متفرقه

خطرات قابل‌توجه عبور از چراغ‌قرمز در تقاطع‌ها

بنا به گزارش انجمن خودروی آمریکا، در هر روز بیش از ۲ نفر جان خود را به خاطر عبور رانندگان از چراغ‌قرمز از دست می‌دهند.


در سال ۲۰۱۷ حداقل ۹۳۹ نفر به خاطر تصادفات مربوط به عبور از چراغ‌قرمز جان خود را از دست دادند. این آمار حاکی از رشد قابل‌توجه ۲۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۲ است که وضعیت هشدارآمیزی را نشان می‌دهد.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که ۴۶ درصد از تلفات یاد شده مربوط به سرنشینان خودروهای دیگر بوده و بیش از ۵ درصد نیز به عابران پیاده یا دوچرخه‌سواران و موتورسواران اختصاص داشته است.


دکتر دیوید یانگ مدیر بخش ایمنی ترافیک انجمن خودروی آمریکا می‌گوید:

رانندگانی که تصمیم می‌گیرند از چراغ‌قرمز عبور کنند تصمیمی بسیار بد برای به خطر انداختن جان دیگران می‌گیرند. داده‌ها نشان می‌دهند عبور رانندگان از چراغ‌قرمز همچنان یک چالش ایمنی ترافیکی است. تمامی کاربران جاده باید باهم همکاری کنند تا این رفتار را تغییر دهند.

به عنوان بخشی از شاخص فرهنگ ایمنی ترافیکی انجمن خودروی آمریکا، با اینکه ۸۵ درصد رانندگان می‌دانند عبور از چراغ‌قرمز خطرناک است اما حدود یک نفر از هر سه نفر می‌گوید در ۳۰ روز گذشته یک‌بار چنین کاری را انجام داده است.

البته موسسه بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا می‌گوید استفاده از دوربین‌های چراغ‌قرمز می‌تواند رانندگان را از انجام چنین کار خطرناکی باز دارد.

یکی از مسئولان این موسسه می‌گوید:

دوربین‌ها جرائم ارتکابی توسط رانندگان قانون‌شکن را ثبت می‌کند و این امر می‌تواند باعث کاهش چنین رفتارهایی شود. استفاده از دوربین یک راه اثبات شده برای کاهش عبور از چراغ‌قرمز و حفظ جان افراد است.

اگرچه استفاده از دوربین‌ها ایده‌ی بسیار خوبی است اما انجمن خودروی آمریکا می‌گوید تغییر رفتار رانندگان هم امری حیاتی است.


به منظور حفظ جان خود در هنگام عبور از تقاطع‌ها باید سرعت را کم کرد و هوشیار بود. همچنین باید وضعیت چراغ سبز را بررسی کرد به این معنی که اگر مدت زیادی از سبز بودن چراغ گذشته به احتمال زیاد در زمان ورود شما به تقاطع چراغ زرد خواهد شد.

این انجمن همچنین توصیه می‌کند یک یا دو ثانیه پس از سبز شدن چراغ حرکت کنید تا ریسک عبور خودروی دیگر از چراغ کمتر باشد. شاید خودروی پشت‌سری شما از این کار عصبانی شود اما هیچ‌چیزی مهم‌تر از حفظ جان نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    بر عکسش تو ایرانه.
    خدایی شکوه و هیبت تو عکس آخری موج نمیزنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2282 ديدگاه)

      مقر فرماندهی مرگ یا المان؟ ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        مقر فرماندهی جهان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بهراد

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (753 ديدگاه)

        نههه خانه ی شیطان بزرگ محفل آقازاده ها واقع در محله بورلی هیلز شهرستان لوس آنجلس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    همین چند هفته پیش یکی از دوستان ما یه ماشین که چراغ قرمز رو رد کرده بوده میزنه به ماشینش و باعث میشه داشبورد که بر اثر باز شدن کیسه های هوا ترکیده بوده به دست راستش که روی دنده بوده اسیب بزنه و انگشت شصتش قطع بشه خوشبختانه پیوند خورد ولی تصادف بسیار سهمگین و خطرناکی بود امیدوارم هم خودروهای ایرانی هم فرهنگ ایرانی در رانندگی بهتر بشه تا دیگه از این حوادث تلخ که نصیب این دوست ما شد نصیب کسی نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا