رو میشه.
    حتی مدارک و مستنداتی هست که نشون میده ارتش نازیها به رهبری هیتلر درحال کار روی بشقاب پرنده هایی بودن که دارای موتورهای ضد جاذبه بودن و پیشرفتهای خوبی هم داشتن و به نتایجی هم رسیده بودن. تمام این طرح ها و خیلی از طرح های دیگه و بسیاری از دانشمندان آلمانی توسط آمریکا مصادره شدند. پروژه بمب اتمی هم از طرح های آلمان نازی بود که بعدها توسط آمریکاییها کامل شد و ازش رونمایی کردن.
    خلاصه اینکه دنیا، دنیای پوله. اقتصاد زورش به همه چیز میرسه. بخاطر همینه که الان هرکی قدرت اقتصادی بالاتری داشته باشه میشه آقای دنیا و بخاطر همینه که آمریکا انقدر به پروپای چین میپیچه. اینم بگم اینطور برداشت نکنین که من ضد آمریکایی هستما. اصلا. اتفاقا من از خدا میخوام از اینجا خلاص بشم و فقط هم به دو تا کشور فکر میکنم. اول آمریکا و بعد کانادا. ولی واقعیتها حسابشون جداست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا