متفرقه

پرداخت هزینه بیشتر برای خرید خودروهای امن‌تر در آمریکا

اگر اولویت اول شما در زمان خرید خودروی جدید ایمنی آن باشد باید خود را برای پرداخت مبلغ بیشتری برای خودروهایی که دارای جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی هستند آماده کنید. برای مثال تویوتا کمری ۲۰۲۱ را در نظر بگیرید که یکی از ایمن‌ترین خودروهای بازار بوده و توانسته امتیاز ایمنی Top Safety Pick+ را کسب کند اما نکته‌ای وجود دارد.

قیمت تویوتا کمری ۲۰۲۱ از ۳۳۷۱۵ دلار شروع می‌شود اما نسخه فول آن که دارای چراغ‌های جلوی تطبیقی بوده و توانسته بالاترین رتبه ایمنی را به دست آورد قیمت ۳۹۱۸۵ دلاری دارد. این موضوع به روندی عادی در صنعت خودرو تبدیل ‌شده است. اوایل سال جاری بود که IIHS سخت‌گیری بیشتری برای دست‌یابی به بالاترین رتبه ایمنی اعمال کرد و خودروهایی که دارای چراغ‌های جلوی استاندارد با امتیاز خوب یا قابل‌قبول باشند می‌توانند چنین رتبه‌ای را کسب کنند.

علیرغم این موضوع اکثر خودروها و شاسی بلندهای جدیدی که توانسته‌اند رتبه Top Safety Pick+ را کسب کنند گران‌تر از چیزی هستند که فکرش را می‌کنید. سال پیش تنها هوندا اینسایت و جنسیس G90 بودند که بدون آپشن های اضافی توانستند این امتیاز ایمنی را به دست آورند. در سال ۲۰۲۰ اکثر خودروهای دارای رتبه ایمنی موردبحث از انواع فول یا مجهز به پکیج‌های سفارشی هستند.

البته IIHS معتقد است خودروسازان به انتقادات گوش کرده و در حال ایجاد تغییراتی در مدل‌های پایه هستند تا ایمنی آن‌ها را بالا ببرند. سخنگوی IIHS گفته است:

خودروسازان در حال حذف چراغ‌هایی هستند که در تست‌های روشنایی عملکرد ضعیف‌تری دارند.

برای مثال هر دو خودروی سوبارو ایسنت ۲۰۲۱ و آکورا RDX 2020 بالاترین رتبه ایمنی را کسب کرده و حتی نسخه‌های پایه توانسته در بخش چراغ‌ها بهترین عملکرد را نشان دهند. هوندا اودیسه ۲۰۲۱ نیز دیگر با چراغ‌های هالوژنی که امتیاز مرزی و ضعیف را کسب کرده بودند عرضه نمی‌شوند.

اگرچه برای خرید ایمن‌ترین خودروهای بازار باید مبلغ بیشتری را هزینه کرد اما تجهیزات ایمنی استاندارد پیشرفته‌تر از هر زمان دیگری هستند. برای نمونه تمامی محصولات مدل سال ۲۰۲۱ نیسان با بسته ایمنی سپر ۳۶۰ عرضه می‌شوند که شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران، دستیار نوربالا، هشدار خروج از مسیر، هشدار نقاط کور، ترمز عقب خودکار و هشدار ترافیک پشتی می‌باشد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carsdirect

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Meysam

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    این اختلاف قیمتی که بالا کمری رو مثال زده بنظر من اونجا با درآمدهای اونها خیلی زیاد نیست.
    من که اگه آمریکا زندگی میکردم حاضر بودم اون اضافه مبلغ رو بپردازم.
    ضم اینکه شرایط فروش خیلی عالیی میزارن برای خریداران

    موافقم 18
    مخالفم 4
  2. Enzo

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    همیشه وهرجای دنیا باشی موضوع اصلی پوله .هرکسی پول بیشتری داشته باشه زندگی بهتر .ماشین بهتر .غذای بهتر .وووو…

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. سورنا

      ۲۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      تو ایران پول هم داشته باشی کوفتت میشه بخوای استفاده کنی وختی حتی نفس کشیدنت هم …

      موافقم 6
      مخالفم 2
  3. سامورایی از قله فوجی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    ببین چقدر آمریکا رو به افوله ماشین های مردمشون امنیت نداره

    موافقم 11
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا