متفرقه

تعویق برگزاری گرند پری فرمول یک چین به خاطر شیوع کرونا

برگزاری گرند پری فرمول یک چین به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است. این مسابقه قرار بود در ۱۷ تا ۱۹ آوریل برگزار شود اما متولیان گرند پری چین پس از گفتگو با فدراسیون ورزش‌های اتومبیل و موتورسیکلت جمهوری خلق چین (CAMF) و ادارهٔ ورزش‌های شانگهای، رسماً درخواست تعویق این رویداد را صادر کردند. فرمول یک و فیا نیز به‌منظور اطمینان از سلامتی و ایمنی کلیهٔ کارکنان، شرکت‌کنندگان و تماشاگران، با این درخواست تعویق موافقت کرده‌اند.

این تصمیم مدت کوتاهی بعدازاینکه سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام کرد گرفته شد. این وضعیت توسط فرمول یک، فیا، CAMF، برگزارکنندگان گرند پری چین و مقامات محلی کنترل می‌شود و این مراجع در حال مطالعه برای پیدا کردن تاریخ جایگزینی برای برگزاری این رویداد در اواخر امسال هستند. به گفتهٔ یک روزنامه‌نگار مسابقه‌ای چینی، این امکان وجود دارد که گرند پری چین اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر برگزار شود؛ بنابراین شاید این رویداد بین گرند پری روسیه در ۲۷ سپتامبر و گرند پری ژاپن در ۱۰ اکتبر برگزار گردد.

گرند پری چین همواره بخش مهمی از تقویم فرمول یک بوده و طرفداران آن همیشه باورنکردنی بوده است. به همین دلیل، فرمول یک در رابطه با تعویق برگزاری این گرند پری طی بیانیه‌ای گفته است:

همهٔ ما مشتاقانه منتظر برگزاری هر چه زودتر مسابقه در چین هستیم و برای همهٔ مردم این کشور در این زمان دشوار بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. JDM

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    چین دهن خودشو اقتصاد و صنعت خودشو مورد عنایت قرار داد با این ویروس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    احتمالا این مسابقه لغو میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عرفان

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (480 ديدگاه)

    اخه بحث فقط چین نیست
    کل دنیا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته و حتی ایونت های معتبر و مشهور دیگه ای ک توی چین نبودند هم کنسل شدند مثل mwc بارسلونا
    احتمالا امسال تعداد تماشاگرا خیلی کم بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا