متفرقه

تلاش ژرمن‌ها برای زنده نگه‌داشتن دیزلی‌ها

دولت آلمان از مدیران ارشد کمپانی‌های فولکس‌واگن، دایملر و ب ام و درخواست دیداری اضطراری کرده تا وزرا و رهبران ایالات کشور را درباره آینده تکنولوژی دیزل متقاعد کنند. این موضوع در زمانی که اخبار منفی زیادی درباره تکنولوژی دیزلی وجود دارد مهم جلوه می‌کند.


خودروسازان به‌روزرسانی‌های بیشتری را برای خودروهای دیزلی موجود تدارک خواهند دید تا آن‌ها را از ممنوعیت‌های رانندگی احتمالی دور نگه دارند.


در این برهه از زمان، خودروسازان آلمانی به محصولات دیزلی نیاز دارند زیرا آن‌ها به منزله خرید زمان تا ظهور کامل خودروهای الکتریکی محسوب می‌شوند. از طرف دیگر صدراعظم آلمان آنگلا مرکل کمتر از دو ماه دیگر با انتخابات فدرال روبرو خواهد بود و انتقاداتی از او درباره آسان گرفتن دولت به خودروسازان منتشر شده است.


رئیس لابی خودروسازی آلمان VDA گفته است:

خودروسازان نقش خود برای بهبود کیفیت هوا در شهرها را ایفا کرده و خودروهای دیزلی را هماهنگ با آینده می‌سازند. محصولات دیزلی برای حفاظت از آب‌وهوا و همچنین موفقیت در آلمان بسیار مهم هستند.

انتظار می‌رود هر دو طرف به منظور کاهش میزان نیتروژن اکسید خودروهای دیزلی به توافقاتی دست پیدا کنند. خودروسازان بر سر تعمیرات نرم‌افزاری و تغییرات گران‌تر سخت‌افزاری که می‌تواند هزینه‌ای در حدود ۵ میلیارد یورو داشته باشد چانه می‌زنند.


یکی از هم‌حزبی‌های مرکل در پاسخ به اینکه آیا خودروسازان تمامی هزینه‌های اصلاح خودروهای دیزلی را متقبل خواهند شد یا خیر گفت:

من فکر می‌کنم این نتیجه‌ای بوده که امروز قابل دست یافتن است زیرا همه می‌دانند که در غیر این صورت اجبار قانونی وجود خواهد داشت بنابراین این بخش از بحث روشن است.

یکی از تحلیل گران اقتصادی نیز می‌گوید:

اهمیت صنعت خودرو بسیار بالاست. فولکس‌واگن برای اقتصاد آلمان بیشتر از یونان اهمیت دارد. صنعت خودرو باید به همراه دولت راه‌حلی را درباره چگونگی مواجه‌شدن با سؤال‌های بزرگ در زمان تغییرات ساختاری پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. AMIR SCHUMACHER

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    تا وقتی بنزینی ها زنده هستند دلیلی برای مرگ دیزلی ها وجود نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aston martin

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      داداش همه که مث شما پول دار نیستن پول بنزین بتونن بدن بعضی ها زندگی و کارشون در گرو یک سوخت ارزان تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. lmbx

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (287 ديدگاه)

    بابا این آلمانی ها هم خوشی زده زیره دلشون! البته شوخی میکنم ولی همین چیزا باعث میشه پیشرفت کنن
    جالبه این خبر رو داشتم تو bbc گوش میکردم و در خبر میگفت چون 800 هزار نفر در صنعت خودرو آلمان مشغول به کارند از نظر امار کار و اقتصادی خیلی براشون مهمه که دچار رکود در بخش خودرو نشن!دقت کنید با این هه شرکت غول 800 هزار نفر کار میکنن،با تعداد کسایی که تو سایپا و ایرانخودرو کار میکنن مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. DEADPOOL

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    آقا ناموسا یا تعطیلش کنین یا مثله آدم درستش کنین
    دارین هوارو آلوده میکنین برای ما آخه نه که ما اروپا زندگی میکنیم بخاطر اون میگم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد رضا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    این جلسه چهارشنبه ۲.۸.۲۰۱۷ برگزار شد و نتیجه ش ادامه تولید دیزل به شرط فراخوان پنج میلیون خودرو دیزل یورو ۵ و یورو ۶ و کاهش آلودگی ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. aston martin

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    یه چیزی که برام راجب غربیون جالبه اینه که هیچ وقت مشکلاتشون رو انکار نمیکنن یا دورش نمیزنن
    مثلا اونجا دیزل باعث آلودگی میشه میگن یا باید اصلاح کنید یا حذفش میکنیم مهم نیس به چه قیمت خودروساز هم مجبور میشه اینکارو بکنه
    بعد تو ایران ماشینای گاز سوز منفجر میشن مردم میمیرن نهایتش حاکمیت میاد میگه موقع گاز زدن از ماشین پیاده شین حتی سعی نمیکنه استانداردشون کنه
    همین اتفاق تو آلمان میوفتاد میلیون ها نفرو بازداشت و زندانی میکردن
    بعد اینجا با این همه ادعا راجب معنویت و ارزش جون انسان ها وشعارهایی که براش میدن به مردم خودشون اهمیت نمیدن
    آخه نفله تو که میری فوتبالیستو برا بازی مقابل فلان کشور شماتت میکنی خودت که مردمتو این جوری به مسخره گرفتی نمیبری خودروشون رو استاندارد کنی پس چرا شکر میخوری اینقدر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا