متفرقه

خودروهای دست‌دوم محبوب ولی نه‌چندان قابل‌اعتماد

برای خرید خودرو، معمولاً همه جوانب درنظر گرفته می‌شود؛ مواردی مانند گزارش‌های آماری از خریداران خودرو، مجله‌ها، سایت‌های اینترنتی. بسیاری از افراد برای خرید خودرویشان، هفته‌ها و شاید ماه‌ها وقت صرف پیدا کردن یک مدل خوب و قابل‌اطمینان می‌کنند. خودروهای خوب، چه نو و چه دست‌دوم باشند، در هر صورت کیفیت خود را نشان خواهند داد. یکی از چالش‌ها در این زمینه، این است که بسیاری از محصولات جدید کمپانی‌های خودروسازی، در واقع آزمونی برای امکانات جدید صنعت خودرو هستند. در نتیجه، بهترین بررسی کیفی تنها می‌تواند توسط اولین مشتریان این مدل‌ها صورت گیرد.

تولید‌کنندگان از تمام این منابع به عنوان ابزارهای بازاریابی استفاده می‌کنند. امّا در همین حال، بسیاری از بررسی‌ها نمی‌توانند تصویر کاملی از دوام یک خودرو باشند. مطالعات طولانی‌مدت در صنعت خودرو، نتیجه‌ای به مراتب واقعی‌تر ارائه می‌دهند؛ ولی همین مطالعات نیز یک نقطه‌ضعف دارند و آن محدود بودن ارزیابی به مشترکین نظرسنجی یا اولین صاحبان مدل‌های خودرو است. همین مسئله باعث وارد شدن یک پارامتر چالش برانگیز دیگر با عنوان «جهت‌گیری مالکیت» می‌شود.

این موضوع باعث شده تا در تحقیقی تازه، «میزان خرابی» خودروها اندازه‌‌گیری شود. در این تحقیق، نزدیک به ۴۵۰ هزار خودروی مختلف بررسی شده است. تمام این وسایل نقلیه به صورت کاملاً مستقل توسط خریداران حرفه‌ای بررسی شده‌اند. این خریداران برای تشخصیص مشکلات مکانیکی و ساختاری آموزش دیده‌اند؛ مشکلاتی که معمولاً در مطالعات دیگر این صنعت توسط صاحبان خودرو نادیده گرفته می‌شود. در همین حال، این مشکلات توسط کسانی که جهت‌گیری مالکیت ندارند، در برگه نظرسنجی ثبت خواهد شد.

یکی از مواردی که در تحقیق مشخص شده، این است که بسیاری از مدل‌های محبوب موجود در بازار، در هنگام استفاده از یک پیشرانه معیّن، هزینه‌های بسیار زیادی را در طولانی‌مدت برای صاحب خود ایجاد می‌کنند. شاید ترکیب یک موتور و گیربکس کارایی بسیار خوبی داشته باشد، ولی در همین حال، ممکن است ترکیب یک پیشرانه و انتقال قدرت دیگر بسیار گران تمام شود. در ادامه مشکلات خاص در زمینه قابلیت‌اطمینان برخی خودروهای محبوب را بررسی می‌کنیم.

2004 Honda Accord EX
۲۰۰۴ Honda Accord EX
هوندا آکورد. آکورد در بازار خودروهای کارکرده امروز همواره یک قیمت پایدار را حفظ می‌کند. دلیل این موضوع بیشتر به شهرتش به قابل‌اعتماد بودن برمی‌گردد. با این حال، یکی از نقطه‌های تاریک در هوندا آکورد، ترکیب سیستم گیربکس اتوماتیک با موتور ۶ سیلندر در مدل‌های قدیمی آن است. هوندا تقریباً بیش از یک میلیون از این خودروها را در سال ۲۰۰۴ فراخوانی کرده است. ولی با این وجود، باز هم گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد مشکلات سیستم گیربکس برای این خودروهای فراخوانی‌شده، هنوز در جای خود باقی است. این مطالعه نیز نشان‌دهنده این موضوع است که هوندا از لحاظ قابلیت‌اطمینان در درازمدت در جایگاهی پایین‌تر از حدّ متوسط قرار می‌گیرد.

2007 Nissan Altima
۲۰۰۷ Nissan Altima
نیسان آلتیما. خودروهای نیسان آلتیما با موتورهای چهار سیلندر که در بین سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ تولید شده‌اند، از مصرف بیش از حدّ روغن رنج می‌برند که به دلیل عملکرد نامناسب‌ رینگ‌های پیستون آنهاست. مبدّل‌های کاتالیتیک در این مدل‌ها نیز پس از مدتی می‌شکنند و همین موضوع باعث خط اندازی به دیواره سیلندر موتور می‌شود.

2006 Mini Cooper S convertible
۲۰۰۶ Mini Cooper S convertible
مینی‌کوپر. مینی‌کوپرهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ و مینی‌کانورتیبل‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ به دلیل شیفت نامناسب دنده‌ها در سیستم گیربکس تغییر سرعت پیوسته یکی از بدترین عملکردها را در این تحقیق داشته‌اند. ب‌ام‌و در این زمینه اقدامات مهمی را انجام داده، ولی یافته‌های این تحقیق نشان که خودروهای دست‌دوم مینی کوپر موجود در بازار در طول دو سال گذشته دارای این مشکل مزمن بوده‌اند.

Ford F-150 2006
Ford F-150 2006
فورد F-150. مدل‌های F-150 که از موتورهای ۵/۴ لیتری V8 استفاده می‌کنند، در طولانی‌مدت دچار مشکلات پرهزینه‌ای می‌شوند. مدل‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ از اولین مدل‌هایی هستند که می‌بایست از آنها اجتناب کرد. در همین حال، اخیراً مشکلاتی در مدل‌های با پیشرانه ۶ لیتری دیزل در زمینه عملکرد موتور و گشتاور مشاهده شده است. از نظر این تحقیق، از هر دو نوع پیشرانه باید پرهیز کرد.

Dodge Caliber 2007
Dodge Caliber 2007
دوج کالیبر. مدل‌های کالیبر مجهز به سیستم CVT دارای مشکلی مزمن در شیفت دنده‌ها هستند. سیستم گیربکس این خودروها با نیسان آلتیما مشترک است. در این رابطه، نیسان تصمیم گرفت که پوشش گارانتی را برای مدل‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ با سیستم CVTدوبرابر کند. همچنین، این گیربکس با جیپ کمپس، جیپ پاتریوت و میتسوبیشی اوت‌لندر مشترک است. بسیاری از مدل‌ها توسط کرایسلر گارانتی مادام‌العمر شده‌اند، ولی متأسفانه این گارانتی‌ها قابل‌انتقال به صاحب جدید خودرو نخواهد بود.

Nissan Maxima 2004
Nissan Maxima 2004
نیسان ماکسیما. در یکی از بدترین شرایط، نیسان برای مدل‌های ماکسیمای بین ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ سیستم CVT را با یک موتور ۲۶۰ اسب‌بخاری ترکیب کرد. نتیجه این شد که اکنون نیسان ماکسیما با خرابی‌های شدید در سیستم گیربکس خود تبدیل به کم‌اعتمادترین محصول نیسان در این تحقیق شده است. در همین حال، مدل‌های با گیربکس دستی و بدون CVT چنین مشکلی ندارند و بهتر است از مدل‌های CVT اجتناب شود.

Mazda CX-7 2007
Mazda CX-7 2007
مزدا CX-7. مشکلات زیادی با موتور مزدا CX-7 وجود دارد. موتورهای توربو و زمان‌بندی موتور این خودرو، نتایجی عجیب در تحقیق حاضر داشته‌اند. با این که این مشکلات در حال حاضر رفع شده‌اند، ولی این مشکل در بین CX-7‌ های موجود در بازار خودروهای کارکرده گستردگی زیادی دارد.

Honda Odyssey 2002
Honda Odyssey 2002
هوندا اودیسه. تا همین اواخر هوندا ادیسه استاندارد بالایی در بازار خودروهای مینی‌ون داشته اشت. از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶، هوندا اودیسه مشکلات زیادی در زمینه گیربکس تجربه کرده است و علی‌رغم اقدامات اولیه برای برطرف کردن این مشکل، در این مطالعه مشاهده شده که مسئله برای مدل‌های ذکر شده، به شکل مزمن باقی مانده است. اودیسه بدترین عملکرد را در بین محصولات هوندا در این تحقیق داشته است.

Volkswagen Passat 2006
Volkswagen Passat 2006
فولکس‌واگن‌ها. هر خودروی فولکس‌واگن یا آئودی که با موتور ۱/۸ لیتری توربوی چهار سیلندر عرضه شده، دارای مشکلاتی در موتور، کویل‌ها و زمان‌بندی بوده است. این خودروها دارای لیست بلند‌بالایی شامل فولکس‌واگن‌های پاسات، بیتل، جتا و GTI همراه با آئودی A4، S3 و TT هستند. البته فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۱ اقداماتی را در این زمینه صورت داده است. در همین حال، مشکلات گیربکس نیز در بسیاری از این مدل‌ها رایج است. امّا یک راه‌حل جایگزین وجود دارد و آن پیدا کردن مدل‌های با موتور ۱/۹ لیتری توربودیزل TDI همراه با سیستم گیربکس دستی است؛ این مدل‌ها در صورتی که کارهای مربوط به نگهداری آنها به خوبی انجام شود، در درازمدت بسیار قابل‌اعتماد هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. خودروي ملي ,انحصار ملي

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    واسه این خارجی ها که انقدر استاندارد و کیفیت تو زندکیشون تعریف شده اینا میشن خودروهای اشکال دارشون همین ماشین ها بیان تو ایران برای ما بهترین خودروهای دنیا میشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. صادق

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان… ولی دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Arash66

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    فقط این مورد رو اشاره کنم در پاراگرف فولکس واگن ها!، اشاره نکردین که تولید چه سالی مشکل داره ؟

    و مورد دوم موتور 1.8 لیتری تورو در ائودی S3 فقط در نسل اول 8L که از سال 1999 تا 2003 تولید شده، استفاده شده ! در S3 های نسل بعدی موتور 2 لیتری استفاده شده.

    منبع و لیست موتور های آئودی A3 , S3
    http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A3

    اگر می خواهید به کاربران کمک کنید بهترِ اطلاعات دقیق تر و درستی به مخاطب ارائه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. CIFEX

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    من خودم به شخصه خرید 1 ماشین نو رو به 1 ماشین دست دوم ترجیح میدم چون خیلی به ماشینی که زیر پامه حساسم به خصوص از نظر فنی و سالم بودن و …
    ولی فقط و فقط در صورتی دسته 2 رو میخرم که متعلق به 1 اشنای نزدیک باشه تا حداقل بدونم چه بلاهایی سر ماشین اومده
    حتی شاخ ترین ماشین ها هم به خاطر تگهداری بد خیلی زود به بد قلقی میافتند
    این هم یک لینک جالب از قیمت واقعی ماشین ها

    http://www.fardanews.com/fa/news/355329/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%E2%80%8C%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Black Series

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (350 ديدگاه)

      یکی از اقوام ما یه 206 تیپ 5 نو خریده میگه افتضاهه.گیربکسش گازش کولرش و… همه خرابن.خودشم گفت باسکی کارکرده ای می گرفتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۳۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        چون خودکفا شدن دیگه!!!!! D-:
        تا الانم اگه خوب بوده به خاطر اون یه ذره کیفیتی بود که از فرانسه تو خونش داشت…
        اما الان تماماً داااخلیییهه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. جهاتگير

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    واقعأ حال کردید یه دونه تویوتا هم تو این لیست نبود
    فقط تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      تا قبلا ژاپنی ها بودند ، حالا شد تویوتا ؟؟؟؟؟؟

      عجیبه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. carbonado aventador

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    مطلبی عجیب ولی جالب و آموزنده!!!!
    (((95mm*76.4mm VS 94mm*75.2mm)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین احمدی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اگه همینجوریش اینجا تولید شن شیرین 2 تا15 سال باکیفیت ترین و پرفروش ترین وایمن ترین و خلاصه ت… کسب میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. qiasi206

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    اینا اکثرا تو کیربکس اتوماتیک مشکل دارن. کیف رانندگی تو دنده عوض کردنشه اونم دستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. صادق

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    توی این لیست به نظرم مشکلی که نیسان آلتیما داره میشه گفت از بدترین مشکل هاست، جوری که اگه به موقع رسیدگی نشه هم دهن ماشینو سرویس میکنه و هم جیب صاحب ماشینو

    ولی در کل اگه بخوام یکی از اینا رو انتخاب کنم، یکی از 3 تا رو برمیدارم

    1-پاسات
    2-مینی
    3-ماکسیما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۳۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      درود

      خدا رو شکر , داداشم نیسان التیما 2009 داره(البته صفر خریده و هیج مشکلی نداره فعلا)
      (شنیده بود مدل های قبل از 2009 مشکل دارن و اینا اما نه تا این حد!!!!!!!!

      خدا بخیر کنه !!!!!

      البته ب راننده هم بستگی داره ها!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۳۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        داش ناصر، درسته که مشکل خیلی بد و خطرناکی هستش، ولی در عین حال اگه به موقه رسیدگی بشه اذیت کننده نیست، فقط باید ماشینو بهش رسیدگی کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. خودروي ملي انحصار ملي

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    دوستان ببخشید یکم این کامنتم بی ربطه تو نت میجرخیدم یجا نوشته بود یه خیابونی هست تو سئول کره جنوبی بنام تهران مناسبتشم اینه که اون زمان ایران ناسیونال اتوبوس صادر میکرده به کره!! حالا اونا به کجا رسیدن ما به کجا تاسف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۳۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود
      بله متاسفانه وضعیت کشورمون اینطور شده
      این قضیه مربوط به سابق هست اما الان
      توی ایران و کره نام دوپایتخت یکدیگر رو روی خیابونها گذاشتند
      و جالبه بدونید الان اسم خیابون که توی کره بنام تهران(طهران) هست وضعیتش از خیابون سئول واقع در تهران خیلی بهتره
      یعنی خیابون خوبیه
      […]
      اما مهم اینه که بدونیم و تلاش کنیم
      باید تلاش کرد و جنگید و هر کس توی هرجایی و هر حرفه ای هست با تمام وجود به ایران و مردم ایران خدمت کنه
      […]
      مهم اینه که ما میدونیم چی هستیم
      سپاسگزارم
      مهدی (فرزند کوروش ، مبارز آماده ایران)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. امیر

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (568 ديدگاه)

    این مشکلات توی ماشین مود بالا و وارداتی ایرانم زیاده
    مخصوص گیربکس اتومات شون
    مثل گیربکس 206-207 که بعد 30-40 هزار حتما تعمیر و یا سرویس کامل میخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sorena scirocco

      ۳۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      تعمیر کامل دیگه نمی خواد که بی انصافی نکنید،اونم بعد 30 هزارتا،اگه خوب و استاندارد ازش استفاده کنید 70000 تا فقط تعویض روغن گیر باکس میخواد که اونم هزینش متاسفانه زیاده،با این حال نسبت به قیمت و رقبا(مزدا2 و ورنا و آوانته)عملکرد قابل قبول تری داره و پیشرفته داره…

      باز هم به شیوه ی استفادتون خیلی بستگی داره،مثل قراردادن درN در توقف های بلند مدت،عدم زیاده روی در استفاده از حالتs،استفاده کمتر از تیپ ترونیک و… همه ی اینا طول عمر گیرباکس 206تون رو افزایش میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. adrian

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اقا ماشین اتومات فقط تویوتا
      من خودم 160هزارتا با کمری 2007 روندم لامصب گیربکس از روز اولشم بهتره
      اصلا این سوسول بازیها حالیش نیس(عوض کردن روغن گیربکسو شیر برقی واینا)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sorena scirocco

        ۳۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (745 ديدگاه)

        اینکه بحثی توش نیست،منم داشتم(ابته منوآل)کمری اتومات2007 درسته تیپ ترونیک نیس ولی عملکردش با 206 و اینا غیر قابل مقایسس من توی رنج قیمت 206 گفتم گیرباکسش خوبه،

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. Ahmad..F12

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    بنازم مرسدسو ب ام و پورشه و آئودی رو
    فراری و لامبو هم بحثشون جداست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شاهین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    سلام دوستان
    خیلیامون شاید فکر کنیم که ماشینای خارجی کلا بدون خرج هستن ولی به شخصه با خوندن این مطلب نظرم خیلی عوض شد.
    یه مطلب دیگه اینکه،نمیدونم با من موافقین یا نه ولی طراحی ها خیلی عوض شده و بسیار زیباتر و قابل تحمل تر شده.با دیدن این ماشینا حس خوبی پیدا نکردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۳۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      شاهین جون مدرنیته یعنی دم به دم نو شدن… به نظر من طراحی ماندگاره که در اون سنتهای طراحی یک شرکت حفظ بشه
      مثال z4- mustang-s class- land cruiser
      این طراحی ها غالبا ازاین عنصر که گفتم خالین بغیر مینی که همواره اصیله و هنوز هم زیباست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۳۰ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        سلام خاوری جون
        کاملا موافقم.هنر طراحی اینه که خودرویی طراحی بشه که با گذشت زمان نه تنها از ارزشش کم نشه بلکه بالاتر هم بره.جگوارهای قدیمی،فراری ها و مرسدس های قدیمی مثال بارز طراحی ماندگار هستن.
        راستی چرا دوستان نیستن؟ برادران عزیز میلاد،زیگما،احسان،رضا،صادق،محمد و… چرا نیستن؟
        من جایی بودم که دسترسی به اینترنت نبود و قرار بود تا عید فطر بمونم ولی امان از بی اینترنتی! نتونستم دووم بیارم! زود برگشتم تا در خدمت شما باشم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. carbonado aventador

          ۳۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          سلام و درود
          شاهین جان می بینم کم کم داری تعداد کامنت منو رد می کنیا!!!!
          به کارت ادامه بده خیلی مخلصم!!!!!!!!!
          راستی چیزی که پایین کامنت هام می نویسم یه جورایی مربوط به شماهم میشه!!!!!
          (((95mm*76.4mm VS 94mm*75.2mm)))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۳۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          سلام کربونادو جان،داداش من مخلصتم.عمرا بتونم به پای شما توی دانش و اطلاعات برسم.
          راستش میخواستم اون اعداد رو بپرسم! خوب شد خودت گفتی! جریانشون چیه؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. carbonado aventador

          ۳۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          خیلی مخلصم لطف داری!!!
          در یه فرصت خوب می گم این چیه که در دهن بعضی هارو بدجور ببندم!!!!!!
          در ضمن انتظار دارم خودت جست و جو کنی و جوابش رو پیدا کنی!!!!!!
          (((95mm*76.4mm VS 94mm*75.2mm)))

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. امید

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    پیش‌بینی قیمت خودرو در سال ۱۴۰۴ !

    سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران ۱۴۰۴، چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و در آن جایگاه صنعت خودرو در سال ۱۴۰۴ ترسیم شده است.

    در یکی از بندهای این سند، متوسط قیمت یک دستگاه خودروی تولید داخل در سال ۱۴۰۴ معادل ۱۵ هزار دلار برآورد شده است که با توجه به نرخ حدودا ۳۰۰۰ تومانی دلار در حال حاضر، معادل ۴۵ میلیون تومان است.

    البته بدیهی است که قیمت دلار در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت بنابراین با فرض افزایش سالانه ۲۰ درصدی نرخ دلار و بر مبنای دلار حدودا ۳۰۰۰ تومانی فعلی، نرخ دلار در سال ۱۴۰۴ حدود ۹۶۰۰ تومان خواهد بود که با توجه به پیش‌بینی متوسط قیمت حدودا ۱۵ هزار دلاری قیمت خودرو در سال ۱۴۰۴، قیمت خودروهای داخلی در این سال به طور میانگین ۱۴۴ میلیون تومان خواهد بود.

    در آن صورت می‌توان گفت که با توجه به میانگین قیمت ۳۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی در حال حاضر، قیمت ۱۴۴ میلیون تومان برای خودروی تولیدی در حدودا ۱۱ سال دیگر قیمت بسیار مناسبی است!

    البته نمی‌توان میزان افزایش نرخ دلار در ۱۱ سال‌ آینده را پیش‌بینی کرد بنابراین در نهایت باید دید با توجه به پیش‌بینی متوسط قیمت ۱۵ هزار دلاری برای خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۴ و با توجه به نرخ ارز در آن زمان، متوسط قیمت خودروهای تولید داخل در این سال چه خواهد بود.

    طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران ۱۴۰۴، ظرف هفته آینده به خودروسازان ابلاغ می‌شود تا خودروسازان بتوانند برنامه‌های اجرایی از جمله قیمت فروش محصولات خود را بر طبق اهداف این سند تنظیم کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امید

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    پس گاریهای ما چی هستن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mahdi

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    توی این چندتا من در مورد نیسان آلتیما یه خورده برام مبهم هست
    این جمله :

    مبدّل‌های کاتالیتیک در این مدل‌ها نیز پس از مدتی می‌شکنند و همین موضوع باعث خط اندازی به دیواره سیلندر موتور می‌شود.

    مصرف روغنش هم که بالاست

    اگه توضیحی در این رابطه وجود داره یکی زحمتش رو بکشه
    و در مورد پاسات هم با این توضیحی که نوشته شده این ماشین زیاد جالب نیست
    فکر نکنم وضعیتش به این بدی که ذکر شده باشه
    یه نکته دیگه
    این خودروها بعد از چه مدتی به این نقص ها و ایرادات فنی دچار میشن
    از ابتدای مصرف یا بعد از مدتی
    یا اینکه از این خودروها به خوبی نگه داری نشه به این ایرادات دچار میشن؟
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. شلبى

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    هیچ خودرویى از تولیدات جنرال موتورز نیست و از فورد و دوج هم از هر کدام یک خودرو هست،اکثر ماشیناى امریکایى مخصوصا محصولات جنرال موتورز در درازمدت کم دردسر هستند وهزینه نگهداریه خیلى کمى دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      اگر هم این لیست از تمام خودروهای امریکایی بود ، چیزی از ارزش های ماشین

      امریکایی کم نمیشد . اما چیزی که باید همیشه مورد بررسی قرار بگیره ،

      رفتار مدیر ها نسبت به اینجور مشکلات است . البته لازم به ذکر است که بگم

      جنرال موتورز حدود 10 سال از دادن فراخوان جلوگیری کرد و گندی که میبینی

      الان بالا اومده به خاطر همینه . اینو نگفتم که بخوام جنرال رو بکوبم ،

      منظورم این بود که مدیران قبلی جنرال موتورز از فراخوان دادن در

      هراس بودند و از انجام این کار سر باز زدند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ASTON MARTin

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    ای بابا
    پس مای بیچاره باید چیکار کنیم که ماشین های وطنیمون بر اساس خودرو های 15 سال پیش هستن!؟؟
    قبل 80 هزار تا فقط چندینو چند عیب پیدا میکنن و بعد نمایندگی هاش هم حتی حاضر به پاسخگویی نیستن
    تازه اصالت اروپایی هم ندارن و همینجا تولید میشن که این هم خودش نیمی از کارایش رو میکاهه
    واقعا تو این کشور به خودرو بها نمیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. زیگما

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    این لیستا چرت و پرته
    صد تاش تو اینترنت هست هر کدوم هم یه سری ماشینارو بد اعلام کرده!
    حالا نویسنده عزیزمون با انتخاب این لیست کاملا نشون داد چقدر افکار ضد ژاپنی داره
    همه میدونن ژاپنی ها چقدر ماشیناشون سگ جون هست
    خودم ماشین ژاپنی دارم و میدونم و از روی هوا حرف نمیزنم
    پدال دیگه پدال قبل نیست همش پر شده از این مطلب های مزخرف که از یک گروه خاص حمایت میکنه
    من و خیلی از دوستان به این خاطر کمتر میایم پدال شاهین جان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      از چه گروهی برادر من؟! عمده ی انتقادات راجع به من بود که منم فعالیت خودمو کم کردم.بی انصافیه که پدال رو مقصر بدونیم.
      قبلا مثلا مقاله ها و مطالب چطوری بود که الان شده مزخرف؟! متاسفانه یا خوشبختانه قبول ندارم حرفاتو داداش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۳۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        برو بابا تو هم گیر دادی به ارزش خودروسازا!
        بحث من بر سر اینه که یه رسانه چرا باید اینجوری رفتار کنه؟
        چرا جهت گیری باید بکنه؟
        چرا باید گزینشی عمل کنه؟
        اقا جان یکی جواب بده به من
        این اون پدالی نیست که 6 ماه پیش من توش بودم
        این اون سایت خودروی با کیفیت گذشته نیست
        پدال دیگه مثل قبل همه جانبه عمل نمیکنه
        منی که عاشق ماشینم روی این چیزا حساسه
        شاید اگه یکی از بیرون جمع خودمون بیاد و حرفای منو بخونه براش عجیب باشه
        ولی واسه من و دوستان عجیب نیست چون عاشق ماشینیم و از رسانمون “انتظار” داریم
        من از پدال انتظار دارم اگر ایکس خودروساز پارسال یه جایزه بزرگ رو برد و خبرش اومد رو سایت
        خبر برنده امسال هم بیاد
        من انتظار دارم مطلب چرت و پرت که سر تا تهش حرف مفت و متعصبانس نیاد روی سایت(منظور اون سقف پانوراما و اون مطلب بود دوستان با خودشون نگیرن)
        من انتظار دارم مطالب به سفارش افراد روی سایت قرار نگیره!
        من انتظار دارم وقتی خبری منتشر میشه گزینشی عمل نشه
        الان تست 5 تا خودروی امریکایی اومده رو کار اند درایور
        فقط کافی بود تست فلان ماشین المانی میومد رو سایت کار اند درایور
        اون وقت دوستمون اقا مسعود از سیر تا پیاز رو با جزییات در یک مطلب 1000 کلمه ای روی سایت قرار میدادن و وای به حال وقتی که کم کاری د این زمینه اتفاق میوفتا اون وقت بیا و ببین
        پدال باید بهت بگم کنترل و فیلترت خیلی ضعیف شده
        یا واقعا خودت اینجوری میخوای
        یا فیلترت مشکل داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          فکر کنم تنها خصوصیتی که من نداشته باشم همین تعصب روی ماشین خاصی هستش.از ماشین آلمانی مطلب گذاشته بشه یا نشه به حال من فرقی نداره.
          از این ور هم باید بگم که پدال جوری شده که همه میتونن مقاله و مطلب ارسال کنن.شما و بعضی دوستان که الحمدلله دانش خوبی دارین،چرا خودتون دست به کار نمیشین.مگه ماشین ژاپنی و آمریکایی رو دوست ندارین؟! خب شما بنویسین.
          ولی دوستانه یه چیزی رو بگم،بعضیا بدجوری غرور و تکبر دارن.این رفتار به هیچ وجه خوشایند نیست.
          از آقای انیس حسینی هم درخواست دارم که منبع این مطلب رو به زیگما جون بدن تا شک و شبهه شون برطرف بشه.
          یه سوال دیگه،چرا انتظار داریم یه خودروساز همیشه ماشینای بی عیب بسازه؟! اونا اشتباه نمیکنن؟! مشکل ما اینه که اونارو واسه خودمون زیادی بزرگ کردیم.
          در آخر…
          ارزش همه ی ما خیلی بیشتر از یه ماشینی هست که شاید هیچ وقت هم بهش نرسیم.پس دلیلی نداره بخاطر اون از هم دلخور بشیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ehsan

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          جالبه که دوباره دوستان طرفدار خودروهای امریکایی و ژاپنی گیردادن به نویسنده های سایت
          اگر فکر میکنید آقای حسینی جانبدارانه عمل میکنه فقط کافیه روی اسم ایشان کلیلک کنید تا مطالب قبلیشون رو ببینید ، و متوجه بشوید که مطالب ایشون بسیار متنوع است

          یاد مطلب اقای حسینی در تاریخ 4 خرداد افتادم وقتی ایشون مطلب تویوتا در صدر با ارزش‌ ترین برندهای خودرویی دنیا رو بعد از مطلب مورد اعتمادترین سدان‌های لوکس 2014 آقای شهیدی نوشت ، همه ژاپنی دوستان نوشتند آفرین آقای حسینی که دیگه با این مطلبی که شما نوشتید جای حرفی باقی نگذاشتید ، حالا چی شده که اقای حسینی شده جانب دار اون روز جانب دار نبود ولی حالا جانبدار شده
          دوستان عزیز اگر اسم این کار تمامیت خواهی نیست پس چی بهش میگویند ، چیه انتظار دارید دیگه نویسندگان سایت از ماشین های اروپایی ننویسند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. زیگما

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          حالا منبع رو بذاره چیزی عوض میشه؟
          اون داستان سقف پانوراما کروز هم با منبع نوشته شده بود ولی دروغ بود
          از این دست مطالب هم تا دلت بخواد هست تو اینترنت
          فقط کافیه سرچ کنی best suv و اون وقت 100 تا مطلب از 100 سایت معتبر میاد جلو چشمات که هر کدوم یه خودرو رو خوب معرفی کردن!
          بحث من اینه که نباید این جور مطالب اصلا بیاد رو پدال یا اگر هم میاد از جی دی پاوری کار انددرایوری باشه که لاقل سر سوزن مطالشون اعتبار داشته باشه
          شما هم اصلا متعصب نیستی من با خودم بودم :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شاهین

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          در مورد منبع مطلب یا کلا اینکه اینجور نوشته ها باید بیاد رو سایت یا نه،من نمیتونم نظری بدم چون اصلا به من مربوط نمیشه!
          ولی در مورد متعصب بودن،من اینو مطمئنم که متعصبانه از یه برند طرفداری نمیکنم! یادته یه جمله گفته بودم که ما پدالی ها همه ی ماشین های خوب رو دوست داریم بعد گفتی این جمله ماله منه؟! الان که برعکسش رفتار میکنی! واسه من اصلا فرقی نداره از BMW مطلب گذاشته بشه یا از ماشین ژاپنی یا آمریکایی،چون کلا همه شو دوست دارم و دستم از همشون کوتاهه! من نظر میدم و رد میشم! :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          تا قبلا مشکل متعصب بودن من بود که گفتن سایت متشنج شده .

          فکر میکنم دیگه الان سایت بهتر شده . قضاوت با دوستان .

          حالا این مطالب .

          خداوکیلی بالای 10 تا مطلبع متنوع از عملکرد فراخوان های

          جنرال در دیگر سایت ها منتشر اما در پددال هیچ کدام نیامد .

          زیگما این حرف خودته در پست فولکس دیون :

          ((( اصل بی طرفی اینجا چی میییییگه؟
          مگه پدال روزنامس که همه مطالب رو منتشر کنه؟ (و اگر از نظر تو یک سری چیزارو منتشر نکنه پس طرفداره یه برنده! بی طرفی در مطلب ها مشخص میشه نه در اینکه چیرو منتشر کنه یا نکنه چون پدال روزنامه وار کار نمیکنه)))

          خدداوکیلی هر روز یک چیزی رو علم میکنید .

          یک روز متعصب بودن .

          یک روز متشنج بودن .

          یک روز مطالب .

          یک روز منبع .

          یک روز طرفداری .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          این یکی از اون خبرهای جنرال است که پدال نگذاشت :

          مشکل محصولات جی ام جان 5 هزار نفر در امریکا را گرفت
          به گفته مقامات دادگاهی دخیل در پرونده فراخوان های جی ام و مشمول تعیین قرار وثیقه برای آن تا کنون بیش از 5 هزار نفر به دلیل مشکل استارت محصولات این شرکت جان خود را از دست داده اند.

          هر کسی که هر از چندگاهی اخبار دنیای خودرو را پیگیری می کند از فراخوان چند میلیونی جنرال موتورز اطلاع دارد. اما مسئله استارت چیزی است که این غول خودروسازی امریکایی درصدد سرپوش گذاشتن بر روی آن است.
          به گفته باب هیلیارد ، دادستان مسئول این پرونده ، نمی توان تعداد دقیق افراد کشته شده مرتبط با این موضوع را اثبات کرد.
          گرک مارتین ، سخنگوی جنرال موتورز ، گفت: شرکت تنها از 13 مورد تبلیغات مرتبط به مسئله سوئیچ و استارت خودروها مطلع است.به گفته مارتین عدد اعلامی 5 هزار تن مربوط به سرنشینان خودروهای دیگر حاضر در سوانح مرتبط می شود.
          در حال حاضر جزئیات بیشتری در این مورد اعلام نشده ولی قرار است مقامات دو طرف روز پنجشنبه در این باره مذاکره کنند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. زیگما

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          باشه اون جمله مال تو
          جی ام هم آشغال ساز فقط تو راست میگی میلاد
          پدال با پاسخ ندادن به ایمیل من خیلی خوب خودتو نشون دادی
          خداحافظ همگی
          ما که رفتیم
          شما خوش باشید
          ولی این رسمش نیست…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Ehsan

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          زیگما ، عزیز من ، برادر چرا زود قهر میکنید
          عجب حکایتی شده این پدال !
          خوب پدال جان یکم به فکر دوستان آمریکایی دوست باش به هزار ذوق و شوق پدال رو باز میکنند که یک خبر از آمریکایی ها ببینند ( ما هم که بخیل نیستیم تازه لذت هم میبریم )

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      دورد .

      زیگما مخالف 100 درصدیه حرفات هستم داداش گلم . اولا باید بگم که اقای

      انیس حسینی ، یکی از بی طرفدارترین نویسنده های پداله . دوم بگم که مگه

      قراره ماشین ژاپنی خراب نشه ؟؟؟؟؟؟ یا امریکاییی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      چرا فکر میکنید که ماشین ژاپنی بهترین ماشینه ؟؟؟

      من خودم به خصوصیات خودروهای ژاپنی واقف هستم ، اما مشکلات فنی چیزی

      نیست که به زودی ها معلوم بشه .

      اگر در امار جی دی پاور خودروهای المانی نبودند ، چیزی از ارزشهاشون کم

      نشد ، هم از نظر ارزش برند و هم تاثیر پذیری در فروششون .

      حالا این مطلب دقیقا عکس اون مطلبه که ژاپنی ها ایراد داشتند . داشتند که

      داشتند . مشتری تصمیم میگیره که این ماشین خوبه یا نه . فروش این ماشین

      ها هم نشون میده که مشتری های وافادار داره . مخصوصا اف 150 .

      بعدشم شما که میگی در اینترنت 100 تا ازین مطلب ها هست ، دروغ نبوده که .

      حتما مشکل داشتن . مهم اینه که کمپانیه پاسخگو داره .در ضمن این لیست

      از برند های معمولی هست . من این مشکلات رو قبول دارم و از نظر من هیچ

      اشکالی نداره . چون ممکنه برای هر خودروسازی پیش بیاد . چه تویوتا . چه

      فولکس . چه اشکودا . این مشکلاتی که برای فولکس پیش امده ، مطمئن باش

      برای اشکودا هم بوده . اما دلیل بر بد بودن نیست . اما پیچ صندلی شل

      باشه ، خیلی بد تر از این موضوعه فنی هست .

      در هر حال باز هم تاکید میکنم که این خرابی ها چیزی از ارزش ماشین

      برندهای ژاپنی و امریکایی و فولکس کم نمیکنه .

      اتفاقا به نظر من اینجور مشکلات خیلی هم خوبه تا کمپانی بتونه خودشو

      برای مشتری متعد نشون بده و نظرش جلب کنه .

      ببخشید زیاد حرف زدم .

      اما اینقدر مطمئن هستم که اگر این لیست پر بود از ماشین المانی ، خیل عظیم سرکوبی

      ها و انتقادات وارد مطلب میشد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. carbonado aventador

        ۳۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        از تعداد کامنت هات معلومه که چقدر نمیایی پدال!!!!!!!
        (((95mm*76.4mm VS 94mm*75.2mm)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. توفیقی

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1122 ديدگاه)

          کربونادو این اعدادی که تو نوشتی یا کالیبر گلوله هست یا کالیبر توپ جنگی…
          فکر کنم بازی جنگی زیاد میکنی.
          تو این لیست هم به غیر از مینی که واسه GF ام میخوام از بقیشون بدم میاد.جاشون تو لیست درسته

          ژاپنی ها انقدر ماشین میزنن که رفته رفته کیفیت جاشو به کمیت میده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ASTON MARTin

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          وای شماها چقد تعصب به خرج میدین.. ولش کنین بابا … دشواری نداره که

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. carbonado aventador

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          نخیر توفیقی جان!!!!!!
          ارزش این عددها خیلی بیشتر از این حرفاست!!!!!!
          (((95mm*76.4mm VS 94mm*75.2mm)))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۳۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        زیگما جان

        خبر هایی که میاد رو سایت تماماً خبر های روز هستند که اکثراً بچه های انجمن سعی میکنن پر مخاطب ترین ها و پر بازدید ترین ها رو که حدس میزنن مورد توجه قرار بگیره رو ترجمه و منتشر کنن

        از قضا شما طرفدار ژاپن یا آمریکا هستی که چون اکثراً از مطالب خودروهای اروپایی مطلب ارائه میشه طبیعیه ناراحت بشی ولی اینطوری نیست که مطالب چون باب سلیقه ی شما نیست مزخرف باشه

        من خودم قول میدم از این به بعد به اخبار آمریکایی بیشتر توجه کنم و ازشون مطلب بزارم تو پدال

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          به روز؟
          یک دفعه گفتم بازم میگم
          مطلب در مورد فلان خودرو ساز میاد رووسایت خارجی سه سوته دوستان ترجمش میکنن
          الان سه روزه فورد اکسپدیشن تست شده
          خبر تصاویر جاسوسی نسل جدید کامارو اومده
          ولی هیچ کدوم نیومده رو سایت!
          به روز بودن واسه برخی خدروسازا در این سایت صدق میکنه که تمامی تصاویر جاسوسیشون به عنوان میاد روی سایت ولی تست خودرو های مهم بقیه خودروسازا روی سایت نمیاد
          به روزی اینه؟
          بس کنید بابا با ادم های احمق و نادان که طرف نیستی(ببخشید به خاطر این حرف)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          زیگما همین الان فورد رنجر رو که ترجمه کرده بودم فرستادم رو سایت
          آپ میشه تا دو روز دیگه برو حال کن
          اصلانم بد نگفتم از چیزی، کاملا بیطرف و حتی به نفع فورد جمله بندیارو تمام کردم چون واقعا خوشم اومد از رنجر

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. مرتضی

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      لاف نزن!! نفهمیدیم تو به چه دینی هستی یه روز ژاپنی پنج روز آمریکایی و …….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. sorena scirocco

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (745 ديدگاه)

    در ایالات متحده،وقتی یه خودروی جدید عرضه میشه معمولا اوج فروش در سال اول نیست،چون مردم میگن صبر کنید تا سال آینده که نقایص نمونه اولیه رفع بشه(مصداقش در متن بالا هست)تو ایران با عرضه ی خودروی جدید میگن همه برین بخرین تا شرکت گندنزده بهش…

    شاید فقط تو ایران باشه که”سری اول،وارداتی”یه ویژگی مثبت برای خودرو تلقی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mahdi

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    جناب زیگما فکر نکنم اینطور باشه که شما میگید
    پدال بدون غرض کار میکنه
    هرچند توی این لیست پاسات و مینی اومده به اضافه داج و فورد
    اما در مورد نیسان آلتیما سوالم رو مطرح کردم که هنوز پاسخی دریافت نکردم
    و منشاء سوالم در مورد نیسان این بود که تصویری ذهنی خوبی از همین نیسان ماکسیما فعلی ( داخل ایران) داشتم و برام قابل قبول نبود این نقایص نیسان
    باید منتظر نظرات در مورد سوالم بود
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (43 ديدگاه)

      دوست عزیز دقت کنید نوشته این مشکلات در گیربکس های دستی وجود نداره و روی CVT ها هست ماکسیما های ایران هم یا اتومات هست و یا دستی و CVT نداره
      در ضمن ماکسیما در ایران خیلی وجه بالایی داره (چون در قیاس با بقیه اشغالا واقعا حکم طلا رو داشت) ولی در خارج کشور گزینه های خیلی خوب دیگری هم هست که خود من و شما هم باشی شاید دیگه سمت ماکسیما نری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. زیگما

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      آقا جان یک کلام ختم کلام
      منطق من نمیتونه بپذیره هوندا آکورد و نیسان آلتیما ماشین پر دردسر باشن
      عقل من فکر من نمیتونه بپذیره پرفروش ترین ماشین در امریکا برای بیش از سی سال پر دردسر و نا مطمین باشه
      اینو تو امریکا بری از یه طفل 6 ساله بپرسی
      بقران بخدا به هر چی فکرشو بکنی قسم
      اون بچه 6 ساله هم به کیفیت هوندا اعتقاد داره
      اخه من نمیفهمم این مطلب چرتو از کجا اوردن؟
      اکوردی که تو اوج بحران رکورد فروش میشکوند الان میشه نا مطمین!
      اکودی که 20 ساله بهترین خودرو از نگاه مشتریه میشه پر دردسر!
      التیما هم همینطور
      شرم آوره پدال
      هر کسی 1 بار یه گشتی توی نت زده باشه حتما میدونه این چیزارو
      خجالت آوره پدال

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۳۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        زیگما جان رشته تحصیلیت چیه شما؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          صنایع

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          آهان ok

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. sorena scirocco

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (745 ديدگاه)

          زیگما مدیریت یا مهندسی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. sorena scirocco

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (745 ديدگاه)

          زیگما مهندسی صنایعی؟هم رشته ایم؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      ربطی نداره چون پرفروش ترین ماشین امریکا هست پس پردرسر هست .

      تویوتا هم جزو با کیفیت ترین ها هستش ، پس نباید 30 میلیون فراخوان داشته باشه ؟؟؟

      مشکلات برای همه خودروها هست .

      دلدیل هات اصلا قانع کننده نیست زیگما . یادته وقتی من از فراخوان تویوتا

      ایراد گرفتم همه گفتن ، هرچقدرم ایراد بگیری ، تغییری در فروش ارزش تویوتا

      و دید مشتری و … ایجاد نمیشه . این هم همون مساله است .

      دوست عزیز این دلیل نمیشه که چون ماشین ژاپنی هست و پرفروش بوده ، این وصله

      ها بهش نمیچسبه .

      مهم اینه که این مطلب دروغ نیست و خرابی هاش هم موجوده . بعدشم طبیعی هستش که

      در گیبرکس های CVT مشکل باشه . چون هنوز همه گیر نشده . هنوز به طور کامل از

      مرحله ی ازمون و خطا بیرون نیامده .

      با این حرف های شما پس باید بگیم :

      مرسدس بنز چون اولین خودروساز دنیاست و از همه بیشتر تجربه داره ، ماشیناش به

      طور کامل مشکل ندارند .

      ماشین های رولز و بنتلی و … که همگی دست ساز هستند و 4بار چک میشوند و

      مشتری انتظار بالایی از این ماشین داره ، نباید مشکلی داشته باشند .

      خداوکیلی دیگه میخوان بگین ماشین ژاپنی و امریکایی خدا هستند .

      مردونه اگر این مطلب فقط از خودروهای المانی بود ، معلوم نبود الان در کامنتها

      چی نوشسته میشد . کلاه خودتونو قاضی کنید .

      باز هم میگم که مشکلات و خرابی برای همه برندها و ماشین ها هست . المانی و

      امریکایی و ژاپنی هم نداره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mahdi

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود به همه دوستان
      از آقا عرفان و زیگمای عزیز و میلاد جان برای پاسخگویی ممنونم
      من اعتقادم بر این هست که احتمال خیلی کمی وجود داره که نیسان و هوندا به این صورت ضعف داشته باشند
      بازهم جواب سوالم رو نگرفتم
      سوال اینه :
      مبدّل‌های کاتالیتیک در این مدل‌ها نیز پس از مدتی می‌شکنند و همین موضوع باعث خط اندازی به دیواره سیلندر موتور می‌شود.

      مصرف روغنش هم که بالاست

      مگه ماشین تست نمیشه؟
      چرا یه همچین مشکلی باید بوجود بیاد
      اونم ژاپنی!!!!!!!!!!!!!!!!
      سپاسگزارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. کافر مقدس

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    دوستانی ک اظهار فضل میکنن متوجه این باشن یک یه سری از کامنت های من و امثال من هیچ وقت تایید نشد و نمیشه

    بحث این کشور و اون کشور نیست بحث دست هایی پشته صحنه ست ک از پشت پرده مییاد . . . . . . . . . نمونه ش در مطلبی بنده و زیگما جان ب خاطر کوته فکری یه دوست عزیزی دروغگو خطاب شدیم! و در پاسخ ب کوته فکری اون عزیز پست دادیم ک هیچ وقت تایید نشده

    و این پایانی ست برای پدال

    پ ن : امروز اتوبان!

    http://www.delkash.net/upsara/do.php?img=147

    http://www.delkash.net/upsara/do.php?img=148

    متاسفانه هنوز عکس هام رو تو یکی از فروم ها نذاشته تو یه سری پیج ها ب نام دیگران ثبت شد!

    اینم آخرین پست و حضور ما ب همراه ماشین ما . . . . .

    http://www.delkash.net/upsara/do.php?img=149

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      کافر جان اون پژو 405 از توئه !!! :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. PEUGEOT

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    واقعا باعث تعجب منه ماشینای ژاپنی به سخت جون بودن معروفن ولی تعدادشون در این لیست خیلی زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. PEUGEOT

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    و بازم باعث تعجب منه که همه خودروهای فرانسوی رو متهم به استهلاک بالا می کنن ولی حتی یه دونه خودروی فرانسوی در لیست وجود نداره!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    جناب PEUGEOT
    این لیست برا آمریکاست ، تو آمریکا ماشین فرانسوی وچود نداره دوست عزیز

    برا همین تو لیست هم اسمی ازشون نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PEUGEOT

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      آقا محمد نمی دونم چرا دوست داری هر آماریو به آمریکا بچسبونی
      در این مطلب حتی یه کلمه هم از آمریکا اسمی برده نشده
      بعدشم خودروهای 405 و 206 در آمریکا کشک بودن؟!!!!
      405 خودرویی بود که سه سال در ایالات متحده تولید شد و 206 یکی از پرفروش ترین خودروهای آمریکا بود.
      وقتی بعضی ها بیان بگن خودروهای مدل فرانسوی آشغالن در حالی که حتی از نزدیک این ماشینو ندیدن انتظاری بیش از این نمیشه داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. نخبه ایرانی مهندسی ایرانی صنعتی شریف

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هرتمدنی برای پیشرفت کردن بایدرنج بکشه اماشماهمه چیزومفتی میخاین با وجود این تحریم ها(قطع رابطه پژوباایران و….)وبرای اینکه خط طولید هامتوقف نشوندوکارگران بیکاروازهمه مهم تربی نیازشدن به کشورهای غربی تولید پراید بهترین گزینه برای ایران وایرانی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (208 ديدگاه)

      سوادت نم کشیده شریف برو یه فکری به حال خودت بکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mt amre

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      با عرض معذرت ظاهرا شما تا به حال فقط درس خوندید و از خودرو و مسایل مرتبط اطلاعی ندارید که نظرتون اینه وگرنه همه میدونند زمان طاغوت وقتی تو ایران پیکان و رنو تولید میشد کره حرفی واسه گفتن نداشت چطور الان به اینجا رسیده؟ تحریم خودرویی ایران دو سال طول کشیده تا دو سال پیش تحریمی نبود ولی خودروسازهای وطنی به کجا رسیدند؟ پراید هاچ بک کره ای تبدیل شد به صندوق دار ، با تعویض چراغ 10 مدل پراید جدید تولید شد این شده پیشرفت
      حرف زیاده همه میدونند خواهشا با دید کامل به قضایا نگاه کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۳۱ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        بعید میدونم درس هم خونده باشه این نخبه خان

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sorena scirocco

          ۳۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (745 ديدگاه)

          مسیح با عنوانی جدید وارد می شود،مااز دست شما نباید آرامش داشته باشیم؟رفتارت دقیقا مث مسیحه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Ehsan

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      شما فکر کن یکی مثل ( م .ب ) رئیس اسبق سایپا از صنعتی شریف بیرون اومده ، یعنی تو میخواهی من باور کنم امثال این آقا با کنکور و بدون سهمیه رفتند به دانشگاه شریف

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. sorena scirocco

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      میخوام همه ی کارگرا ی سایپا بیکار بشن ولی نبینم هموطنم که به خاطر ناچاری سوار پراید شده بود به خاطر پلت فرم 20سال پیش و اربگ های من در اوردی تو ی واژگونی ساده جونشو از دست نده،شما هایی که دارید خودتون رو به خاطر غزه به آب و اتیش میزنین لابد میدونید جون آدم ها مهمترین پارامتر تو دنیاس که نباید نادیده گرفته شه،اصلا میتونی درک کنی وقتی یکی از نزدیکانت به خاطر بی کیفیتی شدید ماشینش تو یه تصادف ساده جونشو از دست میده یعنی چی؟میتونی بفهمی تو این وضعیتی که ما برای آلودگی هوا و منابع داریم برچسب e پراید یورو4 یعنی چی؟میدونی 80 گرم کربن دی اکسید برای موتور 60 کیلوواتی یعنی چی؟
      بعد حالا کی گفته باید کارگرا بی کار بشن؟
      اینقد رو اعصاب آدما نرید به خدا آخر عاقبت نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. sorena scirocco

      ۳۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (745 ديدگاه)

      طولید؟!این که دیگه غلط تایپی نمیتونه باشه عاقای نخبه…

      بااین که از غلط املایی گرفتن به شدت متنفرم(اونم اینجا که هیچ ربطی نداره)اما برای کسایی که ادعاشون سر به فلک کشیده مجبورم ثابت کنم خیلی بی سوادی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. ع.و

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آقا اونجا مثل اینجا ماشین سرمایه نیست کالای مصرفیه یعنی ماشین از پدر به پسر ارث نمیرسه خراب شد عوض میکنی باشرایط عالی یه نو میگیری نه مثل ما از سال 84 یه سمند ال ایکس گرفتیم حالا رفتیم یه صفر یگیریم یارو میگه دیوانگی نکنی اونو بفروشی جاش صفر بخری تازه خدمات پس از فروشم قابل مقایسه نیست ضمنا مشکل f-150برا کسی مشکله که دوج رم و سیلورادو و…… تو انتخاباش هست نه نیسان آبی و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    دوستان خواهشن تعصب رو بزارید کنار

    هر ماشینی ممکنه مشکلات فنی داشته باشه حالا چه ژاپنی آلمانی آمریکایی و…
    حالا چون ژاپنی تو لیست هست باید بگیم لیست فیکه یا ….
    این دلیل نمیشه جبهه بگیرید

    تودنیای تکنولوژی و فنی این چیزا طبیعه هستش

    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مرتضی

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    و باز سلطنت مطلق ژاپنی ها و بدقواره های امریکایی در بدترین بودن!!! اونایی که گلوشون داش جر میخورد بخاطر جی دی پاور الان چرا اینقدر دردشون اومده منطق تو قبول نمیکنه خوب به درک که قبول نمیکنه منم خیلی از امارها تو کتم نمیره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا