متفرقه

حواس‌پرتی کمتر سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی

این روزها خودروهای مدرن به چهار چرخ‌های بسیار پیشرفته و تکنولوژیک تبدیل شده‌اند اما برخی خودروسازان هنوز هم سیستم‌های اطلاعات سرگرمی فوق‌العاده‌ای عرضه نمی‌کنند.


اگرچه برخی سیستم‌های اطلاعات سرگرمی بهتر از نمونه‌های دیگر هستند اما موسسه ایمنی ترافیک AAA مطالعه جدیدی را انجام داده و در آن ادعا می‌کند سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی حواس‌پرتی کمتری در مقایسه با سیستم‌های اطلاعات سرگرمی ساخته شده توسط خودروسازان دارند.


شاید این نتیجه در نگاه اول یک نتیجه‌گیری شخصی به چشم آید اما موسسه AAA می‌گوید انجام وظایف پیچیده‌تر با اندروید اتو و اپل کارپلی سریع‌تر از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی مرسوم صورت می‌گیرد. این موسسه می‌گوید سیستم‌های یاد شده می‌توانند یک تماس تلفنی را ۲۴ درصد (۵ ثانیه) سریع‌تر از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی انجام دهند و کاربران می‌توانند سیستم ناوبری را نیز ۳۱ درصد (۱۵ ثانیه) سریع‌تر برنامه‌ریزی نمایند.


شاید چند ثانیه خیلی زیاد به نظر نرسد اما می‌تواند تفاوت زیادی بین مرگ و زندگی ایجاد کند. AAA می‌گوید:

رانندگانی که بیش از ۲ ثانیه چشم خود را از روی جاده برمی‌دارند ریسک تصادف را به دو برابر افزایش می‌دهند.

در ادامه گفته می‌شود که رانندگی با حواس‌پرتی در آمریکا مسئول بیش از ۳۹۰ هزار جراحت و ۳۵۰۰ مورد فوتی در هر سال می‌باشد.


به عنوان بخشی از این مطالعه، AAA با محققان دانشگاه یوتا همکاری کرده تا ۵ خودروی هوندا ریجلاین، فورد موستانگ، شورولت سیلورادو، کیا اپتیما و رم ۱۵۰۰ را بررسی کنند. آن‌ها سپس سیستم‌های اطلاعات سرگرمی را با سیستم اندروید اتو و گوشی‌های هوشمند ال‌جی K7 و گوگل پیکسل ۲ و همچنین اپل کارپلی آیفون ۷ مقایسه کرده‌اند.


در کل نتایج به دست آمده برای سیستم‌های خودروسازان خوب نبوده زیرا مطالبات کاربران از آن‌ها بسیار بالا بوده درحالی‌که مطالبات از سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی متوسط بوده است.


AAA می‌گوید اندروید اتو و اپل کارپلی مطالبات رانندگان را در مقایسه با تکنولوژی‌های مشابه خودروسازان کاهش می‌دهند. البته هر دو سیستم هنوز هم سطح ناایمنی از حواس‌پرتی را ایجاد کرده و وظایف پیچیده را نباید در زمان رانندگی انجام داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حسین

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (95 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا