متفرقه

خرید 2.43 درصد سهام پیرلی توسط برمبو

برمبو اعلام کرد سهم کوچکی از شرکت پیرلی را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم و از طریق کمپانی مادر Nuova FourB خریداری کرده است.

سهم ۲.۴۳ درصدی موردبحث ظاهراً بدون اطلاع خود پیرلی خریداری شده است. این لاستیک ساز مشهور تا به اینجا با افت حدود ۴۰ درصدی ارزش سهام خود روبرو بوده است.

برمبو گفته است:

با اتخاذ اقدامات درازمدت برمبو تصمیم گرفته در پیرلی که تاریخچه‌ای قوی در این صنعت دارد سرمایه‌گذاری کند. پیرلی همچون برمبو یک کمپانی بسیار خاص و عالی می‌باشد.

لاستیک‌های پیرلی معمولاً توسط تیم‌های فرمول ۱ و برخی خودروسازان تراز اول جهانی همچون آئودی و ب ام و مورد استفاده قرار می‌گیرند. برمبو نیز تأمین‌کننده سیستم‌های ترمز خودروسازان مشهوری همچون فراری، تسلا، ب ام و، مرسدس و همچنین تیم‌های مختلف فرمول ۱ می‌باشد.

مدیرعامل پیرلی گفته ورود سهامداران جدیدی همچون برمبو به شرکت در چنین شرایط بغرنجی تائید کننده عملکرد خوب این لاستیک ساز ایتالیایی در سال‌های اخیر می‌باشد.

پیرلی در حال حاضر تحت کنترل هولدینگ ChemChina و Silk Road بوده و این شرکت‌ها حدود ۴۵.۵ درصد سهام این برند را در اختیار دارند. شرکت ایتالیایی Camfin نیز حدود ۱۰ درصد سهام پیرلی را در دست دارد.

به همین منوال مدیر برمبو نیز سال پیش گفته بود این شرکت به دنبال خرید قابل‌توجه سهام یکی از شرکت‌ها بوده و شاید این شرکت به بزرگی خود برمبو باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    احتیاجی به گفتن نیستش که پیرلی یکی از بزرگترینو سرشناسترین کارخونه های لاستیک‌ سازی تو جهان هستش که علاوه بر تولید انواع لاستیک خودروهای معمولی تولید کننده لاستیک‌ واسه ماشینای مسابقات فرمول یکم هستش و برمبو هم که تولید کننده ی سیستم ترمز  ماشین و موتورسیکلت هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین دهمرد

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2432 ديدگاه)

    چرا شرکت به این خوبی انقدر سهامش افت کرده؟ لاستیک که یه چیز مصرفیه و همیشه تقاضا واسش وجود داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      فکر کنم به خاطر کرونا باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا