متفرقه

خط‌کشی عابر پیاده سه‌بعدی، ایده‌ای جالب برای کاهش سرعت!

از میان تمامی عواملی که باعث تصادف می‌شوند، سرعت بالا قطعاً مهم‌ترین دلیل است. این موضوع به قدری منطقی و مشهود است که فکر نمی‌کنیم نیازی به توضیح دلایل آن باشد.


یکی از مطالعات مهم موسسه IIHS نشان می‌دهد محدودیت‌های بالاتر برای سرعت مجاز در بزرگراه‌ها و جاده‌های آمریکا باعث شده تعداد مرگ‌ومیر و جراحات افراد بیشتر شود.

با توجه به این موضوع باید گفت اکثر بزرگراه‌ها در کشورهای جهان دارای محدودیت سرعت هستند اما این محدودیت‌ها همان‌گونه که گفته شود اکثراً برای بزرگراه‌ها و دیگر مسیرهای مهم ارتباطی در نظر گرفته می‌شوند. موضوع دیگر هم به نوع برخورد پلیس‌ها در کشورهای مختلف و حتی پلیس‌های یک کشور مربوط می‌شود که در برخی نقاط شاهد برخورد سفت‌وسخت با رانندگان خطرساز و تخلفات سرعت بالا هستیم درحالی‌که در برخش مناطق نیز پلیس‌ها مهربان‌تر هستند!

اما قرار نیست که بالای سر هر راننده‌ای یک افسر پلیس وجود داشته باشد و همه‌ی ما باید قوانین را رعایت کنیم. رعایت سرعت مجاز در خیابان‌ها و محیط‌های شهری نیز اهمیت زیادی دارد. حتی وجود علائم کاهش سرعت و توقف و همچنین هشدارهای نزدیک شدن به مدارس نیز باعث نمی‌شود که برخی رانندگان بی‌مبالات و خاطی به عواقب کار خود و سرعت بالای وسیله‌ی نقلیه فکر کنند.

دانش‌آموزی ۱۰ ساله در مدفورد ماساچوست به فکر ارائه‌ی راه‌حلی افتاده تا بتواند سرعت رانندگان را کاهش دهد. دختری خردسال اما باهوش به نام ایزا این مشکل را در محل زندگی خود حس کرده و با در نظر گرفتن این موضوع اقدام به طراحی خط‌کشی عابر پیاده سه‌بعدی کرده است.

خط‌کشی‌های عابر پیاده با طراحی‌های سه‌بعدی یک ‌راه‌حل قابل‌اعتماد برای کاهش سرعت رانندگان در محیط‌هایی با تردد بالای افراد و کودکان محسوب می‌شود. این طرح‌ها یک دید بصری متفاوتی ایجاد می‌کنند و رانندگان با دیدن آن فکر می‌کنند که از روی سرعت‌گیرهایی با ارتفاع بالاتر عبور می‌کنند.

این راه‌حل واقعاً کم‌هزینه و ساده بوده و قطعاً در دیگر مناطق نیز می‌توان از ایده بهره گرفت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایرانی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام.دختری خردسال اما باهوش!!!!!!!!!!!!!!!!!!عجب،این ایده ی جدیدی نیست که میگید به ذهنش رسیده و الی آخر…مثلا قبلا توی چین و چندتا کشور دیگه این طرح پیاده شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      ایده جالبیه
      اما واسه محلی ها و کسایی که مسیرشون دایما از این خیابونا هست، فقط دفعه اول بازدارنده است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    خیلی جالب بود. چیزی که به راحتی خیلیا شاید به ذهنشون رسیده و ازش عبور کردن ولی این دخترخانم اجراییش کرده. آفرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. هادی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    برای کسی که روزی چند بار این مسیر رو میره و میاد دیگه عادی میشه، برای جاده های ناشناخته ای که وارد میشیم جواب میده ولی این طرح زیاد جواب گو نیست
    من خودم یه زمان خیلی تند رانندگی میکردم تمام چاله های خیابان هم حفظ بودم و لایی میکشیدم ولی الان این کارو نمیکنم به تصادف و بیمارستان نمی ارزه، فرهنگ سازی باید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ho3ein

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (39 ديدگاه)

    تو ایران اگه از اینا خط کشی ها بکنن می بینی پشت سرش ی ترافیک ی کیلومتری درست شده،(شوخی بود)
    ولی ایده جالبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    تو ایران فقط باید قوانین و جریمه هارو سخت کنند / اینجا هیچی جوابگو نیست / خلاف کارهای طلب کار / هرچیزی فرهنگ سازی نمیخواد / شعور میخواد که نیست / خیلی وقتا میگم مردان سرزمین من اینان؟ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    چند سال پیش که تازه رفته بودم سرکار تو شرکت
    بهم گفتن یک تصادف شد ه برو پیگیر خسارت بشو منم رفتم سر حادثه یک تصادف پراید با دو‌سرنشین و‌یک‌ نوزاد. راننده یک‌مرد جوان بود که فوت کرده بود صندلی شاگرد هم یک زن جوان که در دم فوت کرده بود و ماشین پراید با تیر و ترانس برخورد کرده بود جمعیت زیادی جمع شده بود منم اونجا بودم . بچه نوزاد بشدت گریه میکرد جوری فریاد میزد که جیگر ادم کباب میشد چند تازن هم اونجا بودن و سعی کردن بچه اروم کنن ولی به هیچ عنوان اروم نمیشد تا اینکه دو‌ تا از خانم‌ها مسن جرات کردن و‌با وجودی که هنوز امبولانس نیامدن بود جنازه زن داخل ماشین بیرون کشیدن و بچه گذاشتن تو دامن مادرش واقعا صحنه درد اوری بود . نوزاد دستش رو بدن مادر گذاشت و‌ اروم شد برای من که جوان بیست و‌چند ساله بودم‌ این صحنه وحشتناک بود نتونستم نگاه کنم تا چند ساعت این صحنه جلو چشمم بود چهره بچه نوزادی که با ارامش کنار جنازه مادرش اروم گرفته‌بود و‌تمام دنیاش اون بود ولی نمیدونست که به خاطر یک خریت ساده دیگه نه پدر داره و‌نه مادر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی مقدم

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (163 ديدگاه)

      ممنون که تعریف کردی.خیلی تلخ و خیلی تاثیر گذار بود.انشالا که هرگز برا هیچ کی پیش نیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا