متفرقه

خطرات داغ شدن کابین خودرو برای حیوانات خانگی

انجمن خودروی بریتانیا با ذوب کردن یک سگ شکلاتی داخل یکی از ون‌های گشت خود خطرات رها کردن حیوانات در خودروهایی با دمای بالای کابین را گوشزد کرده است.


این سگ شکلاتی ۷ کیلوگرمی که کوکو نام دارد در یکی از روزهای گرم تابستان داخل کابین ون گشت رها شده است.

کوکو که روی صندلی جلوی این ون قرار داشته تجربه ناخوشایند قرار گرفتن در معرض دمای ۴۲.۸ سانتی گرادی را داشته است. از این سگ شکلاتی در تمامی مراحل آزمایش فیلم‌برداری شده است.

این آزمایش که در کل سه و نیم ساعت طول کشیده به منظور نشان دادن فضای کاملاً ناخوشایند داخل کابین خودرو در شرایطی که هوای بیرون گرم است صورت گرفته و مالکان خودروها حتماً باید این مورد را در نظر بگیرند.

در طی نیم ساعت دماغ و دهان کوکو ذوب شده و اندکی بعد نیز گوش‌ها و صورت او ناپدید می‌شوند. پلیس بریتانیا وینس کرین و یوگی که یک لابرادور شکلاتی بوده روی آزمایش موردبحث نظارت داشته‌اند.

این پلیس می‌گوید:

صاحبان سگ‌ها دوست دارند آن‌ها را بیرون بیاورند اما من هنوز هم از مالکان می‌خواهم حیوانات خانگی خود را هرگز در خودروهایی که درب‌هایشان قفل شده رها نکنند. اگرچه ذوب شدن کامل سگ شکلاتی ما سه ساعت و نیم طول کشید اما یک سگ واقعی در کسری از این زمان استرس‌های زیادی را تحمل کرده و در کمتر از ۲۰ دقیقه حتی می‌تواند جان خود را از دست دهد.

او ادامه می‌دهد:

باز کردن شیشه‌ها یا پارک خودرو در سایه برای حفاظت از سگ‌ها کافی نبوده بنابراین بهترین کار این است که حتی برای زمان کوتاه هم حیوان خانگی خود را داخل خودرو ول نکنید. کوکو به حدی واقعی طراحی شده بود که ذوب شدن آن واقعاً شرمساری داشت اما این آزمایش میزان خطرناک بودن رها کردن حیوانات و مهمتر از ان کودکان را در داخل کابین خودروها در روزهای داغ سال به خوبی نشان می‌دهد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. فريد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (507 ديدگاه)

    یعنی مشکل دیگه ای ندارن اینا؟
    خودشونو کشتن با سگ عهه عهه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا