متفرقه

خودروهای کلاسیک چگونه به دست فیلم‌سازان می‌رسند؟!

فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی همچنان محبوبیت بالایی دارند اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که بسیاری از خودروهای کلاسیک حاضر در فیلم‌ها چگونه به دست فیلم‌سازان می‌رسند؟


مجله‌ی آتلانتا به این سؤال پاسخ داده زیرا اخیراً به کمپانی Y’allywood Film Cars سر زده است. تخصص این کمپانی تهیه‌ی خودروها برای استودیوهای فیلم‌سازی می‌باشد. اگرچه نام این شرکت خیلی به گوش نخورده اما حتماً با برخی از خودروهای تهیه شده توسط این شرکت آشنا هستید چراکه اکثر آن‌ها در فیلم‌های زیادی همچون “اگه میتونی منو بگیر” و… رؤیت شده‌اند.


برای مثال این شرکت نقش مهمی در فصل سوم “چیزهای عجیب” داشته زیرا گفته شده که حدود ۷۰ خودرو برای یکی از صحنه‌ها تأمین شده است.


البته کمپانی موردبحث کار خود را از خیلی سال‌ها قبل و به‌صورت خیلی ساده‌تر شروع کرده است. Beth Aylward مؤسس این شرکت یک دستگاه رامبلر کانورتیبل ۱۹۶۱ را خریداری می‌کند. این خودرو در فیلم آمریکن دریمز حضور پیدا کرده و پس از آن بوده که مؤسس شرکت به دیگر مالکان خودروها صحبت کرده و فهمیده که صنعت فیلم‌سازی به خودروهای کلاسیک نیاز دارد.

او نهایتاً به آتلانتا رفته و با جانا لوپمن به عنوان دارنده کلکسیون خودروهای کلاسیک دیدار می‌کند. لوپمن به آیلوارد می‌گوید یک گروه فیس‌بوکی تشکیل داده و در آنجا مالکان خودروهای کلاسیک با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و درباره‌ی فیلم‌های آتی اطلاعاتی به دست آورند. این گروه نهایتاً به شرکت  Y’allywood Film Cars  تبدیل شده که حالا دارای حدود ۲۰۰ عضو است که برخی از اعضا دارای ۲۵ خودروی متفاوت می‌باشند.

وجود شبکه‌ی ارتباطی بزرگ به آن‌ها اجازه داده تا با استودیوهای فیلم‌سازی ارتباط برقرار کرده و خودروهای گوناگونی از محصولات عضلانی گرفته تا خودروهای مدرنی همچون تسلا مدل S را در اختیارشان بگذارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Saeed

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    هی میگفتم خدایا این ماشین هارو بازسازی میکنن یا از شهر کوبا میگیرن و فیلم میسازن….
    نگو کار ایناست….
    ممنون پدال جان مطلب مفیدی بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۲۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      اره منم همیشه فکر میکردم و فکر میکردم با فتوشاپی ترفندی چیزی یه ماشینو به جای یه ماشینه دیگه میزارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کافر مقدس

    ۲۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    مالک مرکوری چرا تبدیل به سوسک نشده؟ به ما گفته بودن هرکی از این شلبارکا بپوشه سوسک میشه که

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    الان اینقدر ماسک و فیلتر در نرم افزارهای مختلف اومده که میشه تخت و گاری رو به هر چیزی که میخوای تبدیل کنی.
    ولی نچرال یه چیز دیگه اس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا