متفرقه

تعلیق کابلی، شبیه‌ساز هیجان‌انگیز رانندگی

شبیه‌سازهای رانندگی رالی امروزی یک محیط نسبتاً واقعی را به تصویر می‌کشند اما تقریباً هیچ‌کدام از آن‌ها بدون جک‌های هیدرولیکی وضعیت حرکتی مناسبی ندارند. پژوهشگران اخیراً راه جدیدی برای شبیه‌سازی حرکتی ابداع کردند، این سیستم جدید که با کابل کار می‌کند شاید حتی نتیجه‌ی بهتری هم در پی داشته باشد.

MPI Cable Robot Simulator
MPI Cable Robot Simulator

همکاری دو شرکت فرانهوفر IPA و توبینگن مکس پلانک در یک پروژه زیستی سایبرنتیک، باعث خلق رباتی شبیه‌ساز شد که ربات موازی کابلی نامیده شد. این محصول فناورانه چندی پیش در کنفرانس شبیه‌سازهای رانندگی توبینگن آلمان به نمایش گذاشته شد.

MPI CableRobot Simulator
MPI Cable Robot Simulator
اما این دستگاه جدید که همان شبیه‌سازی را انجام می‌دهد چه مزیت‌هایی دارد؟ به نظر می‌رسد که این سیستم با قدرتی ۴۷۰ اسب بخاری نیرویی تا ۱.۵g را شبیه‌سازی می‌کند. این میزان قدرت تولیدی در این دستگاه یک سری هشت‌تایی وینچ را به چرخش درمی‌آورد. وینج ها هم با قرقره کردن کابل‌ها اثرات حرکت را شبیه‌سازی می‌کنند.


هنوز مشخص نیست که این دستگاه با چه هدفی به تولید رسیده است اما مسلم است که این دستگاه در راه شبیه‌سازی وسایل نقلیه قدم برمی‌دارد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    واقعا دنیا داره به کجا میره؟!
    کارگاه آموزشیشونو تورو خدا اونوقت ما… اگه بگم چی ها دیدم از دانشگاهمون دنیارو میلرزونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    البته این دستگاه فقط برای شبیه سازی رانندگی نیست، به علت دامنه حرکتی بسیار وسیعی که داره، کاربردهای مختلفی داره. از این وسیله برای واقعیت مجازی و بازیهای کامپیوتری هم استفاده میشه که طرف در این دستگاه میشینه و کلاهی به سر میذاره و اهرمهایی داره که میتونه کنترل کنه. کلاه هم به صورت سه بعدی اون بازی یا واقعیت مجازی یا کاربردهای دیگه رو نشون میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارمان

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    ما هم تو دانشگاه یه کتاب خونه داشتیم کتاب از رو میزش با شتاب 10g پرت میشد پایین
    والا راست میگم. :)))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا