متفرقه

تمدید یارانه خرید خودروهای الکتریکی در چین

چین یارانه و معافیت‌های مالیاتی خرید خودروهایی با انرژی‌های جدید را دو سال دیگر تمدید می‌کند اما کارشناسان صنعت خودرو ادعا می‌کنند این تصمیم احتمالاً تأثیری روی بازار نخواهد گذاشت.

رسانه‌های چینی می‌گویند یارانه‌ها و مشوق‌های مالیاتی خودروهای الکتریکی در سال جاری به پایان می‌رسند اما با توجه به وضعیت فعلی بازار، دولت این کشور تصمیم گرفته آن‌ها را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کند.

یارانه‌های فعلی برای خودروهایی با انرژی‌های جدید به ازای هر خودرو برابر با ۲۵ هزار یوان (۳۵۳۱ دلار) بوده و خریداران همچنین از تخفیف ۱۰ درصدی مالیات خرید بهره‌مند خواهند شد.

مدیر فروش Yiyou Auto Service در شانگهای می‌گوید:

مصرف‌کنندگان انتظار افزایش یارانه‌ها را داشتند اما تمدید یارانه‌های فعلی تأثیر چندانی روی بازار نخواهد داشت.

اقتصاد چین طی چهار دهه گذشته کمترین رشد اقتصادی را تجربه می‌کند و فروش خودروهای جدید در این کشور نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا سومین سال متوالی با افت روبرو شده است.

مصرف‌کنندگان چینی پیش از شیوع کرونا نیز با احتیاط در بازار حضور داشتند زیرا بین این کشور و آمریکا جنگ تجاری وجود داشت. درحالی‌که برخی خبرها حاکی از کاهش شیوع کرونا در چین هستند اما انتظار نمی‌رود تولید و فروش خودرو در این کشور خیلی بهبود یابد.

یکی از تحلیلگران صنعت خودرو می‌گوید:

افت فروش خودرو در بازار چین خیلی قابل پیش‌بینی نیست. کووید ۱۹ به همه‌گیری جهانی تبدیل شده و کاهش حضور خریداران در بازار اجتناب‌ناپذیر است.

سال پیش بود که فروش خودرو در این کشور پهناور با افت ۸.۲ درصدی به ۲۵.۸ میلیون دستگاه رسید.

یکی از مهندسان شرکت TRW نیز می‌گوید:

این ویروس شیوع بسیار سریعی داشته و خودروسازان را مجبور به توقف فعالیت‌هایشان کرده است. این بیماری بیش از پیش روی بازار تأثیر خواهد گذاشت و باعث اختلال در زنجیره تأمین هم خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2443 ديدگاه)

    معیشتی هم میدن؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیx76

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    با توجه به پنهانکاری اخیر چین و نقشش تو همه گیری این ویروس ، احتمالا بعد از پایان این مسائل ، جذب سرمایه های خارجی نسبت به قبل کمتر بشه
    بخاطر نرخ برابری ارز تو ایران ، ارزون ترین کارگرها مربوط به کشور ماست
    ای کاش شرایطی فراهم میکردن تا سرمایه های خارجی ، به دور از ترس ، به ایران راه پیدا میکردن
    اما قضیه حضور رنو و بن رو و این مسائل ، نشون داد هیچ امیدی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا