متفرقه

ترامپ در برابر خودروسازان اروپایی نرم می‌شود؟!

پس از انجام گفت‌وگوهای خوب با خودروسازان اروپایی، ژاپنی و کره‌ای، ظاهراً دولت ترامپ تعرفه‌های مشهور و جنجالی خود را روی خودروهای وارداتی از اتحادیه اروپا وضع نخواهد کرد.


در ماه می ‌بود که کاخ سفید با تأخیر ۶ ماهه برای وضع تعرفه‌های جدید روی خودروهای وارداتی از اتحادیه اروپا موافقت کرد. البته درحالی‌که ژاپنی‌ها با آمریکایی‌ها برای دوری از وضع چنین تعرفه‌هایی به توافقی دست یافتند اما اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته با ترامپ بر سر این موضوع به توافق برسد.


وزیر تجارت آمریکا گفته است:

امیدواریم گفت‌وگوهای ما با خودروسازان درباره سرمایه‌گذاری آن‌ها نتیجه‌بخش بوده و نیازی به وضع تعرفه‌های جدید نباشد.

او ادامه می‌دهد:

ما گفت‌وگوهای بسیار خوبی با دوستان اروپایی، ژاپنی و کره‌ای داشتیم و این شرکت‌ها بخش اعظم خودروها را تولید می‌کنند.

کره جنوبی نیز از وضع تعرفه‌ها روی محصولات خود مستثنا شده است. این کار پس از گفت‌وگوهای دو کشور و دست‌یابی به توافقنامه تجارت آزاد کره عملی شده است.


محصولات تولیدی در اتحادیه اروپا خطری برای امنیت ملی آمریکا در پی نداشته و بنابراین خودروهای وارداتی از این اتحادیه نیز باید از وضع تعرفه در امان بمانند. البته آمریکا قبلاً تعرفه‌هایی روی فولاد و آلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا وضع کرده است.


سال پیش بود که ترامپ پیشنهاد اتحادیه اروپا برای حذف تعرفه‌ها رو رد کرد و گفت که این پیشنهادها به حد کافی خوب نبوده‌اند. او سپس اتحادیه اروپا را با چین مقایسه کرد و گفت: “اتحادیه اروپا هم تقریباً به اندازه چین بد بوده و تنها کوچک‌تر است.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    خب وقتی با سیاست تهدید به اعمال تعرفه و کاهش مالیات شرکت ها کاری کرده که فقط در سال ۲۰۱۸ خودروسازان خارجی ۲۲ میلیارد دلار در خاک آمریکا سرمایه‌گذاری کنند ، معلومه اینبار نرمش نشون میده….!!!!!
    با این سرمایه‌گذاری عظیم هم پول خارجی وارد کشورش کرده و باعث آبادانی و پیشرفت شده ، هم برای مردمش شغل ایجاد کرده و هم این که بابت اعمال تعرفه به مردمش فشار نمیاد……
    .
    .
    هرگز با اعمال تعرفه به این سود های کلان نمی رسیدن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (750 ديدگاه)

      خیلی به تهدید ربط نداره .سرمایه گذاری ها طرح ها ی کلان جند ساله است .مثلا تولید خودروهای برقی فولکس در تنسی از سال 2016 برنامه ریزی شده .سرمایه گذاری حداقل طرح های پنج تا ده ساله است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بی نام

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چین برای امنیت ملی همه کشورها خطرناکه. با این وجود بزرگترین اشتباه یک کشور قهری با دنیاست. اگر رهبرای یک کشور اعتماد به نفس کافی داشته باشن حتی با بزرگترین دشمنانشون هم روابط اقتصادی و سیاسی برقرار می کنن.
    ترامپ دنبال گرفتن امتیازاتی تجاری برای امریکا بود و ظاهراً به اون چیزی که می خواست رسیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (750 ديدگاه)

      خیر .چین تا حالا بسیار خوب بازی کرده .اول واردات گذاشت روی محصولات کشاورزی .بعد به ظاهر امتیاز داد با خریدن .در صورتی که باید اون محصولات رو به خاطر نیاز می خرید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    ترامپ یک (( تاجر ، شومن ، بلوفزنِ قهار ))

    اگر ترامپ را دنبال کرده باشید به این خوب پِی میبرید که در هر زمینه ای (( به مرگ میگیره تا به تَب راضی بشه ))
    اینقدر طرف مقابلش را در گیره فشار میده تا یا نابود بشه یا به خواسته اَش جواب مثبت بده .
    این مدت وارد جنگ لفظی با خودروسازان شده بود تا بتونه بیشترین فایده را در تولید داخلی کشورش ببره که اتفاقاً دَمِش هم گرم که به عنوان نماینده مردم کشورش ، ثروت و اعتبار برای آنها آورده .

    ما میگوئیم ترامپ بده ، درسته اتفاقاً مزخرفه ، اما از دید من و یک ایرانی یا یک فرد غیر آمریکایی ولی باید دید که آیا از دید یک آمریکایی که دارای شغل و درآمد شده به سبب همین سیاست ، آیا بده یا خوبه ؟

    فقط مقایسه بشه با اون افراد سنگ اندازی در ایران که جلوی سرمایه گذاری شرکت رنو را در (( اگر اشتباه نکم )) شهر ساوه گرفتند و هزاران هزار مثال سنگ اندازی دیگر .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      شما چیزی به نام هنر جنگ شنیدی در اصول جنگ که شامل کسب و کار هم میشه سه اصل وجود داره اول سرعت در پیروزی دوم کمترین هزینه در جنگ سوم کمتزین خسارت و نابودی منابع دشمن چون شما قراره اون به دست بیارید . ترامپ نه ادم خوبیه و نه ادم بدی نه مزخرفه فرشته نجاته نه دروغگو و نه راست گو او در واقع یک رهبر کامل و به تمام معنا برای یک سیستم قدرتمند هستش و هدفش هم پیروزی هستش نه جنگیدن البته درک این مسایل کار سختی هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Amir

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    ترامپ نشون داد که واقعا کارشو بلده.من شخصا مخالف این حرکتش هستم اما کاری کرد که خودروسازهای اروپایی با دادن امتیاز و سرمایه گذاری در آمریکا از تعرفه ها جون سالم به در ببرن.با این حال این رفتارهای غیر عادی و تا حدودی مستکبرانه ترامپ به هیچ وجه نباید مورد تایید قرار بگیره،فرض کنید سران بقیه کشورها هم مثل ترامپ بودن،عملا چیزی به عنوان جامعه جهانی نداشتیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۱۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (750 ديدگاه)

      اتفاقا ترامپ اصلا برنامه راهبردی نداره .و فقط تصمیمات رسانه ای میگیره. و در ازای امتیازات محدود امتیازات کلان میده امریکا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. JDM

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    الو ترامپ کجایی
    که خیلی بی حیایی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohammad

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    خیلی با سیاسته این ترامپ و یه اقتصاد دان بدون حریف…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا