متفرقه

تور نوروز 99 در مقاصد ناشناخته شرق آسیا

رپورتاژ: نوروز ۹۹، موقعیتی فراهم است، تا علاوه بر استراحت و تفریح، دست به آشنایی با ناشناخته‌های حوزه سفر بزنید. مسیرهای گردشگری که از ایران برگزار می‌شوند، چندان متنوع نیستند و به همین دلیل، سالانه یک یا چند مسیر جدید، به این بازار افزوده می‌شود. اما تا مسافران با این مسیرها آشنا شوند و از آن استقبال کنند، کمی زمان خواهد برد. ما در آژانس آویسا و به عنوان مجری تخصصی تورهای آسیای شرقی، در این‌جا دو مسیر که در یکی دو سال اخیر، وارد بازار گردشگری ایران شده‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

تور ویتنام نوروز ۹۹؛ غرق شدن در طبیعت بی‌مانند

تور ویتنام نوروز ۹۹، یکی از جدیدترین مسیرهایی‌ست که به مسافران ایرانی عرضه شده است. در ۳ یا ۴ سال گذشته، این مسیر در ترکیب‌های مختلفی، در بازار گردشگری وجود داشته و حالا و در نوروز ۹۹، به نظر بهترین ترکیب، پروازها و خدمات در حال شکل‌گیری‌ست و مطمئناً در آینده، بهتر نیز خواهد شد و مانند بسیاری از مسیرهای جنوب شرق آسیا، نظیر تایلند و مالزی جا خواهد افتاد.

در ساده‌ترین حالت، باید یک نکته‌ی کلی، ولی نه چندان دقیق، گفت و آن این که ویتنام، ترکیبی از زیبایی‌های تاریخی چین و جذابیت‌های تایلند است. اما نه دقیقاً شبیه آن‌هاست و نه از آن‌ها کمتر است. جاذبه‌های تاریخی ویتنام، اگر چه باستانی و بسیار جذاب و زیبا هستند، اما در سطح برخی آثار چین نیستند. سواحل این کشور هم، اگر چه از نظر کیفی چیزی از تایلند کم ندارند، اما محیط آن‌ها بسیار خانوادگی و آرام است، بنابراین برای کسانی که به دنبال هیجان، تجربه‌های جدید و تفریحات مجردی هستند، شاید چندان مناسب نباشد اما برای خانواده‌هایی که به دنبال آرامش و استراحت هستند، مطمئناً از تایلند بهتر خواهد بود. اما آن چیزی که ویتنام را به شدت از دیگر کشورهای این منطقه متمایز می‌کند، طبیعت بی‌مانند آن در جهان است. ساده‌ترین جاذبه‌های طبیعی این کشور، از بی‌نظیرترین جذابیت‌های بسیاری از کشورها ممتازتر است. خلیج هالونگ در شمال این کشور، با کوه‌های ستونی آهکی که هزاران جزیره را تشکیل داده و یک‌پارچه سبز است، محیطی را به وجود آورده که این مکان را در میراث جهانی یونسکو ثبت کرده است. مطمئن باشید طبیعتی که در این‌جا می‌بینید، در کمتر نقطه‌ای از جهان قابل دست‌یابی‌ست.

تور ویتنام در بسته‌های متفاوتی عرضه می‌شود. شهرهای تاریخی هانوی و هو شی مین (سایگون)، مملو از مراکز فرهنگی و تاریخی هستند، هر چند در همسایگی خود، جاذبه‌های طبیعی هوش‌ربایی دارند، که در گشت‌های روزانه می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. خلیج هالونگ، به عنوان یک جاذبه‌ی یگانه در جهان هم در برنامه‌ی سفر می‌تواند باشد که توصیه ما هم، بر همین است. نهایتاً اگر عاشق سواحل آرام، لوکس و دنج با ماسه‌های سفید هستید، دانانگ می‌تواند یک مقصد رویایی برای شما باشد.

ترکیب تمامی شهرهای بالا، به مسافران قابل عرضه است و شما می‌توانید وابسته به علایق و بودجه و زمان‌تان، بهترین بسته را برای خود و خانواده‌تان، از آژانس آویسا خریداری کنید.

تور سریلانکا نوروز ۹۹؛ غوطه در جنگل‌ها و سواحل استوایی

تقریباً هم‌زمان با ویتنام، مقصد سریلانکا هم به مسافران معرفی شد، اما در مقایسه با ویتنام، عده‌ی بیشتری به این کشور سفر کردند. شاید نزدیک‌تر بودن، ساحلی بودن، سهولت دریافت ویزا و همچنین نرخ تور ارزان‌تر در این مسیر، همگی دست به دست هم داده‌اند، تا تعداد مسافران بیشتری این کشور را ببینند و برای دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. همین آشنایی بیشتر مخاطبان نیز، سبب می‌شود حداقل در کوتاه مدت، مسافران این مسیر بیشتر باشد، اما باید دقت کنید که ویتنام مسیری‌ست که توانایی جذب مخاطبان بسیار زیادی را خواهد داشت و این مسأله در سال‌های آتی، رخ خواهد داد.

تور سریلانکا

اما تور سریلانکا هم هنوز به نسبت مسیرهایی مانند مالزی و تایلند، برای مسافران شناخته شده نیست و لازم است برای آن‌ها، بیشتر شرح داده شود، تا امکان انتخاب آن را داشته باشند. اگر بخواهیم کار را ساده کنیم که الزاماً دقیق نخواهد بود، سریلانکا ترکیبی از هند به‌خصوص جنوب آن و جزایر مالزی است. در حقیقت از نظر فرهنگی و سبک زندگی و همچنین نوع آب و هوا و طبیعت، با شرایط جنوب هند و مناطق ساحلی آن مثل گوا، مواجه هستیم، ولی امکانات سواحل و دنج بودن و آسودگی مسافران قابل مقایسه با پنانگ و لنکاوی است. آب و هوا و طبیعت این منطقه نیز استوایی‌ست و طبیعتاً گرمای هوا، مهم‌ترین عنصر و البته بهترین آن، برای یک سفر ساحلی‌ست. اگر اهل موج‌سواری هستید، این‌جا می‌تواند یک بهشت برای شما باشد.

در بسته‌های این مسیر، ۳ شهر اصلی قابل برنامه‌ریزی هستند و وابسته به آن، می‌توان بهترین ایرلاینی که در فرودگاه نزدیک به مقصد شماست، را برگزید. شهرهای کندی، کلمبو و بنتوتا ۳ شهر گردشگرپذیر این کشور هستند. کندی در مرکز سریلانکا و در میان جنگل‌های انبوه استوایی قرار گرفته و برای عاشقان طبیعت می‌تواند یک مقصد بی‌نظیر باشد. کلمبو و بنتوتا اما مقاصد ساحلی هستند که کلمبو شامل بخش شهری و بندری نیز می‌شود ولی بنتوتا، یک مقصد ساحلی آرام  و دنج است و برای عاشقان سواحل استوایی، می‌تواند یک مقصد استثنایی باشد.

حالا که آشنایی اولیه‌ای با این مسیر پیدا کرده‌اید، وقت آن رسیده تا تصمیم خود را بگیرید، اگر فکر می‌کنید تور سریلانکا نوروز ۹۹، یک انتخاب مناسب برای شما و خانواده‌تان هست، زودتر با کارشناسان ما در آژانس آویسا تماس گرفته و تور خود را برنامه‌ریزی و خریداری کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا