متفرقه

تعلل خودروسازان در اعلام فراخوان‌ها

واضح است که انجام یک فراخوان برای خودروسازان عمل هزینه‌بر و ناخشنودی محسوب می‌شود. شرکت‌ها برای جلوگیری از این مشکلات تست‌های تأییدیه بسیار زیادی را در شرایط مختلف انجام می‌دهند اما بازهم حذف هرگونه مشکل از خودروها امری غیرممکن است.

بسیاری از خودروسازان با اعلام یک فراخوان و تلاش برای حل مشکلات محصولاتشان در معرض دید قرار می‌گیرند. البته مطالعه جدید دانشگاه ایندیانا نشان داده که ۷۳ درصد فراخوان‌ها هماهنگ با یکدیگر اعلام می‌شوند و به همین خاطر الگویی برای این نوع فراخوان‌ها وجود دارد.

بزرگ‌ترین دلیل این مشکل پیچیده با بازار بورس و سهام مربوط می‌شود. به همین خاطر مطالعه موردبحث نگاهی به سهام ۶ شرکت کرایسلر، فورد، جنرال موتورز، هوندا، نیسان و تویوتا داشته است.

خودروسازی که یک فراخوان را کلید می‌زند شدیدترین ضربه‌ها را می‌خورد و خب شدت این ضربات نیز به عمق مشکل اعلامی ارتباط دارد. از میان ۶ خودروسازی که موردمطالعه قرار گرفته‌اند تنها ۹ درصد فراخوان‌ها در دسته خاصی انجام شده‌اند. تویوتا البته استثنا بوده و ۱۳ درصد فراخوان‌های آن به‌صورت تصادفی اعلام شده‌اند.

جورج بال پرفسور بخش تکنولوژی‌ها و عملیات در دانشگاه ایندیانا می‌گوید:

موضوع این است که شرکت‌های خودروسازی به‌صورت آگاهانه یا ناخودآگاه اعلامیه‌های فراخوان خود را به تأخیر می‌اندازند تا بتوانند در میان فراخوان‌های سایر شرکت‌ها مخفی شوند.

خب شاید این تصمیمات گاهی اوقات جواب دهد اما همه ما با رسوایی‌هایی از این جنس آشنا هستیم و حتی همین مخفی‌کاری‌ها باعث تلفات نیز شده است. NHTSA آمریکا اخیراً از خودروسازان خواسته تا زمانی که مشکلی را پیدا می‌کند سریعاً آن را اعلام کنند تا این نوع مشکلات رخ ندهد. البته خوشبختانه اکثر فراخوان‌هایی که در سال‌های اخیر اعلام شده‌اند ریسک فوت افراد زیادی نداشته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Farzad

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا