متفرقه

تأثیر جنگ تجاری روی تکنولوژی ارتباطی و خودران

تنش‌های تجاری فزاینده بین آمریکا و چین پیش از این روی گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی ۵G تأثیر گذاشته‌اند و قربانی بعدی می‌تواند خودروهای خودران و ارتباطی باشد.


شکی وجود ندارد که در سال‌های آینده خودروها به بزرگ‌ترین و شاید مهم‌ترین دستگاه‌های ارتباطی تحت مالکیت انسان‌ها تبدیل خواهند شد. چنین خودروهایی می‌توانند پر از تراشه‌ها و حسگرها بوده و از پلتفرم‌های دیجیتال برای رقم زدن آینده‌ای پیشرفته‌تر و البته امن‌تر برخوردار باشند؛ اما وقوع جنگ‌های تجاری می‌تواند روی این موضوع اثرگذار باشد.


پس از تصمیم دولت ترامپ برای تحریم گوشی‌های هوشمند هواوی در آمریکا و همچنین برخوردهایی که بر سر تکنولوژی‌های ۵G صورت گرفته، احتمالاً برخی گوشی‌های هوشمند با خودروهای جدید کار نخواهند کرد و شاید برخی خودروها نتوانند با گوشی‌های چینی با زیرساخت‌های ۵G این کشور و آمریکا ارتباط برقرار کنند.

Mercedes-Benz-autonomous
مطالعه‌ی جدید IBM نشان می‌دهد ۱۵ درصد خودروهای جدید می‌توانند تا پایان دهه‌ی میلادی آینده از نوع کاملاً خودران باشند و از آنجایی که خودروهای خودران بین مردم مقبولیت رو به فزونی پیدا می‌کنند بنابراین خودروسازان و شرکت‌های تکنولوژی توجه خود را به ایجاد سیستم‌های دیجیتالی جدید داخل خودرو معطوف خواهند کرد.


هنوز مشخص نیست که آیا این تردیدها در نهایت به کجا ختم خواهد شد و تنش‌های تجاری بین کشورهای مهم جهانی چگونه روی برهم‌کنش خودروها با یکدیگر و محیط اطراف آن‌ها تأثیر خواهند گذاشت. با این وجود نگرانی‌های بسیار زیادی درباره‌ی بحث و گفت‌وگوهای خودروسازان و قانون‌گذاران درباره‌ی چنین تکنولوژی‌هایی وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا