متفرقه

توقف فروش محصولات پلاگین هیبریدی ژرمن‌ها به خاطر WLTP

خودروسازانی همچون فولکس‌واگن، پورشه، مرسدس بنز و ب ام و فروش محصولات پلاگین هیبریدی خود در اروپا را به خاطر استانداردهای آلایندگی جدید WLTP متوقف کرده‌اند.


این استاندارد آلایندگی جدید از ماه جاری در اتحادیه اروپا عملیاتی می‌شود و خودروهای پلاگین هیبریدی با آلایندگی بیشتر از ۵۰ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


به این ترتیب خودروهای یاد شده مزیت‌های مالیاتی ارائه شده در بسیاری از کشورهای اروپایی را از دست می‌دهند و همین امر خرید یک خودروی هیبریدی را زیر سؤال می‌برد.


به همین منوال فولکس‌واگن نیز مجبور شده فروش پاسات GTE میان سایز را که دومین خودروی پلاگین هیبریدی پرفروش در اروپا می‌باشد را به همراه گلف GTE که آن‌هم چهارمین پلاگین هیبریدی پرفروش اروپاست متوقف کند.

یکی از سخنگویان این خودروساز گفته که محصولات پلاگین هیبریدی فولکس‌واگن پشت خط تست‌های WLTP قرار دارند. او می‌گوید:

تنگناهایی درباره این تست‌ها وجود دارد. ما باید اولویتی برای خودروهای پرفروش قائل شویم.

منظور از خودروهای پرفروش محصولات بنزینی و دیزلی است.

panamera S E-Hybrid
پورشه نیز فروش پانامرا و کاین پلاگین هیبرید را متوقف کرده و سخنگوی این خودروساز گفته پیش‌فروش خودروهای یاد شده تا زمان ساخت آن‌ها صورت نمی‌پذیرد. هنوز زمان‌بندی این موضوع تأیید نشده است.

BMW X5 eDrive Plug-in Hybrid
اما مرسدس بنز و ب ام و نیز در حال کار روی عرضه‌ی محصولات پلاگین هیبریدی پاک‌تر در چند ماه آینده هستند. این خودروها آلایندگی کمتر از ۵۰ گرم در هر کیلومتر خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    به نظر من با توجه به اینکه ماشینای پلاگین هیبرید خیلی پاکتر از ماشینای معمولی هستن، بهتر بود بجای سخت گیری به پلاگینها، به خودروهای معولی سختگیری بیشتری میکردن تا مردم بیشتر تشویق به استفاده از خودروهای پاکتر بشن. در قدم بعدی روی پلاگینها تمرکز میکردن. تا وقتی که خودروی سواری بنزینی و دیزلی تک سوز تولید میشه، فشار باید بر روی اونا باشه. صد در صد ماشین پلاگین با آلایندگی مثلا 60 گرم خیلی بهتر از ماشین معمولی با آلایندگی 100 گرمه. اما بخاطر این قانون زیر 50 گرم، تولید این ماشینا متوقف میشه و مردم میرن به سمت اون معمولیهای آلاینده تر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (658 ديدگاه)

      اتفاقا برنامشون عیب و ایراد نداره ببین ماشین بنزینی تکلیفش مشخصه الایندگی بالا داره خیلی زمان هزینه لازمه تا مثلا ۱۰۰ گرم الایندگیش بشه ۸۰ گرم یعنی در واقع یه جهش علمی تو صنعت خودرو لازمه تا خودروهای صرفا بنزین سوز الودگی کمتری داشته باشن پس تنها راه برای تشویق مردم به خرید خودرو هیبرید و پلاگین هیبرید بستن مالیات زیاد به ماشین بنزینی و در عین حال مجبور کردن خودرو ساز به ساخت خودروهای هیبریدی که فاصله الایندگی بیشتری با خودرو بنزینی داشته باشن که بگن خب از این به بعد ماشین هیبریدی مثلا معاف مالیاته که الایندگیش ۵۰ گرم باشه در واقع برای خودرو ساز راحتتره که بخواد ماشین هیبرید رو توسعه بده تا بخواد ماشین بنزین سوز رو تغییر بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2164 ديدگاه)

    پورشه نیز فروش پانامرا و “””کابین””” پلاگین هیبرید را متوقف کرده !

    اصلاح شود – ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Cadillac

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    به نظر من با این رسوایی دیزل کیت اخیر
    بهینه سازی خودروها چند پله بالاتر رفت
    اگه این اتفاق نمی افتاد شاید هیچ کدوم ازین سخت گیری ها وجود نداشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا