متفرقه

خودروهای الکتریکی ارزان‌تر از نمونه‌های درون‌سوز می‌شوند!

تا سال ۲۰۴۰ بیش از نیمی از فروش کل خودروها در جهان به نسخه‌های الکتریکی اختصاص خواهد داشت و این امر نشان می‌دهد که صنعت خودرو در سال‌های آینده چه تغییرات قابل‌توجهی را تجربه خواهد نمود.


بلومبرگ با توجه به این موضوع مجبور شده پیش‌بینی‌های قبلی خود را اصلاح کرده و اعلام نماید خودروهای الکتریکی می‌توانند سهمی حداکثر ۵۷ درصدی از کل فروش خودروها در جهان را به خود اختصاص دهند. خودروهای الکتریکی در چارچوب زمانی یاد شده می‌توانند سهمی قابل‌توجه از بازار خودروهای تجاری سبک در بازارهای آمریکا، اروپا و چین را داشته باشند.

Faraday Future FFZERO1 Concept

یکی از مدیران بلومبرگ گفته است:

قبلاً دیده‌ایم که فروش خودروهای مرسوم از حداکثر نقطه‌ی خود پایین آمده است.

توسعه‌ی سریع خودروهای الکتریکی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از نظر قیمت با خودروهای درون‌سوز برابری کنند. هزینه‌های نگهداری این خودروها نیز پایین‌تر بوده و این به معنی سبقت قریب‌الوقوع خودروهای الکتریکی از خودروهای سنتی است زیرا آن‌ها انتخاب اقتصادی‌تری برای خریداران هستند.


در طول ۲۰ سال آینده فروش خودروهای الکتریکی از ۲ میلیون دستگاه سال پیش به ۵۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۴۰ خواهد رسید. برخی تحلیل گران می‌گویند در همین بازه زمانی فروش خودروهای درون‌سوز نیز از ۸۵ میلیون دستگاه سال ۲۰۱۸ به ۴۲ میلیون دستگاه کاهش پیدا کند.


کاهش سریع قیمت باتری‌ها و حرکت به سمت خودروهای الکتریکی باعث شده هزینه‌ی هر کیلووات ساعت از باتری‌ها کاهش ۸۵ درصدی داشته باشد که دلیل این کار هم بهبودهای فرایند ساخت و مقیاس اقتصادی بهتر است.


با توجه به جدیدترین روند طی شده در بازار گفته می‌شود خودروهای الکتریکی تا اواسط دهه میلادی آینده ارزان‌تر از خودروهای درون‌سوز خواهند شد. این ارزان‌تر شدن هم از نظر قیمت خرید و هم از نظر هزینه‌های نگهداری طولانی‌مدت خواهد بود. خودروهای الکتریکی به خاطر قیمت پایین‌تر برق در مقایسه با قیمت بنزین یا گازوئیل هزینه‌های کمتری داشته‌اند. همچنین هزینه‌های نگهداری این خودروها بسیار کمتر است زیرا از قطعات متحرک کمتری استفاده می‌کنند.


سرویس‌های اشتراک سواری جزو بخش‌هایی هستند که سریع‌تر از خریداران شخصی به سمت خودروهای الکتریکی حرکت خواهند کرد. این را علی ایزدی نجف‌آبادی یکی از محققان بلومبرگ می‌گوید. او اظهار داشته است:

هم‌اکنون بیش از یک میلیارد کاربر برای سرویس‌های اشتراک سواری وجود دارد. این سرویس‌ها همچنان به رشد خود ادامه داده و تقاضا برای خرید خودروهای شخصی را کاهش خواهند داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. (JONATHAN (TESLA

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (302 ديدگاه)

    پنهان نیست که
    خودرو های الکتریکی اینده حمل و نقل
    شخصی . تجاری . عمومی خواهند بود
    ولی ایا فقط تسلا میتونه بازار رو زیر و رو کنه
    و همه رو مجبور کنه پشت سرش حرکت کنن به خواسته تسلا ؟
    تویوتا باید یه تکونی بخوره
    چون پیشتاز خودرو های مقرون به صرفه تویوتا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arian

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (126 ديدگاه)

      گند قضیه رو درنیارین دیگه
      خودم امریکایی بازم،کلی هم تاحالا پول ریختم پای علاقم و دنیاروهم بدن ،یه چرخ فورد رپتور یا ماستنگ رو به صد تا آلمانی و ژاپنی نمیدم!ولی خداییش شما و یکی۲نفردیگه دهن مارو سرویس کردین با این تسلا
      تو هر پستی از خودروی الکتریکی یا تسلا،یه جوری تعریف میکنین ازش,انگار خداس
      هرکی ندونه انگار۱ قرن تجربه و سابقه داره!خودروسازی الکی که نیس!پشتوانه میخواد،اصالت میخواد
      یه مدته مقطعی اوج گرفته،دلیل بر این نیس،آینده بشه مال تسلا
      قطعا کمپانی های بزرگی مثل تویوتا.فورد.مرسدس و غیره و ذلک،بیکار نیستن و نخواهندموند!اگه الان ورود پیدا نکردن،قطعا نیاز بازارو میشناسن و میدونن که وقتش نیست و حتما دراینده طوفانی خواهنداومد.دلیلش این نیست که بلدنیستن یا تکنولوژی شو ندارن!

      شماهم لطفا,لطفا کمترمتعصبانه و کورکورانه،از تسلا بگو
      جوری غیرمنطقی نباش که دوستان و عزیزان سایت،بقیه وما امریکایی دوست هارو به چشم شما ببینن!
      تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        دو کلمه حرف حساب

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ZXEN

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    ماشین بازی دیگه حال نمیده . انگار جارو برقی سوار شدی . با مرگ درونسوز دنیای خودرو برای من مرده دیگه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      طاقت بیار مرد چه زود خودتو باختی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. porschesport

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خودروهای الکتریکی روز به روز پیشرفت میکنن و کم کم جای خودروهای درونسوز رو میگیرن . یکی از مهم ترین خصوصیات خودرو های الکتریکی پاک بودن اوناست ,و با جایگزین کردن اونا به جای خودروهای بنزینی شاهد هوای پاک تری هستیم به خصوص در شهرهای بزرگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. porschesport

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خودروهای الکتریکی روز به روز پیشرفت میکنن و کم کم جای خودروهای درونسوز رو میگیرن . یکی از مهم ترین خصوصیات خودرو های الکتریکی پاک بودن اوناست ,و با جایگزین کردن اونا به جای خودروهای بنزینی شاهد هوای پاک تری هستیم به خصوص در شهرهای بزرگ.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا