متفرقه

رشد جهشی فروش خودروهای الکتریکی در اروپا

فروش خودروهای الکتریکی در اروپا به نوعی کند بوده اما به نظر می‌رسد این موضوع در حال تغییر است زیرا بلومبرگ گزارش داده فروش خودروهای الکتریکی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری حدود ۳۸ درصد رشد داشته است. این میزان رشد در برابر رشد ۲.۹ درصدی کل سال قبل قرار دارد.


البته باید به این نکته اشاره کنیم که در مجموع، فروش ۳۲۶۲۷ دستگاهی خودروهای نیرو گرفته از باتری در سه‌ماهه‌ی اول سال (فروش ۲۳۷۰۳ دستگاهی در مدت مشابه سال قبل) تنها سهم بسیار اندکی از فروش کلی ۱.۸۹ میلیون دستگاهی بازار اروپا در همان زمان را تشکیل می‌دهند.


انجمن خودروسازان اروپایی EAMA می‌گوید تمامی بازارهای مهم با رشد فروش خودروهایی با قوای محرکه‌ی جایگزین مواجه شده‌اند و بیشترین میزان رشد در بازارهای اسپانیا (۸۷.۴ درصد)، آلمان (۶۷.۵ درصد) و بریتانیا (۲۹.۹ درصد) بوده است. رشد فروش خودروهای الکتریکی در بریتانیا، آلمان و فرانسه چشمگیرتر بوده است.


بلومبرگ از رنو Zoe به عنوان یکی از مدل‌هایی که در آلمان و اسپانیا محبوبیت بالایی دارد نام می‌برد. هرچند، ب ام و اخیراً گفته مدل i3 سهم ۲۲ درصدی از بازار خودروهای الکتریکی آلمان و سهم ۱۷ درصدی در اروپا داشته است.

2017 BMW i3
رشد فروش خودروهای الکتریکی به چندین عامل مربوط است که از آن جمله می‌توان به مشوق‌های دولتی، گسترش شبکه‌های شارژ سریع و عواقب رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن اشاره کرد. علاوه بر این مصرف‌کنندگان خودروهای الکتریکی جدید و به‌روز شده با محدوده‌ی الکتریکی بیشتری را یافته‌اند که به کاهش نگرانی آن‌ها درباره‌ی برد خودروها کمک می‌کند.


شایان ذکر است رنو Zoe بهای آغازین ۲۳۶۰۰ یورویی داشته و با یکبار شارژ می‌تواند ۴۰۰ کیلومتر را طی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (544 ديدگاه)

    خیلی خوشم میاد که اروپاییا اینطور منطقی و عالی به جلو پیش میرن و همه باهم شروع به یه کار مثبت میکنن بدون خودخواهی.چند وقت پیشم یه مطلب بود که فروش ماشینای الکتریکی اگه اشتباه نکنم تو سوئد به شدت افزایش پیدا کرده بود و من خیلی کیف کردم با این موضوع.یعنی همه ی مردم دست به دست میدن که دیگه از آلودگی بیشتر هوا جلوگیری شه و این بهترین نوع همکاریه.این خودش کلی کشورو جلو میندازه.این موضوع رو در قاره ها کشور های دیگه ام کمتر میبینیم چه برسه کشور خودمون متاسفانه.واقعا یک درصدم زیر ساختشو نداریم و واقعا نمیدونم چطور میخوایم پیش بریم و چند سال عقبیم الان تو این موضوع

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTIN

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      تو مشهد باروون که میاد اگه بری زیرش قدم بزنی از آلودگی آب بارون چشات شرو میکنه به سوختن انگار اسپری فلفل زدن توش
      بنظرم واجب تر از نون شب برا این ملت ازین خودروهاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. madjid

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فولکس باید حواسش به الکتریکی ها باشه.
    دیزل رو بیخیال شو جون هر کی دوست داری !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Milad

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ایران گمونم تا صد سال دیگه هم خودروهاش برقی نشن ولی هایبریدی شدن، دور از انتظار نیست. مدیر سایپا گفته که تا هر زمانی که بتونیم و مشتریش باشه پراید تولید میکنیم! با چنین مدیر و رئیس جمهورهایی گمون نکنم تا ۱۰۰۰ سال دیگه یه ایرانی هم زنده مونده باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا