متفرقه

تهدید ترامپ به اعمال تعرفه 20 درصدی روی خودروهای اروپایی

به نظر می‌رسد جنگ تجاری آمریکا کم‌کم از کنترل خارج می‌شود زیرا دونالد ترامپ اروپایی‌ها را تهدید به اعمال تعرفه ۲۰ درصدی روی تمامی خودروهای صادر شده از اتحادیه اروپا به آمریکا کرده است.


ترامپ در توئیتی از روش اتحادیه اروپا در وضع تعرفه روی محصولات و کمپانی‌های آمریکایی که مدت‌زمان زیادی است صورت می‌گیرد انتقاد کرده و گفته اگر آن‌ها به زودی این رفتار را اصلاح نکنند روی تمامی خودروهای صادراتی به آمریکا تعرفه وضع خواهد کرد.


این توئیت درست در زمانی منتشر شد که اتحادیه اروپا در پاسخ به وضع تعرفه آمریکا روی آلومینیوم و فولاد وارداتی به این کشور روی برخی محصولات آمریکایی نیز تعرفه وضع کرد. تعرفه‌های در نظر گرفته شده اتحادیه اروپا کالاهای آمریکایی با ارزش حدود ۳.۲ میلیارد دلار را دربر می‌گیرد.

از جمله اقلامی که هدف تعرفه جدید ۲۵ درصدی قرار گرفته‌اند می‌توان به ذرت، برنج، آب‌پرتقال، مشروبات الکلی و محصولات دخانی از جمله سیگار و تنباکو اشاره کرد. این تعرفه‌ها همچنین روی تی‌شرت‌ها، فولاد، فولاد ضدزنگ، موتورسیکلت‌ها، قایق‌های موتوری و لوکس وضع می‌شوند.

کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا دراین‌باره می‌گوید:

قانون تجارت بین‌المللی که ما آن را به همراهی شرکای آمریکایی وضع کرده‌ایم نمی‌تواند بدون اینکه از طرف ما واکنشی داشته باشد نقض شود. پاسخ ما به این وضعیت کاملاً با استانداردهای سازمان تجارت جهانی همخوانی دارد. اتحادیه اروپا نمی‌خواهد در این موقعیت باشد و اگر آمریکا تعرفه‌های جدید آلومینیوم و فولاد را به حالت سابق بازگرداند این اتحادیه نیز تعرفه‌ها را کاهش خواهد داد.

تهدید جدید ترامپ درست پس از آن منتشر شد که به وزیر بازرگانی دستور بررسی تأثیر واردات خودرو روی امنیت ملی آمریکا را دارد. این بررسی‌ها ادامه دارند اما گفته می‌شود احتمال وضع تعرفه ۲۵ درصدی روی خودروهای وارداتی به آمریکا وجود دارد.


جدای از جنگ با اتحادیه اروپا، آمریکا اخیراً برنامه‌های خود برای وضع تعرفه ۲۵ درصدی روی کالاهای چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار را اعلام کرده است. یکی از سخنگویان جنرال موتورز قبلاً تأیید کرده در صورت تصویب چنین تعرفه‌ای بیوک انویژن می‌تواند با افزایش قیمت ۸ هزار دلاری روبرو شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Rezas4

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (144 ديدگاه)

    یعنی اروپا میگه حالا که تعرفه گذاشتید
    تعرفه رو رو حالت قبل بزارید و ما هم برا شما تعرفه رو کم میکنیم.که همیشه رو محصولات امریکایی بوده.یعنی به نفع امریکاس
    درست فهمیدم؟
    یعنی. …. تو مملکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پرسپولیس

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (260 ديدگاه)

    بایددرس واکسینه تعرفه را به آلمان واروپا بدهیم چون ما تجربه گرنبهایی داریم بسیار گران منم میگم فشارسنج تعرفه اگه رو 150 هم برود عادیه هرچند تعرفه اینجارا مصرف کننده نهایت پرداخت میکند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (114 ديدگاه)

    اتفاقا در مقایسه با تعرفه ۵۵ و ۹۵ درصدی ایران چیزی به حساب نمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. s.h

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    درسته که پدر ما رو در اورده ولی دمش گرم به خاطر اینکه تو لید کننده هاش زمین گیر نشن هر کاری داره میکنه داره تو رو یه دنیا وایمیسه همه قدرتی داره ( نظامی اقتصادی و سیاسی و..) واسه همینه هر کاری که بخواد میتونه بکنه بعد اینجا *** زاده ها خودشون همه چیز وارد میکنن میدن دست مردم خداشاهده هر چی صادرات وواردات گردن کلفت تو ایران میشه توسط همین **** زاده هاست اصلا واسشون مهم نیست حالا چه بی کیفیت چه با کیفیت داره همه جا تعطیل میشه پیش خودشون میگند به ****م جالبش اینجاست که دیگه واقعا نمیدونه چطور ایران رو زمین گیر کنه !!
    بعد یه عده میگن ما امریکا را زیر پا میگذاریم ؟ بعد یه عده راه میفتن مرگ بر جینگیلی و فینگیلی میگن حکایت این مرگ گفتن ها حکایت یه بچه با یه انسان بالغه که هی کتک میخوره زورش نمیرسه هی فوش میده بعد با توهم تمام به دوستاش میگه امریکا از من میترسید !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      بنده از طرف مردم از دولت محترم عذر میخوام .تعرفه ای که دولت واسه پر کردن جیب سوراخ خودشون میگیره هم تقصیر ما مردمه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ali mtr

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    “” تأثیر واردات خودرو روی امنیت ملی آمریکا را دارد”” قشنگ معلومه از این بهونه های مسخره که خود مسئولین ….. ما درمیارن درآورده این ترامپ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    تهدید به تعرفه بیست درصدی ؟ ههههههههههه
    خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اروپا خیلی به نفع خودش کار میکنه چین هم همین طوره شما همین تعرفه های جدید رو ببینید پنج درصد بیشتر از امریکا تعرفه بستن
    این جنگ فقط دودش تو چشم جهان سوم میره همین و بس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (477 ديدگاه)

      درصد تعرفه واسشون مهم نیست، پیرتی توی حجم اقتصادی اش هدفشون هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سام

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    با اعمال این تعرفه،سازندگان اروپایی مجبور می شوند که در داخل خاک آمریکا کارخانه مونتاژ احداث کنند و این در نهایت می تواند به نفع قطعه سازان و نیز قشر بیکار آمریکایی تمام شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا