متفرقه

توسعه زیرساخت‌های جایگاه‌های سوخت هیدروژنی در ژاپن

یازده کمپانی مختلف ژاپن از جمله تویوتا، نیسان و هوندا برای بهبود زیرساخت‌های هیدروژنی این کشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد.


این کمپانی‌ها اخیراً یادداشت تفاهمی برای ساخت جایگاه‌های هیدروژنی در سراسر ژاپن امضا کرده‌اند. جدای از خودروسازان مشهور یاد شده، کمپانی‌های بزرگی چون توکیو گاز، توهو هاس، بانک توسعه ژاپن و شرکت نفت و انرژی JXTG Nipion در این برنامه شرکت خواهند داشت.


دولت ژاپن در نظر دارد تعداد جایگاه‌های سوخت هیدروژنی تا سال ۲۰۲۰ از ۹۰ جایگاه کنونی به ۱۶۰ جایگاه برسد. به علاوه، دولت می‌خواهد تا پایان دهه‌ی میلادی جاری تعداد ۴۰ هزار دستگاه خودروی هیدروژنی در جاده‌های این کشور تردد کنند.


یک دلیل اصلی کند بودن گسترش خودروهای هیدروژنی محدود بودن زیرساخت‌های مربوط به آن‌هاست. هوندا تنها موفق به فروش ۲۴۵ دستگاه از مدل کلاریتی شده و از سویی تویوتا نیز در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰۳۴ دستگاه از مدل میرای را فروخته است. ژاپن سخت در تلاش است تا این موضوع را تغییر دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    دم ژاپنی ها گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. silver

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    الکتریکی یا هیدروژنی
    مسئله این است…!
    از طرفی تسلا و مرسدس بیشتر بر خودرو های الکتریکی تمرکز دارند و در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند
    از طرفی ژاپنی ها (که به بهره وری زبانزد هستن ) بر خودرو های هیدروژنی اصرار دارند
    زمان ثابت میکنه موفقیت با کدومشونه .
    شاید هم هردو موفق باشن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فقط منم که ژاپنی ها رو دوست دارم یا شما هم همینطورید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohamad

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    هیچ کشوری مثل ژاپن منو به وجد نمیاره.
    خدای پیشرفت و تکنولوژی
    بخصوص وقتی از این دست اخبار ازشون منتشر میشه آدم کف میکنه

    http://www.zoomit.ir/2017/5/18/156553/japan-hires-robot-labour/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mercede kaviani

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    شاید قیمت کم شود ولی درد سر سارز که کم نمی شود که هر 4 سال هزینه تعویض باطری بفرض از 10 هزار دلار به 4 هزار دلار برسد
    باز هم اتوموبیل الکتریکی یک وسیله غیر قابل استفاده واطمینان است
    که فقط 10 مایل با سیستم ایرکاندیشن روشن حرکت کنید باطری کامل دسارز میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاسین

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    مطمئن باشید که خودروهای هیدروژنی با سبک زندگی ما با ماشین خیلی تطابق بهتری دارن ژاپنی همیشه بهترین راه رو انتخاب میکنه اینده بخصوص ماشینهایی که قراره برد بالایی داشته باشن با خودروهای هیدروژنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Behrouz anzali

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    هیروژن معقولانه تر از الکتریکی هست .دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. luis

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خودروی هیدرورنی نیز دارای باتری هست ولی نه به بزرگی خودروی برقی حال اگر همین خودروی هیدروزنی باتری خودشو تقویت کنه و علاوه بر تولید برق از هیدروژن توانایی شارژ پلاگین رو داشته باشه یعنی الکتریکی پلاگین و هیدروژن به صورت هم زمان. انگاه خودروهای تمام الکتریکی مثل تسلا بزرگترین رودست هزاره سوم رو از ژاپنی ها میخورند. البته اینا همش فرضی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. شایان

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    واقعا با کیف میکنم میبینم این ژاپنیا رو کارشون درسته واقعا. دنبال توسعه زیر ساخت های خودروهای هیدروژنین اونوقت ما این جا در به در دنبال LPG ایم. واقعا از ماست که بر ماست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا