متفرقه

جراحت بیشتر بانوان در تصادفات به خاطر راندن خودروهای کوچک‌تر

خودروهای امروزی ایمن‌تر از هر زمان دیگری هستند. تأکید روی استحکام کابین سرنشین‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن برای پیشگیری از تصادفات باعث شده‌اند میزان تصادفات و مجروحان حوادث به‌طور قابل‌توجهی کاهش یابد. البته اگرچه خودروها ایمن‌تر شده‌اند اما همه رانندگان مثل هم نیستند و این امر می‌تواند روی تصادفات تأثیر قابل‌توجهی بگذارد. یکی از فاکتورهای مؤثر دراین‌باره می‌تواند خودرویی باشد که می‌رانید.

مطالعه جدید IIHS به دنبال بررسی چندین فاکتور متفاوت در تشخیص این بوده که چرا احتمال جراحت جدی بانوان در تصادفات خودرویی بیشتر است. داده‌ها نشان می‌دهد احتمال کشته شدن بانوان در تصادفات ۲۰ تا ۲۸ درصد بیشتر بوده و این میزان برای جراحت جدی ۳۷ تا ۷۳ درصد می‌باشد. البته زمانی که این موسسه بررسی‌های بیشتری انجام داده فهمیده که اختلاف موجود احتمالاً به خاطر خودروی بانوان و شرایط تصادف بوده است.

جسیکا جرماکیان معاون بخش تحقیقات خودروی IIHS می‌گوید:

ارقام نشان می‌دهند که بانوان معمولاً خودروهای کوچک‌تر و سبک‌تری می‌رانند و احتمال فوت و جراحت آن‌ها در تصادفات کناری و شاخ‌به‌شاخ بیشتر از مردان است.

او اظهار می‌دارد زمانی که این موسسه این تفاوت‌ها را در نظر می‌گیرد میزان تفاوت‌ها به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. این موسسه تصادفات منجر به جرح از تاریخ ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ را بررسی کرده است.

البته IIHS اظهار داشته بانوان به احتمال بیشتری (دو و نیم برابر) از جراحت پا در تصادفات رنج می‌برند. IIHS با ترکیب این داده‌ها با اطلاعات جدید به این اطمینان رسیده که کشف این نتایج به بهبود هرچه بیشتر ایمنی خودروها و جاده‌ها کمک می‌کند. داده‌های بیشتر به این معنی است که خودروسازان می‌توانند بهتر از همیشه جان مشتریان محصولات خود را حفظ کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
iihs

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. جناب ایکس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    اگه در آینده یه ماشین اختراع شه که فقط یه چرخ خالی داره و خانما سوار همون یک چرخ تنها هم بشن بازم بد رانندگی خواهند کرد و میمارن به بقیه ی ماشینا XD

    موافقم 22
    مخالفم 42
    1. افشار

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (706 ديدگاه)

      خارج از شوخی یا هر چیز دیگه ای خانمها خیلی بهتر و با احتیاط تر رانندگی میکنن

      موافقم 16
      مخالفم 32
      1. جناب ایکس

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        اصلا اینطور نیست. تو خیابون کلی وقتتو تلف میکنن… جیگرمون خونه بخدا

        موافقم 24
        مخالفم 18
    2. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اره خخخخخخ البته اکثر اوقات از پشت میزنند.کلا دو دسته هستند یک سریا قبول دارند رانندگیشون خوب نیست و یک سری نمی تونند قبول کنند و برای اینکه اثبات کنند تو جاده خطرافرینی می کنند.
      تو جاده انزلی بودم@Aryan Kia میتونه تائید کنه چون کلا جو این جاده رو اخر هفته ها مخصوصا شب های پنجشنبه میدونه.خلاصه داشتم میرفتم که سر یه دوراهی باید سرعت رو کم کرد یهو دیدم یه چیزی رفت تو ما?????? پیاده شدیم دیدم یه 206 البالویی اسپرت که کف خواب بود رفته زیر ماشین ما تا شیشه جمع شده بود من هم چون سپر افرودی فولادی وصل کردم کلا یه وضعی دو تا دختر بچه بودند البته یکمی یکیشون مجروح شده بودند خوش بختانه اینارو اوردم تو ماشین نشوندم کیف تجهیزات همراهم بود یکم بهشون رسیدم و یه ابمیوه دادم مگه پلیس میاد.اخر سر گفتم من ماشین رو کنار میزنم میگفتند نه بزار پلیس بیاد مقصر رو پیدا کنه ??????
      گفتم مقصر که معلومه و …
      ولی خیلی خنده دار بود من هر وقت یادم میاد خندم میگیره

      موافقم 25
      مخالفم 8
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      دولت‌مردان چینی یه برنامه دارند انجام میدهند روی پسران جوان کشورشان که حس مردانگی و ذات اصلیشون برگرده تا مقابل خانوم‌ها حس مُنزَوی نداشته باشند و مردانگی و اعتماد به نفس داشته باشند تا در ارتباطشون مشکل نداشته باشند و این قضیه رابطه‌ی مستقیم داره در کار و پیشبرد بالاتر راندمان اقتصادیشون که چنین ریشه‌یابی میکنند !!!

      امروزه در اکثر جهان ، خانوم‌ها به سبب ( بیشتر ) منطقی بودن ، متفکر بودن و قانع بودن ، وارد کارزار مردانه شده‌اند و اکثریت در مدریت بیزینس موفق‌تر از مردان هستند و دیگر زندگی‌ها زن و مرد نداره و جنس مرد که همیشه خودش را برتر میدیده ، در این زمانه به نوعی به چالش کشیده شده و این چالش روح خشن مردانه را تبدیل به مُردِگی کرده ( چون فرهنگ‌سازی نشده و دین و تعصب اجازه قبول واقعیات را نمیده ) که در اخلاقشان هم تاثیر گذاشته که اتفاقاً این اخلاق مردها در این زمانه که بویی از مردانگی در جوانانش دیده نمیشه (( اکثریت پسرها اعتماد به نفس برخورد با جنس مخالف را در ایران ندارند ) ، زن‌ها را دل زده کرده و به نوعی سوار بر شخصیت مردها میشوند و میتازانند ، در حالی که سیستم آموزشی باید از پایه آموزش بده ، چیزی که در کشورهای سطح اول و روابط زن و مرد شاهدش هستیم ولی در ایران ، جوانان ما یا از این ور بوم میوفتند یا از طرف دیگر بوم (( یا توسری خور زن‌ها میشوند یا برعکس خشن و افسرده و این فقط نیاز به برگرداندن اعتماد به نفس داره تا جایگاه مرد و زن و احترام متقابل حفظ بشه تا در کار ، زندگی و اقتصاد مشکلی به وجود نیاره )) !

      اگر توجه کرده باشید ، خانوم‌ها در کشورهایی مثل ایران علاقه به خودروهای بزرگ و شاسی‌بلند دارند ، برعکس کشورهای جهان اول که خانوم‌ها با اینکه مُستقل و قابل احترام خانواده‌شون هم هستند و حق انتخاب بالایی هم در انتخاب خودرو دارند ، اکثریت خودروهای کوچک را انتخاب میکنند که بر میگرده به روح لطیف و ذات خانوم‌ها و روابط سالم زن و مرد !
      تو ایران اینقدر زندگی برای خانوم‌ها سخت هست به سبب محدودیت‌ها‌ی متعصبانه ، که وقتی وارد عرصه‌ی شغلی و درآمدزایی میشوند ، احساس مردانگیشون بر احساس ذات زنانگی قَلَبه میکنه و بر چیزهایی علاقه‌مند میشوند که بیشتر عُرف علاقه‌ی ذات مردان هست ، چون گویی میخواهند خودشان را به مردان ثابت کنند که دیدید ما زن‌ها هم میتوانیم و… !!!

      این را میشه از خودروهایی که برخی خودروسازان آمارگیری کرده‌اند و مخصوص خانوم‌ها در نظر میگیرند ، شاهدِش باشیم !
      یا ای کاش یه مقاله‌ای باشه تا ببینیم خانوم‌ها در هر کشوری بیشتر چه خودروهایی میخرند تا بیشتر متوجه کامنت من شوید !!!

      موافقم 20
      مخالفم 28
      1. جناب ایکس

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        چی میگی داداش.(دین و تعصب اجازه قبول واقعیت رو نمیده) اسلام به طور واضحِ واضح گفته که جایگاه زن با مرد برابره. اون جاهلیت اعراب بوده که مرد رو برتر میدونستن و دختر زنده به گور میکردن.

        موافقم 14
        مخالفم 35
        1. جناب ایکس

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          ولی با بقیه حرفات کاملا موافقم

          موافقم 8
          مخالفم 13
        2. جناب ایکس

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          و یه چیز دیگه(نمیونم کامنتم رو ویرایش کنم چون 4 ساعت طول میکشه پدال تاییدش کنه)
          یه چیز دیگه اینکه گفتی روابط سالم زن ومرد دو حالت داره: اگر از نظر زندگی روابط اخلاقی خانواده و… میکی درست میگی ولی از نظر روابط جن*** سالم باید گفت که به طور میانگین 32 درصد مردم اروپا حداقل یکبار در عمر خود خیانت کرده اند این درحالیه که در ایران زیر 5 درصده

          موافقم 10
          مخالفم 21
        3. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          همه اینا درسته ولی من فکر می کنم انسانیت فارغ از دین و مذهب و نژاد و ثروت و محل زندگی و … باشه

          موافقم 20
          مخالفم 1
      2. 2646

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        نوید جان، عزیزم، گلم، خوشگلم، برادرم، عشقم

        والا من کامنت تو رو صبح ریپلای کردم و… خودم ناراحت شدم. به خدا همون صبح می خواستم پاک کنم کامنت رو و بی خیال بشم ولی تایک ادیتش گذشته بود. با خودم گفتم طرف جوونه، حالا یه لوغوزی خونده، یه قمپزی در کرده؛ نباید اون طوری برخورد می کردم.
        تصمیم گرفتم دیگه به پست هات رو ریپلای نکنم تا کدورت بیشتر نشه؛ منتها نوکر پدرتم تو هم این قدر ***ننویس دیگه! والا من یکی رو بی خیال شم، دو تا رو بی خیال شم، دهمی دیگه فنرم درمیره یه حرفی می زنم …
        این نکات و نتیجه گیری های … چیه می نویسی؟ والا بیشتر از یه سایت خودرویی، به درد مقدمه داستان های سایت های بالای 18 سال می خوره! بی خیال شو دوست نوجوون من، بی خیال شو. بگذار همه چیز اروم باشه …

        موافقم 11
        مخالفم 17
        1. Muty

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1846 ديدگاه)

          یعنی تو همون :
          ” جناب ایکس ”
          هستی ؟!!!
          عجب شیر تو شیریه …

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          جنابِ کاربر ۲۶۴۶
          الان واقعاً فکر میکنید جایز هست با شما بحث کنم !
          درست میفرمایید ، خوش باشید جوان رعنا و منِ نوجوان را به بزرگی خودتان ببخشید ? !!!

          موافقم 5
          مخالفم 2
      3. mahan

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        نوید جان درست میگی و به شدت موافقم!!
        اینجا خانومه شوهره رو مجبور میکنه یه شاسی چینی بخره (دیدم که میگم) بعد همونی که دوچرخه رو هم نمیتوست برونه میشینه پشتش سیس عقاب میگیره و فکر میکنه به جایگاهی رسیده و بعد چندوقت میزنه ماشین رو داغون میکنه و خسارت به خودشو مردم وارد میکنه چرا به خاطر همون حسی که شما گفتین!!

        موافقم 15
        مخالفم 6
      4. محمد حسین

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (17 ديدگاه)

        نوید جان
        خانوما اگر میخوان تو بحث شغل خودشون رو به مردا ثابت کنند بیان برن تو معدن کار کنند نه اینکه تمام فرصت های شغلی رو با یک پنجم درآمد واقعیش قبول کنند و ما رو به خاک سیاه بنشونند دیگه حالم از آگهی های استخدامی بهم میخوره همه جا خانم میخوان هم درآمدش پایین تره هم … . بعدشم سختی زندگی خانوما رو اصلا درک نمیکنم همه بدبختی و گیر و گور ها برای ما مرداست اتفاقا خانومه با یه شغل متوسط میتونه به زندگیش ادامه بده ولی اکثر مردا به فکر سیر کردن شکم زن و بچشون هستن. اگه منظورتون گذشته باشه این حرف درسته زن ها تو سری خور تر بودن ولی الان که کلا رو مردا سوارند تنها محدودیتی که من دیدم تو رشته ورزشی خودم بوده که جامعه هنوز دوچرخه سواری و موتور سواری خانوما رو قبول نمیکنه وگر نه تو سایر مسایل خانوما تو جامعه حضور فعالی دارند یا حداقل تو شهر بنده این طور بوده.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          تازه می خواستم منشی استخدام کنم یکی گفت منشی مجرد هستم گفتم مجرب عزیز.بعد که رفت رفیقم خندید و گفت سوتی دادی گفتم چرا تازه موضوع رو گرفتم.اینم یکی از گرفتاری های مایه!!

          موافقم 1
          مخالفم 1
    4. Mahdi

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (140 ديدگاه)

      این چیزی که شما میگی درست نیست اتفاقا خانم ها خیلی احتیاط بیشتری تو رانندگی می کنن و به اصطلاح تمیز رانندگی میکنن . خانم خودم تو این چند سال که رانندگی میکنه هیچ تصادفی و خلافی نداشته حتی اینقدر قوانین رعایت میکنه که برای تغییر لاین تو بزرگراه هم راهنما میزنه ولی من خودم به شخصه عادت نکردم وقت به اینه نگاه میکنم
      لطفا فرهنگ رانندگی را بالا ببریم وقتی میبینیم خانمی پشت ماشین نشسته به اون شخص از بالا نگاه نکنید و شاید اون شخص تازه گواهینامه گرفته باشه لطفا مراعات کنید و با بوق عصبانیت استرس اون شخص رو بالا نبریم

      موافقم 8
      مخالفم 8
      1. Genius

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1237 ديدگاه)

        نود درصد لایی کشیدنای تو اتوبان زیر سر راننده های خانمه که میخوان دیده نشدن خودشون تو جاهای دیگه رو با فشار وارد اوردن روی پدال بی جان گاز ماشینشون جبران کنن!!دیگه اینهم که اکثر پارک های دوبله خراب و توقف در معابر ممنوع کار خانم هاست اظهر من الشمسه

        موافقم 6
        مخالفم 4
    5. R

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      دیگه تسلا اومد کمکشون تصادفاشون کم میشه
      تسلا=خودروی ایمن مخصوص بانوان

      موافقم 9
      مخالفم 4
  2. مرسدس فن

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    کاشکی همه بانوان سلامت باشن

    موافقم 25
    مخالفم 25
    1. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      خخخخخخ داداش چرا بت دیسلایک دادند.معلومه متاهل های سایت دلشون خونه ها

      موافقم 28
      مخالفم 6
  3. حسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    تا نوشته رو دیدم یهو خندم گرفت.از دست این ماشینای دخترونه خخخخخخخ بین هاچبک های کوچک مثل اسمارت فورفور رنو توءینگو شورلت اسپارک می گن فقط اسپارک ایمنیش خوبه

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      پدال چرا کامنتم را قبول نکردی؟

      موافقم 5
      مخالفم 5
    2. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      من اصلا قبول نمیتونم بکنم این ماشین هارو.حتی هیوندایi30 که تقریبا کوچک هم نیست یکی از دوستان داشت میگفت بیام دنبالت میگفتم نه خودم میام دنبالت .بنده خدا از 100 تا بیشتر میرفت میگفتم می خوای مارو به کشتن بدی

      موافقم 15
      مخالفم 4
  4. مهدی موتور

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    منم ماشین کوچیک خیلی دوست دارم
    مخصوصا آخرین نسل بیتل

    موافقم 7
    مخالفم 6
  5. حسین دهمرد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    واسه خانوماتون شاسی بلند بگیرین

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. ایران

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (341 ديدگاه)

      ??? راست میگه

      موافقم 10
      مخالفم 5
    2. حسین

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      شاسی بلند برای عابران پیاده خطرناکتر از سدان هست.اما سدان خوبه البته نه هر سدانی(مثل پراید).اون وقت میاین می‌گین سدان ها از بین می‌رن …

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. جناب ایکس

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      بعد بفرستیدشون تو خیابون تا آخر الزمان برسه?????????

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        جرعت نمیکنی دیگه بری تو جاده….

        موافقم 4
        مخالفم 3
      2. mahan

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        ??????این اتفاق برای 3 هفته پیشه ??????خداوکیلی شانس مایه هرچی خل هست به پست ما میخوره
        یه بار غروب بود من خسته داشتم برمیگشتم برم خونه یه سمند توش دوتا خانم بود فکر کن سر ترافیک پشت من گاز چراغ نور بالا جلو منم ماشین بود من کجا میتونستم برم اصلا انگار می خواستند مسابقه ای چیزی بدند.من فقط نگران بودم بزنند به ماشینم یکم جلو رفتیم دیدم می خواد از چپ سبقت بگیره اونم داخل شهر من یه فرمون دادم که بره رفت جلوتر افتاد تو یه چاله نسبتا متوسط.منم راهمو ادامه دادم دیدم بعد یک زمانی اومدند کنار ماشین دو نفری سرشونو از ماشین انداختند دارند با من صحبت می کنند شیشه ها بالا بود داشتم با صدای بلند متالیکا گوش میدادم فکر کردم ادرس می خوان و چیزی شیشه رو اوردم پایین گفتم جانم شروع کردن به بدوبیراه و بزن کنار.من گفتم لطفا مزاحمت ایجاد نکنید برای خودتون بد میشه بعد 20 دقیقه اینا هی دنبالم میومدن زدم کنار گفتم بفرمائید اینا جیغ و توهین که باعث شدی جلوبندی ماشین ما خراب بشه!!????? هر چی گفتم من کاری نکردم اصلا نمیفهمند مردم اومدن و هرچی گفتند بازم نفهمیدند و هی می گفتند به پلیس و شوهرم زنگ میزنم ولی نمیزدند ???.500 تومن بهش نشون دادم گفتم این پول جلوبندی لطف کنید به پلیس زنگ بزنید اگر حرفتون درست بود روی چشم اصلا ادم میفرستم ماشینتونو تعمیر کنند و تحویلتون بدند ولی اگه نبود من با وکیلم ازتون شکایت میکنم و تمام فحاشی هاتونو لحاظ میکنم.خلاصه تا قبل اینکه پلیس بیاد شوهرشون اومد اول خیلی تند و دادی که خانم منو اذیت کردی و اینا ??? گفتم اصلا موضوع یه چیز دیگه هست توضیح دادم کلی بدوبیراه گفت به خانومشو معذرت خواهی کرد و رفتند منم کاری نداشتم دیگه ادم حوصله دردسر رو نداره. اینکه میگی اخرالزمان واقعا راست میگی

        موافقم 28
        مخالفم 5
        1. Benz

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          اینجور ادما میخوان یه کاری کنن از ادم با جنگ و دعوا پول مفت بگیرن !!!! جلو بندی ماشینشونم خراب نشده بود میخواستن ازت پولی بکنند.

          موافقم 14
          مخالفم 1
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          آقا ماهان
          چیزی که گفتی جالب بود ولی برای من تهجبی نداشت !
          چون در این دوره زمونه اتفاقات عجیب دیگر عجیب به نظر نمیرسند !

          نمیدونم چی سوار میشی که داف جذب میکنه ? ، اما یه دوربین صبط تصاویر به عقب و جلوی خودرو ببند که بسیار عالی هست !
          شنیدم در کشور روسیه و چین اجباری شده و امیدوارم در ایران هم اجباری بشه ! به نظرم خیلی کارآمد و واجب هست !

          این روزها که اقتصاد ایران خراب شده ، شیادها خطرناک‌تر و پُرو‌تر شده‌اند که پلیس را هم به چالش میکشند ، چه برسه مردم عادی و از همه جا بی‌خبر !!!!

          موافقم 12
          مخالفم 1
        3. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اره بنز جان.منتها واقعا خسته بودم و هیچ وقت علاقه نداشتم با این ادم دعوا کنم و باهاشون بحث کنم چون فایده نداره و مردم از دور میبینند و فکر ها می کنند و اصلا برای جلوه اجتماعی ادم خوب نیست.خوشبختانه خدا بزرگه بهشون از اول هم گفتم تا قوه قضاییه من خرم میره و … به نفعتونه که با من درنیفتید گفتم به پلیس زنگ بزنید و منتها اگه چیزی نبود پشیمون میشید.بعد دیدم بیچاره اند بنده خدا ها نباید خرده گرفت ما که جایگاهشون نیستیم دیدم شوهرشون خیلی باشخصیت ناراحت بود و معذرت خواست و گفت من کارواش کار میکنم برای عذرخواهی ماشینتونو بیارید این کارواش و … دیدم اون خانم متوجه نمیشه این اقا که متجه میشند و اینکه هنر نیست پیچوندن ضعیف تر از خودم.

          موافقم 13
          مخالفم 2
        4. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ??? ??? نوید جان عجب جمله ای گفتی واقعا اخرالزمانه دیگه واقعا چیزهایی که عجیب هستند امروزه عجیب نیستند.
          من یه مشکلی دارم تو مواقعی که این طور به مشکل برمیخورم خنده ام میگیره واقعا تصور کنید تو همچین موقعیتی ادم هی خنده اش میگیره!!
          راستش نوید جان دیگه شکار پلنگ و داف اینا از ما گذشته!!ماشین هم قابل شمارو نداره یه لندکروزvxr دارم با یه X4 و 730 که کلا تو ارزونی خریدم که قابل دوستان و شمارو نداره ماشین های معمولی هستند منتها چون تو زندون گیر کردیم هنوز جذاب بنظر میرسند یادش بخیر تو روسیه من رنجروور و رنجروور اسپورت و cls63 و gls450 داشتم واقعا حیف که ماشین های ارزنده وارد کشور دیگه نمیشند و همینایی که هم هست با قیمت گذاف و قیمت تعمیرات و قطعات گذافتر بفروش میرسه.اره دوربین ضبط تصاویر خیلی خوب بود و نمیدونستم تو ایرانم میشه نصب کرد ایا مجوز خاصی می خواد؟

          موافقم 11
          مخالفم 6
    4. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      شر به پا نکن حسین جان.بعد دیگه باید به جای دادن یک دیگه پول دیه 4نفر دیگه رو هم بدیم.(البته شوخی کردم خدا نکنه اتفاقی برای عزیزی پیش بیاد)انشالله که همیشه عزیزانمون و خودمون در سلامت کامل باشند

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. محمد

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        داداش این ماشینایی که گفتی تو جی تی ای داری؟

        موافقم 6
        مخالفم 10
        1. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          نه برادر جان.من 5سال مسکو درس میخوندم و زندگی می کردم

          موافقم 12
          مخالفم 6
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    لطفاً تعصب رو کنار بزارید،خانوما افتضاح رانندگی میکنن چه تو شهر چه تو اتوبان،اکثر تصادفات الکی بخاطر این نوع رانندگی خانوم هاست،خانوما ماشین رو فقط بابت پز دادن میخوان نه اینکه واقعا عشق ماشین باشن،حتی بلد نیستن رانندگی درستی باهاش بکنن دیگه چه انتظاری دارید…

    موافقم 20
    مخالفم 11
  7. Benz

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    بابای من زمانی یه خاور بنز ۳۰۹ داشت . منم اون موقع شاگرد شوفر بودم و رانندگی زنا رو بیشتر اونجا متوجه میشدم . یه بار سر چهار راه یه زنه با پراید هاچبک بود ، نتونست از چهار راه به اون گندگی دور بزنه!!!!!!! یا مثلا میدیدم بعضی از این زنا رو داشتن رانندگی میکردن مثل ادمی بودن که انگار کسی دنبالشونه و از جاهایی که تریلی هم میتونست رد شه اینا نیم ساعت توش گیر میکردن!!!!!!!! بابام همیشه بهم میگفت اگه داری رانندگی میکنی ، پشت سر هر کی میخوای رانندگی کن به جز زنا .

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      درست می گفتند ایشون تا حالا تو اتوبان با سرعت حدود 120 به خاطر یه چاله یه خانوم جلوت ترمز نکرده احتمالا ببینی چه عذابیه اگه ادم فاصله قانونی رو رعایت نکنه حتما تصادف می کنه

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. Benz

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        یه بار هم جلوی همین خاور همین اتفاق افتاد ولی اون موقع اندازه سه تا ماشین با ماشین جلویی فاصله داشت حالا اون تو ماشین نمیدونم با کی داشت بحث میکرد وسط جاده یدفعه ترمز زد !!!!! شانس اوردیم سریع جهتمون رو میلیمتری عوض کردیم وگرنه پدرمون در میومد و تصادف میکردیم.

        موافقم 4
        مخالفم 2
  8. Aryan kia

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    وای دل خودمم خونه یه بار داشتیم با فامیلامون سر همون دوراهی میرفتیم اتفاقا پنجشنبه هم بودیک دفعه یه خانومه یهو زد روترمز داشتیم میزدیم بهش حالا جدا از اینکه خانوما رانندگیشون خوب نیست من نمیدونم چرا مردم تو جاده انزلی اینقد جو گیر میشن

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اقا اینم سند حرف من.اقا واقعا این جاده انزلی شما موضوش چیه؟???
      اگه هم اروم بری تورو به کورس دعوت می کنند هی چراغ میدن راه میدی میمونند بررسی هی گاز بدند.خدایی خیلی خوبند لعنتیای شوماخر

      موافقم 9
      مخالفم 3
  9. Aryan kia

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    دوستان میدونم ربطی نداره اما یه چیزی راجع به اسم کاربری خودم بگم بنده به خودرو های کیا علاقه ای ندارم اسمم که آرین کیا هستش به خاطر فامیلیم هستش چون که فامیلی بنده عارفی کیا هست ???? گفتم یه وقت سو تفاهم نشه البته ماشینای کیا خوبن

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اتفاقا ما یک دوست خانوادگی داریم که فکر کنم معاون دانشکده دنداپزشکی طرفای شما باشه.فامیلی ایشون هم کیا هست.ایشون تعریف میکرد یه بار اپیروسشونو برده بودند تعمیرگاه بعد برای نوشتن و تکمیل جزئیات گفت اسم …….. کیا هست صافکاره لبخند زد گفت لقبتونه
      ???

      موافقم 10
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا